Google introduceert eigen keurmerk voor webshops

Google komt in de VS met een eigen keurmerk voor webshops: 'Trusted Stores'. Als gecertificeerde webwinkels alsnog falen met de bestelling, compenseert Google de klant. Google begint in de VS met het eigenhandig keuren van webwinkels opdat "consumenten meer vertrouwen krijgen in online shoppen".

Goede klantenservice en snelle levering

Google zal zelf webwinkels die zich hebben aangemeld testen of ze in aanmerking komen als Google Trusted Store. Criteria daarbij zijn vooral een snelle levering en een goede en goed bereikbare klantenservice. Door op het keurmerk te klikken ziet de consument direct het trackrecord van de webwinkel in kwestie op het gebied van levering en klantenservice.

 

Heeft een site eenmaal een keurmerk, dan biedt Google kopersbescherming in het geval de bestelling niet of niet goed geleverd is. In eerste instantie moet de klant dan bij de webwinkel aankloppen. Mocht die falen in de dienstverlening, dan compenseert Google de klant voor een maximum van 1000 dollar. Dit maximum is het totaal van mogelijke claims tijdens het hele leven van de klant, meldt Google in de kleine lettertjes.

Keurmerk nadelig voor Googles eigen klantenservice?

Andere Google-diensten, zoals AdWords of betaaldienst Google Checkout, zullen niet gekoppeld worden aan het Trusted Stores keurmerk. In de toekomst kunnen wellicht AdWords-klanten wel te zijner tijd specifiek reclame maken met het keurmerk. Het Google keurmerk is enigszins ironisch, omdat de klantenservice van Google zelf geen al te best imago heeft. Vooral met de introductie van de eigen Nexus-lijn van Android smartphones bleek de dienstverlening van Google aan eindgebruikers ondermaats.

 

Momenteel is het nog onbekend of en zo ja wanneer Trusted Stores ook buiten de VS zal worden uitgerold. Bij Google Nederland was niemand direct bereikbaar voor commentaar.

 

Het introductiefilmpje van Google Trusted Stores:

Google komt in de VS met een eigen keurmerk voor webshops: 'Trusted Stores'. Als gecertificeerde webwinkels alsnog falen met de bestelling, compenseert Google de klant. Google begint in de VS met het eigenhandig keuren van webwinkels opdat "consumenten meer vertrouwen krijgen in online shoppen".

Goede klantenservice en snelle levering

Google zal zelf webwinkels die zich hebben aangemeld testen of ze in aanmerking komen als Google Trusted Store. Criteria daarbij zijn vooral een snelle levering en een goede en goed bereikbare klantenservice. Door op het keurmerk te klikken ziet de consument direct het trackrecord van de webwinkel in kwestie op het gebied van levering en klantenservice.

 

Heeft een site eenmaal een keurmerk, dan biedt Google kopersbescherming in het geval de bestelling niet of niet goed geleverd is. In eerste instantie moet de klant dan bij de webwinkel aankloppen. Mocht die falen in de dienstverlening, dan compenseert Google de klant voor een maximum van 1000 dollar. Dit maximum is het totaal van mogelijke claims tijdens het hele leven van de klant, meldt Google in de kleine lettertjes.

Keurmerk nadelig voor Googles eigen klantenservice?

Andere Google-diensten, zoals AdWords of betaaldienst Google Checkout, zullen niet gekoppeld worden aan het Trusted Stores keurmerk. In de toekomst kunnen wellicht AdWords-klanten wel te zijner tijd specifiek reclame maken met het keurmerk. Het Google keurmerk is enigszins ironisch, omdat de klantenservice van Google zelf geen al te best imago heeft. Vooral met de introductie van de eigen Nexus-lijn van Android smartphones bleek de dienstverlening van Google aan eindgebruikers ondermaats.

 

Momenteel is het nog onbekend of en zo ja wanneer Trusted Stores ook buiten de VS zal worden uitgerold. Bij Google Nederland was niemand direct bereikbaar voor commentaar.

 

Het introductiefilmpje van Google Trusted Stores:

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Back to top