Google, bol.com en MasterCard op de E-shop Expo in Brussel

De Belgische e-commerce branche blijft groeien, zowel in omzet, transacties als in aantal en diversiteit van webwinkels. Hoewel de groei wordt gestuwd door trends als mobile en social commerce, ligt de uiteindelijke reden voor de groei in het toenemend vertrouwen van de consument in online winkelen en de veiligheid van online transacties. Het is de taak aan de webwinkelier en multichannel retailer om dit vertrouwen ook waar te maken.

 

Met meer dan 50 toeleveranciers van e-business oplossingen en een uitgebreid congresprogramma biedt de E-shop Expo een overzicht van producten en diensten om het online kanaal te optimaliseren.

 

Op 30 en 31 maart 2011 vindt de vierde editie van de E-shop Expo plaats in de Tour & Taxis te Brussel. De vakbeurs is inmiddels uitgegroeid tot het grootste e-commerce event van België en is een must voor professionals in de branche.

Het uitgebreide programma biedt de keuze uit een dertigtal lezingen en cases (o.a. Google, MasterCard, bol.com, Alcatel-Lucent) over onderwerpen als webshop software, betaaloplossingen, social media, fulfilment, online marketing en veiligheid & recht. Het volledige programma vind je op www.eshopexpo.eu maar hier alvast een kleine greep uit het programma:

 

• 'De ervaring van bol.com naar aanleiding van een half jaar actief webwinkelen in België’
• ‘Waarom mobile marketing de toekomst is’
• De do’s en don’ts van e-fulfilment
• ‘E-sales conversie optimalisatie door gesegmenteerde communicatie aanpak’
• ‘De juridische aspecten van e-commerce’

 

Een bezoek aan de E-shop Expo is, na voorregistratie, gratis. Je kunt je eenvoudig registreren op www.eshopexpo.eu

De E-shop Expo vindt overigens tegelijkertijd plaats met de beurs Entreprendre/Ondernemen. Met bijna 10.000 bezoekers de grootste Belgische vakbeurs voor KMO’s, zelfstandige ondernemers en vrije beroepen. Als bezoeker van de E-shop Expo kunt u gratis een bezoekje brengen aan deze beurs.
 

De Belgische e-commerce branche blijft groeien, zowel in omzet, transacties als in aantal en diversiteit van webwinkels. Hoewel de groei wordt gestuwd door trends als mobile en social commerce, ligt de uiteindelijke reden voor de groei in het toenemend vertrouwen van de consument in online winkelen en de veiligheid van online transacties. Het is de taak aan de webwinkelier en multichannel retailer om dit vertrouwen ook waar te maken.

 

Met meer dan 50 toeleveranciers van e-business oplossingen en een uitgebreid congresprogramma biedt de E-shop Expo een overzicht van producten en diensten om het online kanaal te optimaliseren.

 

Op 30 en 31 maart 2011 vindt de vierde editie van de E-shop Expo plaats in de Tour & Taxis te Brussel. De vakbeurs is inmiddels uitgegroeid tot het grootste e-commerce event van België en is een must voor professionals in de branche.

Het uitgebreide programma biedt de keuze uit een dertigtal lezingen en cases (o.a. Google, MasterCard, bol.com, Alcatel-Lucent) over onderwerpen als webshop software, betaaloplossingen, social media, fulfilment, online marketing en veiligheid & recht. Het volledige programma vind je op www.eshopexpo.eu maar hier alvast een kleine greep uit het programma:

 

• 'De ervaring van bol.com naar aanleiding van een half jaar actief webwinkelen in België’
• ‘Waarom mobile marketing de toekomst is’
• De do’s en don’ts van e-fulfilment
• ‘E-sales conversie optimalisatie door gesegmenteerde communicatie aanpak’
• ‘De juridische aspecten van e-commerce’

 

Een bezoek aan de E-shop Expo is, na voorregistratie, gratis. Je kunt je eenvoudig registreren op www.eshopexpo.eu

De E-shop Expo vindt overigens tegelijkertijd plaats met de beurs Entreprendre/Ondernemen. Met bijna 10.000 bezoekers de grootste Belgische vakbeurs voor KMO’s, zelfstandige ondernemers en vrije beroepen. Als bezoeker van de E-shop Expo kunt u gratis een bezoekje brengen aan deze beurs.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Total Sports wordt Sportshop.com

21/06/2017

Total Sports Trading verandert op 1 juli van naam en gaat dan officieel verder als Sportshop.com. Met die nieuwe wil de groep sportwebshops internationaal verder kunnen groeien. In Nederland blijven de huidige namen ook in gebruik.

Ikea lanceert winkel op Amazon

19/06/2017

Slechts een week nadat Ikea aankondigde te denken aan de verkoop via derde partijen, komt de Zweedse woonketen op de proppen met een eigen winkel op Amazon. Daar wordt een uitgebreid aantal producten van Ikea aangeboden.

CFO van Alibaba voorspelt forse omzetgroei

08/06/2017

De Chinese internetreus Alibaba verwacht dat zijn omzet in het lopende boekjaar met 45 tot 49% zal stijgen. Dat heeft financieel directeur Maggie Wu gezegd tijdens een investeerdersconferentie in het Chinese Hangzhou.

Google krijgt mogelijk fikse boete van Europese Commissie

07/06/2017

Google mag zich aan een fikse boete verwachten van de Europese Commissie, na een onderzoek dat ongeveer zeven jaar aan de gang is geweest. De internetgigant zou binnen zoekresultaten Google Shopping bevoordeeld hebben.

Online verkoop FMCG fors gestegen in 2016

06/06/2017

In 2016 is de online verkoop van 'fast moving consumer goods', producten met een korte levensduur, gegroeid met 26%. De online omzet is nu goed voor 35% van de totale omzetgroei wereldwijd.

Tesco voert eerste levering met robot uit

02/06/2017

De Britse supermarktketen Tesco heeft voor het eerst een online bestelling bij een klant aan huis geleverd met de hulp van een robot.

Back to top