Macy's neemt New Yorkse conceptwinkel Story over | RetailDetail

Macy's neemt New Yorkse conceptwinkel Story over

Macy's neemt New Yorkse conceptwinkel Story over
Foto: Heather Shimmin / Shutterstock.com

De Amerikaanse warenhuisketen Macy's koopt de New Yorkse conceptwinkel Story. Oprichter Rachel Schechtman wordt bij Macy's benoemd tot 'brand experience officer'. 

 

Nieuwe businessmodellen en merkpartnerships voor Macy's

Story in Manhattan staat bekend om zijn bijzondere concept: oprichtster Rachel Schechtman presenteert het winkelpunt immers als een magazine, eerder dan als een verkooppunt. De winkel voert dan ook een wisselend, gecureerd aanbod in samenwerking met merken. Die gebruiken de shop als testzone en showroom: het businessmodel draait er niet om pure retailverkopen, maar merken krijgen van Story in de eerste plaats data en een gelegenheid tot marktonderzoek.

 

Hoeveel Macy's voor Story op tafel legt, is niet bekend gemaakt. Wel laat Shechtman weten dat Story gewoon verder zal blijven bestaan, zij het dan onder leiding van haar zus Jenny. Rachel gaat immers bij Macy's de beleving in de winkels verrijken en helpen merkactivaties in de winkels te brengen, verklaart CEO Jeff Gennette: "Macy's is vastberaden om te groeien in 2018, en dit is een belangrijke stap daar naartoe." Ook Schechtman zegt verheugd te zijn om Macy's aan "nieuwe businessmodellen en merkenpartners" te helpen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.