Google pleziert online shoppers met Boutiques.com.

altGoogle gaat voor fashion. De zoekmachine heeft woensdag 17 november onder de naam Boutiques.com een eigen modesite gelanceerd. Boutiques.com wil eigenlijk een soort zoekmachine zijn voor online moderetail. De site biedt een nieuwe, gepersonaliseerde manier om online kleding te zoeken, ontdekken en kopen. Ook beschikbaar op iPad.


Boutiques.com komt er na de overname van de gelijksoortige site Like.com door Google. Like.com is groot geworden dankzij speciale software voor beeldherkenning die het mogelijk maakt karakteristieken van een afbeelding te herkennen en vervolgens producten met dezelfde eigenschappen te zoeken. Diezelfde software wordt gebruikt voor Boutiques.com.


Complexe algoritmes laten toe een zeer gedetailleerd preferentiepatroon op te bouwen. Met elke klik weet de site wat de bezoeker mooi of niet mooi vindt. Op die manier toont Boutiques.com op den duur enkel wat de bezoeker zeker mooi vindt.


Behalve op eigen voorkeuren heeft Google – in de gedaante van Boutiques.com – ook reeds eigen categorieën gemaakt. Bezoekers van de site kunnen het modeaanbod doorzoeken op basis van de stijlen van een aantal beroemdheden of kunnen terecht in verschillende pre-fab stijlcategorieën, zoals bijvoorbeeld de Boho-stijl. Om de karakteristieken van de stijlcategorieën te definiëren Google heeft zelfs een hele horde stylisten laten aandraven.

alt
De getoonde kleren plukt Boutiques.com uit het assortiment van online retailers waar het mee samenwerkt. De site doorzoekt eigenlijk het aanbod van de retailers op basis van de smaak van de bezoeker. Het is net zoals een traditionele zoekmachine een manier om orde te scheppen in de chaos van het wereldwijde web. En om te vinden wat je zoekt.


Rest de vraag waar Google de getoonde kleren vandaan halt. Boutiques.com werkt daartoe samen met zoveel mogelijk online retailers. Zij maken hun collecties toegankelijk voor Boutiques.com en in ruil daarvoor wordt de gebruiker doorverbonden met de respectievelijke online shop om over te gaan tot aankoop.


Op dit moment is de service enkel beschikbaar in de Verenigde Staten en voor dameskleding, maar in de toekomst zal Boutiques.com zowel geografisch als qua doelgroep uitbreiden. Google is dan ook op zoek naar nog meer partners en moedigt online retailers aan hun te contacteren. Het is de bedoeling dat Boutiques.com shoppers een rijkere en meer interactieve winkelervaring biedt en tevens retailers helpt om meer bezoekers naar hun website te krijgen.

 

Meer: Online shoppen wordt nu ook gezellig.

          80% ondernemers met webwinkel verwacht stijging online verkoop.

 

         Wat heeft Google retailers te bieden?

         Google stelt Google TV voor.

altGoogle gaat voor fashion. De zoekmachine heeft woensdag 17 november onder de naam Boutiques.com een eigen modesite gelanceerd. Boutiques.com wil eigenlijk een soort zoekmachine zijn voor online moderetail. De site biedt een nieuwe, gepersonaliseerde manier om online kleding te zoeken, ontdekken en kopen. Ook beschikbaar op iPad.


Boutiques.com komt er na de overname van de gelijksoortige site Like.com door Google. Like.com is groot geworden dankzij speciale software voor beeldherkenning die het mogelijk maakt karakteristieken van een afbeelding te herkennen en vervolgens producten met dezelfde eigenschappen te zoeken. Diezelfde software wordt gebruikt voor Boutiques.com.


Complexe algoritmes laten toe een zeer gedetailleerd preferentiepatroon op te bouwen. Met elke klik weet de site wat de bezoeker mooi of niet mooi vindt. Op die manier toont Boutiques.com op den duur enkel wat de bezoeker zeker mooi vindt.


Behalve op eigen voorkeuren heeft Google – in de gedaante van Boutiques.com – ook reeds eigen categorieën gemaakt. Bezoekers van de site kunnen het modeaanbod doorzoeken op basis van de stijlen van een aantal beroemdheden of kunnen terecht in verschillende pre-fab stijlcategorieën, zoals bijvoorbeeld de Boho-stijl. Om de karakteristieken van de stijlcategorieën te definiëren Google heeft zelfs een hele horde stylisten laten aandraven.

alt
De getoonde kleren plukt Boutiques.com uit het assortiment van online retailers waar het mee samenwerkt. De site doorzoekt eigenlijk het aanbod van de retailers op basis van de smaak van de bezoeker. Het is net zoals een traditionele zoekmachine een manier om orde te scheppen in de chaos van het wereldwijde web. En om te vinden wat je zoekt.


Rest de vraag waar Google de getoonde kleren vandaan halt. Boutiques.com werkt daartoe samen met zoveel mogelijk online retailers. Zij maken hun collecties toegankelijk voor Boutiques.com en in ruil daarvoor wordt de gebruiker doorverbonden met de respectievelijke online shop om over te gaan tot aankoop.


Op dit moment is de service enkel beschikbaar in de Verenigde Staten en voor dameskleding, maar in de toekomst zal Boutiques.com zowel geografisch als qua doelgroep uitbreiden. Google is dan ook op zoek naar nog meer partners en moedigt online retailers aan hun te contacteren. Het is de bedoeling dat Boutiques.com shoppers een rijkere en meer interactieve winkelervaring biedt en tevens retailers helpt om meer bezoekers naar hun website te krijgen.

 

Meer: Online shoppen wordt nu ook gezellig.

          80% ondernemers met webwinkel verwacht stijging online verkoop.

 

         Wat heeft Google retailers te bieden?

         Google stelt Google TV voor.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Total Sports wordt Sportshop.com

21/06/2017

Total Sports Trading verandert op 1 juli van naam en gaat dan officieel verder als Sportshop.com. Met die nieuwe wil de groep sportwebshops internationaal verder kunnen groeien. In Nederland blijven de huidige namen ook in gebruik.

Ikea lanceert winkel op Amazon

19/06/2017

Slechts een week nadat Ikea aankondigde te denken aan de verkoop via derde partijen, komt de Zweedse woonketen op de proppen met een eigen winkel op Amazon. Daar wordt een uitgebreid aantal producten van Ikea aangeboden.

CFO van Alibaba voorspelt forse omzetgroei

08/06/2017

De Chinese internetreus Alibaba verwacht dat zijn omzet in het lopende boekjaar met 45 tot 49% zal stijgen. Dat heeft financieel directeur Maggie Wu gezegd tijdens een investeerdersconferentie in het Chinese Hangzhou.

Google krijgt mogelijk fikse boete van Europese Commissie

07/06/2017

Google mag zich aan een fikse boete verwachten van de Europese Commissie, na een onderzoek dat ongeveer zeven jaar aan de gang is geweest. De internetgigant zou binnen zoekresultaten Google Shopping bevoordeeld hebben.

Online verkoop FMCG fors gestegen in 2016

06/06/2017

In 2016 is de online verkoop van 'fast moving consumer goods', producten met een korte levensduur, gegroeid met 26%. De online omzet is nu goed voor 35% van de totale omzetgroei wereldwijd.

Tesco voert eerste levering met robot uit

02/06/2017

De Britse supermarktketen Tesco heeft voor het eerst een online bestelling bij een klant aan huis geleverd met de hulp van een robot.

Back to top