General manager POPAI Benelux treedt af

Er zijn veranderingen op til aan de top van POPAI Benelux, het kenniscentrum voor instore marketing en communicatie. Bram Nauta treedt, na 11 jaar aan het hoofd te hebben gestaan van de organisatie, per 1 juli af als general manager. Hij wordt vervangen door Leo Van De Polder, die vandaag in het bestuur van POPAI zetelt.

Exit Bram Nauta...

In de wandelgangen wordt verteld dat belangenverstrengeling en verschil in visie aan de basis ligt van de plotse omwenteling. Aftredend GM Bram Nauta begon zijn carrière als marketeer bij Van Nelle Zoetwaren Groep en Johma Salades. Daarna werkte hij voor enkele reclamebureau’s en trad hij frequent op als zelfstandig consultant in retailmarketing en -communicatie. Na drie jaar in het bestuur van POPAI Benelux te hebben gezeteld, klom hij medio 2000 op tot op algemeen manager van het centrum voor retailmarketing.

... welkom Leo Van De Polder

Nu geeft Bram Nauta de fakkel echter door aan Leo Van De Polder. Ook Leo Van De Polder is een oude bekende bij POPAI. Binnen het bestuur houdt hij zich bezig met de instore media mix. Als retailstrateeg is Van De Polder daarbuiten partner en adviseur bij marketing- en communicatiebureau Aan Zee en zelfstandig actief bij  PureRetail. Eerder heeft de marketeer zijn strepen verdiend als hoofd visuele presentatie bij Maxeda en als verkoopleider bij warenhuisketen V&D.

Marketing at-Retail

Als toekomstige general manager van POPAI Benelux zal Van De Polder verantwoordelijk worden voor alle activiteiten van het kenniscentrum voor ‘Marketing at-Retail’. Het zogeheten managementkantoor doet dit evenwel in nauwe samenwerking met het bestuur, dat onder meer de agenda bepaalt.


POPAI Benelux telt inmiddels meer dan 215 bedrijven als lid, en wil hét kenniscentrum zijn omtrent alle aspecten van in-store marketing & -communicatie die plaatsvinden in en om het fysieke punt van verkoop.
 

Er zijn veranderingen op til aan de top van POPAI Benelux, het kenniscentrum voor instore marketing en communicatie. Bram Nauta treedt, na 11 jaar aan het hoofd te hebben gestaan van de organisatie, per 1 juli af als general manager. Hij wordt vervangen door Leo Van De Polder, die vandaag in het bestuur van POPAI zetelt.

Exit Bram Nauta...

In de wandelgangen wordt verteld dat belangenverstrengeling en verschil in visie aan de basis ligt van de plotse omwenteling. Aftredend GM Bram Nauta begon zijn carrière als marketeer bij Van Nelle Zoetwaren Groep en Johma Salades. Daarna werkte hij voor enkele reclamebureau’s en trad hij frequent op als zelfstandig consultant in retailmarketing en -communicatie. Na drie jaar in het bestuur van POPAI Benelux te hebben gezeteld, klom hij medio 2000 op tot op algemeen manager van het centrum voor retailmarketing.

... welkom Leo Van De Polder

Nu geeft Bram Nauta de fakkel echter door aan Leo Van De Polder. Ook Leo Van De Polder is een oude bekende bij POPAI. Binnen het bestuur houdt hij zich bezig met de instore media mix. Als retailstrateeg is Van De Polder daarbuiten partner en adviseur bij marketing- en communicatiebureau Aan Zee en zelfstandig actief bij  PureRetail. Eerder heeft de marketeer zijn strepen verdiend als hoofd visuele presentatie bij Maxeda en als verkoopleider bij warenhuisketen V&D.

Marketing at-Retail

Als toekomstige general manager van POPAI Benelux zal Van De Polder verantwoordelijk worden voor alle activiteiten van het kenniscentrum voor ‘Marketing at-Retail’. Het zogeheten managementkantoor doet dit evenwel in nauwe samenwerking met het bestuur, dat onder meer de agenda bepaalt.


POPAI Benelux telt inmiddels meer dan 215 bedrijven als lid, en wil hét kenniscentrum zijn omtrent alle aspecten van in-store marketing & -communicatie die plaatsvinden in en om het fysieke punt van verkoop.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


LensOnline beoogt Duitse expansie

22/11/2017

LensGroup uit Kruibeke, dat met LensOnline de Belgische webverkoop van contactlenzen domineert, verovert stilaan ook de Europese markt. Na Nederland, Italië en Spanje laat de contactlenswebshop het oog nu vallen op Duitsland.

Europa zet stop op geoblocking

22/11/2017

Onderhandelaars van het Europees Parlement, de Europese Raad en de Europese Commissie hebben een akkoord bereikt rond het verbieden van geoblocking, waarbij webshops bezoekers uit het buitenland uitsluiten.

Hema wil fors uitbreiden in Duitsland

21/11/2017

Winkelketen Hema heeft grote plannen in Duitsland: de komende drie jaar moeten er minstens zeventig nieuwe vestigingen openen. Momenteel heeft de keten in Duitsland slechts elf winkels. Daarenboven wil Hema shop-in-shops en winkels in treinstations openen.

"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, director of retail industry solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld. Tegen 2020 zal de connectiviteit met klanten immers groter zijn dan ooit, wat een uiterst persoonlijke winkelervaring mogelijk maakt. 

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Back to top