Google pleziert online shoppers met Boutiques.com.

altGoogle gaat voor fashion. De zoekmachine heeft woensdag 17 november onder de naam Boutiques.com een eigen modesite gelanceerd. Boutiques.com wil eigenlijk een soort zoekmachine zijn voor online moderetail. De site biedt een nieuwe, gepersonaliseerde manier om online kleding te zoeken, ontdekken en kopen. Ook beschikbaar op iPad.


Boutiques.com komt er na de overname van de gelijksoortige site Like.com door Google. Like.com is groot geworden dankzij speciale software voor beeldherkenning die het mogelijk maakt karakteristieken van een afbeelding te herkennen en vervolgens producten met dezelfde eigenschappen te zoeken. Diezelfde software wordt gebruikt voor Boutiques.com.


Complexe algoritmes laten toe een zeer gedetailleerd preferentiepatroon op te bouwen. Met elke klik weet de site wat de bezoeker mooi of niet mooi vindt. Op die manier toont Boutiques.com op den duur enkel wat de bezoeker zeker mooi vindt.


Behalve op eigen voorkeuren heeft Google – in de gedaante van Boutiques.com – ook reeds eigen categorieën gemaakt. Bezoekers van de site kunnen het modeaanbod doorzoeken op basis van de stijlen van een aantal beroemdheden of kunnen terecht in verschillende pre-fab stijlcategorieën, zoals bijvoorbeeld de Boho-stijl. Om de karakteristieken van de stijlcategorieën te definiëren Google heeft zelfs een hele horde stylisten laten aandraven.

alt
De getoonde kleren plukt Boutiques.com uit het assortiment van online retailers waar het mee samenwerkt. De site doorzoekt eigenlijk het aanbod van de retailers op basis van de smaak van de bezoeker. Het is net zoals een traditionele zoekmachine een manier om orde te scheppen in de chaos van het wereldwijde web. En om te vinden wat je zoekt.


Rest de vraag waar Google de getoonde kleren vandaan halt. Boutiques.com werkt daartoe samen met zoveel mogelijk online retailers. Zij maken hun collecties toegankelijk voor Boutiques.com en in ruil daarvoor wordt de gebruiker doorverbonden met de respectievelijke online shop om over te gaan tot aankoop.


Op dit moment is de service enkel beschikbaar in de Verenigde Staten en voor dameskleding, maar in de toekomst zal Boutiques.com zowel geografisch als qua doelgroep uitbreiden. Google is dan ook op zoek naar nog meer partners en moedigt online retailers aan hun te contacteren. Het is de bedoeling dat Boutiques.com shoppers een rijkere en meer interactieve winkelervaring biedt en tevens retailers helpt om meer bezoekers naar hun website te krijgen.

 

Meer: Online shoppen wordt nu ook gezellig.

          80% ondernemers met webwinkel verwacht stijging online verkoop.

 

         Wat heeft Google retailers te bieden?

         Google stelt Google TV voor.

altGoogle gaat voor fashion. De zoekmachine heeft woensdag 17 november onder de naam Boutiques.com een eigen modesite gelanceerd. Boutiques.com wil eigenlijk een soort zoekmachine zijn voor online moderetail. De site biedt een nieuwe, gepersonaliseerde manier om online kleding te zoeken, ontdekken en kopen. Ook beschikbaar op iPad.


Boutiques.com komt er na de overname van de gelijksoortige site Like.com door Google. Like.com is groot geworden dankzij speciale software voor beeldherkenning die het mogelijk maakt karakteristieken van een afbeelding te herkennen en vervolgens producten met dezelfde eigenschappen te zoeken. Diezelfde software wordt gebruikt voor Boutiques.com.


Complexe algoritmes laten toe een zeer gedetailleerd preferentiepatroon op te bouwen. Met elke klik weet de site wat de bezoeker mooi of niet mooi vindt. Op die manier toont Boutiques.com op den duur enkel wat de bezoeker zeker mooi vindt.


Behalve op eigen voorkeuren heeft Google – in de gedaante van Boutiques.com – ook reeds eigen categorieën gemaakt. Bezoekers van de site kunnen het modeaanbod doorzoeken op basis van de stijlen van een aantal beroemdheden of kunnen terecht in verschillende pre-fab stijlcategorieën, zoals bijvoorbeeld de Boho-stijl. Om de karakteristieken van de stijlcategorieën te definiëren Google heeft zelfs een hele horde stylisten laten aandraven.

alt
De getoonde kleren plukt Boutiques.com uit het assortiment van online retailers waar het mee samenwerkt. De site doorzoekt eigenlijk het aanbod van de retailers op basis van de smaak van de bezoeker. Het is net zoals een traditionele zoekmachine een manier om orde te scheppen in de chaos van het wereldwijde web. En om te vinden wat je zoekt.


Rest de vraag waar Google de getoonde kleren vandaan halt. Boutiques.com werkt daartoe samen met zoveel mogelijk online retailers. Zij maken hun collecties toegankelijk voor Boutiques.com en in ruil daarvoor wordt de gebruiker doorverbonden met de respectievelijke online shop om over te gaan tot aankoop.


Op dit moment is de service enkel beschikbaar in de Verenigde Staten en voor dameskleding, maar in de toekomst zal Boutiques.com zowel geografisch als qua doelgroep uitbreiden. Google is dan ook op zoek naar nog meer partners en moedigt online retailers aan hun te contacteren. Het is de bedoeling dat Boutiques.com shoppers een rijkere en meer interactieve winkelervaring biedt en tevens retailers helpt om meer bezoekers naar hun website te krijgen.

 

Meer: Online shoppen wordt nu ook gezellig.

          80% ondernemers met webwinkel verwacht stijging online verkoop.

 

         Wat heeft Google retailers te bieden?

         Google stelt Google TV voor.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Mobiele opmars stuwt Yoox-Net-a-Porter

03/08/2017

Online retailer Yoox-Net-a-Porter wist in het voorbije halfjaar de verwachtingen van analisten te overtreffen dankzij de opmars van de mobiele verkoop, die voor het eerst goed was voor meer dan de helft van de omzet.

Amazon Shopping app nu ook in het Nederlands

02/08/2017

Amazon heeft het Nederlands toegevoegd als taal voor de Duitse mobiele app. Dat wil zeggen dat Nederlandstalige consumenten nu eenvoudiger hun weg moeten kunnen vinden via de app. Momenteel is wel nog niet alles vertaald.

Back to top