Google, bol.com en MasterCard op de E-shop Expo in Brussel

De Belgische e-commerce branche blijft groeien, zowel in omzet, transacties als in aantal en diversiteit van webwinkels. Hoewel de groei wordt gestuwd door trends als mobile en social commerce, ligt de uiteindelijke reden voor de groei in het toenemend vertrouwen van de consument in online winkelen en de veiligheid van online transacties. Het is de taak aan de webwinkelier en multichannel retailer om dit vertrouwen ook waar te maken.

 

Met meer dan 50 toeleveranciers van e-business oplossingen en een uitgebreid congresprogramma biedt de E-shop Expo een overzicht van producten en diensten om het online kanaal te optimaliseren.

 

Op 30 en 31 maart 2011 vindt de vierde editie van de E-shop Expo plaats in de Tour & Taxis te Brussel. De vakbeurs is inmiddels uitgegroeid tot het grootste e-commerce event van België en is een must voor professionals in de branche.

Het uitgebreide programma biedt de keuze uit een dertigtal lezingen en cases (o.a. Google, MasterCard, bol.com, Alcatel-Lucent) over onderwerpen als webshop software, betaaloplossingen, social media, fulfilment, online marketing en veiligheid & recht. Het volledige programma vind je op www.eshopexpo.eu maar hier alvast een kleine greep uit het programma:

 

• 'De ervaring van bol.com naar aanleiding van een half jaar actief webwinkelen in België’
• ‘Waarom mobile marketing de toekomst is’
• De do’s en don’ts van e-fulfilment
• ‘E-sales conversie optimalisatie door gesegmenteerde communicatie aanpak’
• ‘De juridische aspecten van e-commerce’

 

Een bezoek aan de E-shop Expo is, na voorregistratie, gratis. Je kunt je eenvoudig registreren op www.eshopexpo.eu

De E-shop Expo vindt overigens tegelijkertijd plaats met de beurs Entreprendre/Ondernemen. Met bijna 10.000 bezoekers de grootste Belgische vakbeurs voor KMO’s, zelfstandige ondernemers en vrije beroepen. Als bezoeker van de E-shop Expo kunt u gratis een bezoekje brengen aan deze beurs.
 

De Belgische e-commerce branche blijft groeien, zowel in omzet, transacties als in aantal en diversiteit van webwinkels. Hoewel de groei wordt gestuwd door trends als mobile en social commerce, ligt de uiteindelijke reden voor de groei in het toenemend vertrouwen van de consument in online winkelen en de veiligheid van online transacties. Het is de taak aan de webwinkelier en multichannel retailer om dit vertrouwen ook waar te maken.

 

Met meer dan 50 toeleveranciers van e-business oplossingen en een uitgebreid congresprogramma biedt de E-shop Expo een overzicht van producten en diensten om het online kanaal te optimaliseren.

 

Op 30 en 31 maart 2011 vindt de vierde editie van de E-shop Expo plaats in de Tour & Taxis te Brussel. De vakbeurs is inmiddels uitgegroeid tot het grootste e-commerce event van België en is een must voor professionals in de branche.

Het uitgebreide programma biedt de keuze uit een dertigtal lezingen en cases (o.a. Google, MasterCard, bol.com, Alcatel-Lucent) over onderwerpen als webshop software, betaaloplossingen, social media, fulfilment, online marketing en veiligheid & recht. Het volledige programma vind je op www.eshopexpo.eu maar hier alvast een kleine greep uit het programma:

 

• 'De ervaring van bol.com naar aanleiding van een half jaar actief webwinkelen in België’
• ‘Waarom mobile marketing de toekomst is’
• De do’s en don’ts van e-fulfilment
• ‘E-sales conversie optimalisatie door gesegmenteerde communicatie aanpak’
• ‘De juridische aspecten van e-commerce’

 

Een bezoek aan de E-shop Expo is, na voorregistratie, gratis. Je kunt je eenvoudig registreren op www.eshopexpo.eu

De E-shop Expo vindt overigens tegelijkertijd plaats met de beurs Entreprendre/Ondernemen. Met bijna 10.000 bezoekers de grootste Belgische vakbeurs voor KMO’s, zelfstandige ondernemers en vrije beroepen. Als bezoeker van de E-shop Expo kunt u gratis een bezoekje brengen aan deze beurs.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Mobiele opmars stuwt Yoox-Net-a-Porter

03/08/2017

Online retailer Yoox-Net-a-Porter wist in het voorbije halfjaar de verwachtingen van analisten te overtreffen dankzij de opmars van de mobiele verkoop, die voor het eerst goed was voor meer dan de helft van de omzet.

Amazon Shopping app nu ook in het Nederlands

02/08/2017

Amazon heeft het Nederlands toegevoegd als taal voor de Duitse mobiele app. Dat wil zeggen dat Nederlandstalige consumenten nu eenvoudiger hun weg moeten kunnen vinden via de app. Momenteel is wel nog niet alles vertaald.

Lidl bouwt nieuw distributiecentrum in Venlo

01/08/2017

Lidl gaat in Venlo een nieuw distributiecentrum openen, dat dienst moet doen om klanten van de webshop te bedienen. Het zou daarbij gaan over een internationaal project, dat dus niet uitgaat van Lidl Nederland.

Amazon zet eigen afhaalkluisjes bij consumenten thuis

31/07/2017

Amazon heeft The Hub voorgesteld, een eigen systeem van afhaalkluisjes die overal kunnen worden geplaatst. De kluisjes zijn er in verschillende maten en kunnen zowel in gebouwen als buiten gezet worden.

Winst Amazon krijgt flinke klap

28/07/2017

De winst van het Amerikaanse Amazon is in het tweede kwartaal fors teruggevallen. Hij was bovendien zelfs nog een stuk lager dan wat analisten verwacht hadden. De omzet steeg wel opnieuw met een kwart.

Amazon: een alsmaar groeiend probleem voor andere retailers

27/07/2017

Wie dacht dat Amazon nu wel stilaan zou stoppen met groeien, die is eraan voor de moeite: het bedrijf is nu meer dan 500 miljard dollar waard. Het 'Amazon-effect' speelt andere retailers én beleggers parten. Hoe moeten ze reageren?

Back to top