Gap komt naar België via webshop.

altHet bekende en oer-Amerikaanse kledingbedrijf Gap lanceert vandaag zijn webshop in 55 landen buiten de Verenigde Staten. Tegen het einde van 2010 moet het mogelijk zijn om online Gap-kleren te bestellen vanuit België en Nederland. De tweede grootste kledingretailer maakt daarmee zijn intrede in ons land.


De internationale webshop laat toe om alle merken van Gap via het internet aan te schaffen.  Vanaf heden is de webwinkel ook beschikbaar in 55 andere landen, zoals Australië, China, Turkije en Zwitserland. Naar het einde van het jaar toe zullen daar nog tien landen bijkomen, waaronder België en Nederland. Tot nu toe heeft Gap geen eigen verkooppunten in ons land. Gap is vooral bekend van de merken Old Navy en Banana Republic. Daarnaast zijn er nog de lijnen Piperlime en Athleta.alt

 

Gap ontstond in 1969, toen de eerste winkel tijdens de 'Summer of love' door het koppel Fischer werd geopend in San Francisco. Ondertussen is de zaak uitgegroeid tot de op een na grootste confectieretailer in de wereld. Lange tijd is Gap de grootste geweest, maar het bedrijf werd onlangs ingehaald door het Spaanse Inditex. Gap Inc. stelt ruim 135 000 werknemers tewerk en bezit meer dan 3 500 winkels wereldwijd. In de Verenigde Staten heeft het Gap enseigne een iconische waarde.

altHet bekende en oer-Amerikaanse kledingbedrijf Gap lanceert vandaag zijn webshop in 55 landen buiten de Verenigde Staten. Tegen het einde van 2010 moet het mogelijk zijn om online Gap-kleren te bestellen vanuit België en Nederland. De tweede grootste kledingretailer maakt daarmee zijn intrede in ons land.


De internationale webshop laat toe om alle merken van Gap via het internet aan te schaffen.  Vanaf heden is de webwinkel ook beschikbaar in 55 andere landen, zoals Australië, China, Turkije en Zwitserland. Naar het einde van het jaar toe zullen daar nog tien landen bijkomen, waaronder België en Nederland. Tot nu toe heeft Gap geen eigen verkooppunten in ons land. Gap is vooral bekend van de merken Old Navy en Banana Republic. Daarnaast zijn er nog de lijnen Piperlime en Athleta.alt

 

Gap ontstond in 1969, toen de eerste winkel tijdens de 'Summer of love' door het koppel Fischer werd geopend in San Francisco. Ondertussen is de zaak uitgegroeid tot de op een na grootste confectieretailer in de wereld. Lange tijd is Gap de grootste geweest, maar het bedrijf werd onlangs ingehaald door het Spaanse Inditex. Gap Inc. stelt ruim 135 000 werknemers tewerk en bezit meer dan 3 500 winkels wereldwijd. In de Verenigde Staten heeft het Gap enseigne een iconische waarde.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Nieuwe app Voedingscentrum wijst gezonde voeding aan

04/01/2018

Het Nederlandse Voedingscentrum lanceert een app om te checken hoe gezond voeding is. Met de ‘Kies Ik Gezond?’-app kunnen shoppers voeding in de supermarkt vergelijken en makkelijker kijken hoe gezond iets is.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top