Gap komt naar België via webshop.

altHet bekende en oer-Amerikaanse kledingbedrijf Gap lanceert vandaag zijn webshop in 55 landen buiten de Verenigde Staten. Tegen het einde van 2010 moet het mogelijk zijn om online Gap-kleren te bestellen vanuit België en Nederland. De tweede grootste kledingretailer maakt daarmee zijn intrede in ons land.


De internationale webshop laat toe om alle merken van Gap via het internet aan te schaffen.  Vanaf heden is de webwinkel ook beschikbaar in 55 andere landen, zoals Australië, China, Turkije en Zwitserland. Naar het einde van het jaar toe zullen daar nog tien landen bijkomen, waaronder België en Nederland. Tot nu toe heeft Gap geen eigen verkooppunten in ons land. Gap is vooral bekend van de merken Old Navy en Banana Republic. Daarnaast zijn er nog de lijnen Piperlime en Athleta.alt

 

Gap ontstond in 1969, toen de eerste winkel tijdens de 'Summer of love' door het koppel Fischer werd geopend in San Francisco. Ondertussen is de zaak uitgegroeid tot de op een na grootste confectieretailer in de wereld. Lange tijd is Gap de grootste geweest, maar het bedrijf werd onlangs ingehaald door het Spaanse Inditex. Gap Inc. stelt ruim 135 000 werknemers tewerk en bezit meer dan 3 500 winkels wereldwijd. In de Verenigde Staten heeft het Gap enseigne een iconische waarde.

altHet bekende en oer-Amerikaanse kledingbedrijf Gap lanceert vandaag zijn webshop in 55 landen buiten de Verenigde Staten. Tegen het einde van 2010 moet het mogelijk zijn om online Gap-kleren te bestellen vanuit België en Nederland. De tweede grootste kledingretailer maakt daarmee zijn intrede in ons land.


De internationale webshop laat toe om alle merken van Gap via het internet aan te schaffen.  Vanaf heden is de webwinkel ook beschikbaar in 55 andere landen, zoals Australië, China, Turkije en Zwitserland. Naar het einde van het jaar toe zullen daar nog tien landen bijkomen, waaronder België en Nederland. Tot nu toe heeft Gap geen eigen verkooppunten in ons land. Gap is vooral bekend van de merken Old Navy en Banana Republic. Daarnaast zijn er nog de lijnen Piperlime en Athleta.alt

 

Gap ontstond in 1969, toen de eerste winkel tijdens de 'Summer of love' door het koppel Fischer werd geopend in San Francisco. Ondertussen is de zaak uitgegroeid tot de op een na grootste confectieretailer in de wereld. Lange tijd is Gap de grootste geweest, maar het bedrijf werd onlangs ingehaald door het Spaanse Inditex. Gap Inc. stelt ruim 135 000 werknemers tewerk en bezit meer dan 3 500 winkels wereldwijd. In de Verenigde Staten heeft het Gap enseigne een iconische waarde.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon: een alsmaar groeiend probleem voor andere retailers

27/07/2017

Wie dacht dat Amazon nu wel stilaan zou stoppen met groeien, die is eraan voor de moeite: het bedrijf is nu meer dan 500 miljard dollar waard. Het 'Amazon-effect' speelt andere retailers én beleggers parten. Hoe moeten ze reageren?

Groei aantal webwinkels stagneert in Europa

26/07/2017

Het percentage bedrijven dat online verkoopt in de Europese Unie is aan het stagneren. Uit hetzelfde onderzoek blijkt ook dat veel bedrijven niet zo graag over de landsgrenzen heen verkopen, omdat ze angst hebben voor fraude.

Grote investeringen drukken winst Coolblue België

26/07/2017

Ondanks een fors hogere omzet in België is de nettowinst van Coolblue gedaald. Dat heeft vooral te maken met de investeringen die de Nederlandse webshop doet in België, zoals de opening van een nieuw fysiek filiaal.

Amazon lanceert fysieke betaaloplossing Amazon Pay Places

25/07/2017

Amazon heeft in een beperkt aantal locaties Amazon Pay Places gelanceerd. Daarmee kunnen gebruikers van de mobiele app van Amazon op fysieke locaties bestellingen plaatsen en meteen afrekenen.

 Blokker voegt witgoedleverancier AO.nl toe aan Blokker.nl

21/07/2017

Nextail, de online organisatie van Blokker Holding, start een strategische samenwerking met de Nederlandse tak van online witgoedspecialist AO.nl.

Alles aan 3 dollar bij webshop Brandless

19/07/2017

Twee Amerikaanse ondernemers zijn op de proppen gekomen met een interessant nieuw concept. In hun webshop Brandless wordt immers slechts één prijs gehanteerd: 3 dollar. Die lage prijs kan het vasthouden omdat er flink is gesneden in de kosten.

Back to top