Gap komt naar België via webshop.

altHet bekende en oer-Amerikaanse kledingbedrijf Gap lanceert vandaag zijn webshop in 55 landen buiten de Verenigde Staten. Tegen het einde van 2010 moet het mogelijk zijn om online Gap-kleren te bestellen vanuit België en Nederland. De tweede grootste kledingretailer maakt daarmee zijn intrede in ons land.


De internationale webshop laat toe om alle merken van Gap via het internet aan te schaffen.  Vanaf heden is de webwinkel ook beschikbaar in 55 andere landen, zoals Australië, China, Turkije en Zwitserland. Naar het einde van het jaar toe zullen daar nog tien landen bijkomen, waaronder België en Nederland. Tot nu toe heeft Gap geen eigen verkooppunten in ons land. Gap is vooral bekend van de merken Old Navy en Banana Republic. Daarnaast zijn er nog de lijnen Piperlime en Athleta.alt

 

Gap ontstond in 1969, toen de eerste winkel tijdens de 'Summer of love' door het koppel Fischer werd geopend in San Francisco. Ondertussen is de zaak uitgegroeid tot de op een na grootste confectieretailer in de wereld. Lange tijd is Gap de grootste geweest, maar het bedrijf werd onlangs ingehaald door het Spaanse Inditex. Gap Inc. stelt ruim 135 000 werknemers tewerk en bezit meer dan 3 500 winkels wereldwijd. In de Verenigde Staten heeft het Gap enseigne een iconische waarde.

altHet bekende en oer-Amerikaanse kledingbedrijf Gap lanceert vandaag zijn webshop in 55 landen buiten de Verenigde Staten. Tegen het einde van 2010 moet het mogelijk zijn om online Gap-kleren te bestellen vanuit België en Nederland. De tweede grootste kledingretailer maakt daarmee zijn intrede in ons land.


De internationale webshop laat toe om alle merken van Gap via het internet aan te schaffen.  Vanaf heden is de webwinkel ook beschikbaar in 55 andere landen, zoals Australië, China, Turkije en Zwitserland. Naar het einde van het jaar toe zullen daar nog tien landen bijkomen, waaronder België en Nederland. Tot nu toe heeft Gap geen eigen verkooppunten in ons land. Gap is vooral bekend van de merken Old Navy en Banana Republic. Daarnaast zijn er nog de lijnen Piperlime en Athleta.alt

 

Gap ontstond in 1969, toen de eerste winkel tijdens de 'Summer of love' door het koppel Fischer werd geopend in San Francisco. Ondertussen is de zaak uitgegroeid tot de op een na grootste confectieretailer in de wereld. Lange tijd is Gap de grootste geweest, maar het bedrijf werd onlangs ingehaald door het Spaanse Inditex. Gap Inc. stelt ruim 135 000 werknemers tewerk en bezit meer dan 3 500 winkels wereldwijd. In de Verenigde Staten heeft het Gap enseigne een iconische waarde.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JD.com zet vol in op drones

23/05/2017

Het Chinese JD.com kom gaat het grootste Chinese logistieke netwerk voor drones uitbouwen. Het heeft daarvoor een akkoord bereikt met het bestuur van de provincie Shaanxi in Midden-China. Sommige drones zouden zelfs tot duizend kilo moeten kunnen vervoeren.

Keurmerk EuroSafeShop in handen van Stichting WebwinkelKeur

22/05/2017

De Stichting WebwinkelKeur heeft het keurmerk EuroSafeShop overgenomen. De Stichting IECA, dat EuroSafeShop in handen had, staakt daarbij ook meteen al zijn activiteiten. WebwinkelKeur heeft dankzij de overname al meer dan 4.500 leden.

Heftige strijd om de laatste mijl in thuisbezorgen

16/05/2017

De strijd om de laagste bezorgkosten richting consument - met name tussen Amazon en Walmart - staat hoog op de agenda in de Verenigde Staten. “Standaardisatie van pakketlabels is in de VS ook een thema. Wel is men daar nog niet zo ver als in Europa.”

Jet.com experimenteert met pop-upsupermarkt

11/05/2017

Jet.com, dat onderdeel is van de groep rond de Amerikaanse warenhuisketen Walmart, heeft in New York een pop-upwinkel geopend voor dagelijkse boodschappen bij conceptwinkel Story.

LVMH lanceert eigen multimerkenwebshop

11/05/2017

Het Franse luxeconcern LVMH start een webshop voor zijn eigen luxemerken, maar het zal ook andere merken verkopen op 24Sevres.com.

Samenwerking met Walmart stuwt JD.com

10/05/2017

Het Chinese JD.com is in het eerste kwartaal met meer dan 40% gegroeid en moet daarvoor Walmart bedanken. De Amerikanen hebben 11% van de aandelen van het Chinese e-commercebedrijf in handen.

Back to top