General manager POPAI Benelux treedt af | RetailDetail

General manager POPAI Benelux treedt af

Er zijn veranderingen op til aan de top van POPAI Benelux, het kenniscentrum voor instore marketing en communicatie. Bram Nauta treedt, na 11 jaar aan het hoofd te hebben gestaan van de organisatie, per 1 juli af als general manager. Hij wordt vervangen door Leo Van De Polder, die vandaag in het bestuur van POPAI zetelt.

Exit Bram Nauta...

In de wandelgangen wordt verteld dat belangenverstrengeling en verschil in visie aan de basis ligt van de plotse omwenteling. Aftredend GM Bram Nauta begon zijn carrière als marketeer bij Van Nelle Zoetwaren Groep en Johma Salades. Daarna werkte hij voor enkele reclamebureau’s en trad hij frequent op als zelfstandig consultant in retailmarketing en -communicatie. Na drie jaar in het bestuur van POPAI Benelux te hebben gezeteld, klom hij medio 2000 op tot op algemeen manager van het centrum voor retailmarketing.

... welkom Leo Van De Polder

Nu geeft Bram Nauta de fakkel echter door aan Leo Van De Polder. Ook Leo Van De Polder is een oude bekende bij POPAI. Binnen het bestuur houdt hij zich bezig met de instore media mix. Als retailstrateeg is Van De Polder daarbuiten partner en adviseur bij marketing- en communicatiebureau Aan Zee en zelfstandig actief bij  PureRetail. Eerder heeft de marketeer zijn strepen verdiend als hoofd visuele presentatie bij Maxeda en als verkoopleider bij warenhuisketen V&D.

Marketing at-Retail

Als toekomstige general manager van POPAI Benelux zal Van De Polder verantwoordelijk worden voor alle activiteiten van het kenniscentrum voor ‘Marketing at-Retail’. Het zogeheten managementkantoor doet dit evenwel in nauwe samenwerking met het bestuur, dat onder meer de agenda bepaalt.


POPAI Benelux telt inmiddels meer dan 215 bedrijven als lid, en wil hét kenniscentrum zijn omtrent alle aspecten van in-store marketing & -communicatie die plaatsvinden in en om het fysieke punt van verkoop.
 

Er zijn veranderingen op til aan de top van POPAI Benelux, het kenniscentrum voor instore marketing en communicatie. Bram Nauta treedt, na 11 jaar aan het hoofd te hebben gestaan van de organisatie, per 1 juli af als general manager. Hij wordt vervangen door Leo Van De Polder, die vandaag in het bestuur van POPAI zetelt.

Exit Bram Nauta...

In de wandelgangen wordt verteld dat belangenverstrengeling en verschil in visie aan de basis ligt van de plotse omwenteling. Aftredend GM Bram Nauta begon zijn carrière als marketeer bij Van Nelle Zoetwaren Groep en Johma Salades. Daarna werkte hij voor enkele reclamebureau’s en trad hij frequent op als zelfstandig consultant in retailmarketing en -communicatie. Na drie jaar in het bestuur van POPAI Benelux te hebben gezeteld, klom hij medio 2000 op tot op algemeen manager van het centrum voor retailmarketing.

... welkom Leo Van De Polder

Nu geeft Bram Nauta de fakkel echter door aan Leo Van De Polder. Ook Leo Van De Polder is een oude bekende bij POPAI. Binnen het bestuur houdt hij zich bezig met de instore media mix. Als retailstrateeg is Van De Polder daarbuiten partner en adviseur bij marketing- en communicatiebureau Aan Zee en zelfstandig actief bij  PureRetail. Eerder heeft de marketeer zijn strepen verdiend als hoofd visuele presentatie bij Maxeda en als verkoopleider bij warenhuisketen V&D.

Marketing at-Retail

Als toekomstige general manager van POPAI Benelux zal Van De Polder verantwoordelijk worden voor alle activiteiten van het kenniscentrum voor ‘Marketing at-Retail’. Het zogeheten managementkantoor doet dit evenwel in nauwe samenwerking met het bestuur, dat onder meer de agenda bepaalt.


POPAI Benelux telt inmiddels meer dan 215 bedrijven als lid, en wil hét kenniscentrum zijn omtrent alle aspecten van in-store marketing & -communicatie die plaatsvinden in en om het fysieke punt van verkoop.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.