General manager POPAI Benelux treedt af

Er zijn veranderingen op til aan de top van POPAI Benelux, het kenniscentrum voor instore marketing en communicatie. Bram Nauta treedt, na 11 jaar aan het hoofd te hebben gestaan van de organisatie, per 1 juli af als general manager. Hij wordt vervangen door Leo Van De Polder, die vandaag in het bestuur van POPAI zetelt.

Exit Bram Nauta...

In de wandelgangen wordt verteld dat belangenverstrengeling en verschil in visie aan de basis ligt van de plotse omwenteling. Aftredend GM Bram Nauta begon zijn carrière als marketeer bij Van Nelle Zoetwaren Groep en Johma Salades. Daarna werkte hij voor enkele reclamebureau’s en trad hij frequent op als zelfstandig consultant in retailmarketing en -communicatie. Na drie jaar in het bestuur van POPAI Benelux te hebben gezeteld, klom hij medio 2000 op tot op algemeen manager van het centrum voor retailmarketing.

... welkom Leo Van De Polder

Nu geeft Bram Nauta de fakkel echter door aan Leo Van De Polder. Ook Leo Van De Polder is een oude bekende bij POPAI. Binnen het bestuur houdt hij zich bezig met de instore media mix. Als retailstrateeg is Van De Polder daarbuiten partner en adviseur bij marketing- en communicatiebureau Aan Zee en zelfstandig actief bij  PureRetail. Eerder heeft de marketeer zijn strepen verdiend als hoofd visuele presentatie bij Maxeda en als verkoopleider bij warenhuisketen V&D.

Marketing at-Retail

Als toekomstige general manager van POPAI Benelux zal Van De Polder verantwoordelijk worden voor alle activiteiten van het kenniscentrum voor ‘Marketing at-Retail’. Het zogeheten managementkantoor doet dit evenwel in nauwe samenwerking met het bestuur, dat onder meer de agenda bepaalt.


POPAI Benelux telt inmiddels meer dan 215 bedrijven als lid, en wil hét kenniscentrum zijn omtrent alle aspecten van in-store marketing & -communicatie die plaatsvinden in en om het fysieke punt van verkoop.
 

Er zijn veranderingen op til aan de top van POPAI Benelux, het kenniscentrum voor instore marketing en communicatie. Bram Nauta treedt, na 11 jaar aan het hoofd te hebben gestaan van de organisatie, per 1 juli af als general manager. Hij wordt vervangen door Leo Van De Polder, die vandaag in het bestuur van POPAI zetelt.

Exit Bram Nauta...

In de wandelgangen wordt verteld dat belangenverstrengeling en verschil in visie aan de basis ligt van de plotse omwenteling. Aftredend GM Bram Nauta begon zijn carrière als marketeer bij Van Nelle Zoetwaren Groep en Johma Salades. Daarna werkte hij voor enkele reclamebureau’s en trad hij frequent op als zelfstandig consultant in retailmarketing en -communicatie. Na drie jaar in het bestuur van POPAI Benelux te hebben gezeteld, klom hij medio 2000 op tot op algemeen manager van het centrum voor retailmarketing.

... welkom Leo Van De Polder

Nu geeft Bram Nauta de fakkel echter door aan Leo Van De Polder. Ook Leo Van De Polder is een oude bekende bij POPAI. Binnen het bestuur houdt hij zich bezig met de instore media mix. Als retailstrateeg is Van De Polder daarbuiten partner en adviseur bij marketing- en communicatiebureau Aan Zee en zelfstandig actief bij  PureRetail. Eerder heeft de marketeer zijn strepen verdiend als hoofd visuele presentatie bij Maxeda en als verkoopleider bij warenhuisketen V&D.

Marketing at-Retail

Als toekomstige general manager van POPAI Benelux zal Van De Polder verantwoordelijk worden voor alle activiteiten van het kenniscentrum voor ‘Marketing at-Retail’. Het zogeheten managementkantoor doet dit evenwel in nauwe samenwerking met het bestuur, dat onder meer de agenda bepaalt.


POPAI Benelux telt inmiddels meer dan 215 bedrijven als lid, en wil hét kenniscentrum zijn omtrent alle aspecten van in-store marketing & -communicatie die plaatsvinden in en om het fysieke punt van verkoop.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bruna verwacht beterschap ondanks nieuwe verliezen

19/09/2017

Boekwinkelketen Bruna blijft de verliezen opstapelen. Volgens het Financieele Dagblad kwam er in 2016 opnieuw een malus van zeven miljoen euro in de tabellen terecht, net als het jaar voordien. Toch zou er vanaf dit jaar beterschap zijn.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Detailhandel groeit met 4,5 procent in juli

15/09/2017

In juli is de omzet in de Nederlandse detailhandel met 4,5% gegroeid. Het volume ging er daarbij met 4% op vooruit. De online sector blijft veruit het snelst groeien (+21%), waarbij multichannelretailers (nog) sneller groeiden dan pure players (+20%).

Kortingsactie Shoptalk Europe nadert einde

14/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Picnic ziet ook rol als dienstverlener

14/09/2017

Online supermarkt Picnic ziet voor zichzelf in de toekomst ook een rol als dienstverlener weggelegd, waarbij de vloot elektrische voertuigen ook ingezet kan worden om leveringen te doen voor andere partijen.

"EU moet grenzen e-commerce beter vastleggen"

13/09/2017

Volgens Nederlands europarlementariër Marietje Schaak moet de Europese Commissie een beter kader creëren voor digitale handel in en met de Europese lidstaten. Anders gaan grote internetbedrijven de standaarden zelf bepalen, vreest ze.

Back to top