Google pleziert online shoppers met Boutiques.com. | RetailDetail

Google pleziert online shoppers met Boutiques.com.

altGoogle gaat voor fashion. De zoekmachine heeft woensdag 17 november onder de naam Boutiques.com een eigen modesite gelanceerd. Boutiques.com wil eigenlijk een soort zoekmachine zijn voor online moderetail. De site biedt een nieuwe, gepersonaliseerde manier om online kleding te zoeken, ontdekken en kopen. Ook beschikbaar op iPad.


Boutiques.com komt er na de overname van de gelijksoortige site Like.com door Google. Like.com is groot geworden dankzij speciale software voor beeldherkenning die het mogelijk maakt karakteristieken van een afbeelding te herkennen en vervolgens producten met dezelfde eigenschappen te zoeken. Diezelfde software wordt gebruikt voor Boutiques.com.


Complexe algoritmes laten toe een zeer gedetailleerd preferentiepatroon op te bouwen. Met elke klik weet de site wat de bezoeker mooi of niet mooi vindt. Op die manier toont Boutiques.com op den duur enkel wat de bezoeker zeker mooi vindt.


Behalve op eigen voorkeuren heeft Google – in de gedaante van Boutiques.com – ook reeds eigen categorieën gemaakt. Bezoekers van de site kunnen het modeaanbod doorzoeken op basis van de stijlen van een aantal beroemdheden of kunnen terecht in verschillende pre-fab stijlcategorieën, zoals bijvoorbeeld de Boho-stijl. Om de karakteristieken van de stijlcategorieën te definiëren Google heeft zelfs een hele horde stylisten laten aandraven.

alt
De getoonde kleren plukt Boutiques.com uit het assortiment van online retailers waar het mee samenwerkt. De site doorzoekt eigenlijk het aanbod van de retailers op basis van de smaak van de bezoeker. Het is net zoals een traditionele zoekmachine een manier om orde te scheppen in de chaos van het wereldwijde web. En om te vinden wat je zoekt.


Rest de vraag waar Google de getoonde kleren vandaan halt. Boutiques.com werkt daartoe samen met zoveel mogelijk online retailers. Zij maken hun collecties toegankelijk voor Boutiques.com en in ruil daarvoor wordt de gebruiker doorverbonden met de respectievelijke online shop om over te gaan tot aankoop.


Op dit moment is de service enkel beschikbaar in de Verenigde Staten en voor dameskleding, maar in de toekomst zal Boutiques.com zowel geografisch als qua doelgroep uitbreiden. Google is dan ook op zoek naar nog meer partners en moedigt online retailers aan hun te contacteren. Het is de bedoeling dat Boutiques.com shoppers een rijkere en meer interactieve winkelervaring biedt en tevens retailers helpt om meer bezoekers naar hun website te krijgen.

 

Meer: Online shoppen wordt nu ook gezellig.

          80% ondernemers met webwinkel verwacht stijging online verkoop.

 

         Wat heeft Google retailers te bieden?

         Google stelt Google TV voor.

altGoogle gaat voor fashion. De zoekmachine heeft woensdag 17 november onder de naam Boutiques.com een eigen modesite gelanceerd. Boutiques.com wil eigenlijk een soort zoekmachine zijn voor online moderetail. De site biedt een nieuwe, gepersonaliseerde manier om online kleding te zoeken, ontdekken en kopen. Ook beschikbaar op iPad.


Boutiques.com komt er na de overname van de gelijksoortige site Like.com door Google. Like.com is groot geworden dankzij speciale software voor beeldherkenning die het mogelijk maakt karakteristieken van een afbeelding te herkennen en vervolgens producten met dezelfde eigenschappen te zoeken. Diezelfde software wordt gebruikt voor Boutiques.com.


Complexe algoritmes laten toe een zeer gedetailleerd preferentiepatroon op te bouwen. Met elke klik weet de site wat de bezoeker mooi of niet mooi vindt. Op die manier toont Boutiques.com op den duur enkel wat de bezoeker zeker mooi vindt.


Behalve op eigen voorkeuren heeft Google – in de gedaante van Boutiques.com – ook reeds eigen categorieën gemaakt. Bezoekers van de site kunnen het modeaanbod doorzoeken op basis van de stijlen van een aantal beroemdheden of kunnen terecht in verschillende pre-fab stijlcategorieën, zoals bijvoorbeeld de Boho-stijl. Om de karakteristieken van de stijlcategorieën te definiëren Google heeft zelfs een hele horde stylisten laten aandraven.

alt
De getoonde kleren plukt Boutiques.com uit het assortiment van online retailers waar het mee samenwerkt. De site doorzoekt eigenlijk het aanbod van de retailers op basis van de smaak van de bezoeker. Het is net zoals een traditionele zoekmachine een manier om orde te scheppen in de chaos van het wereldwijde web. En om te vinden wat je zoekt.


Rest de vraag waar Google de getoonde kleren vandaan halt. Boutiques.com werkt daartoe samen met zoveel mogelijk online retailers. Zij maken hun collecties toegankelijk voor Boutiques.com en in ruil daarvoor wordt de gebruiker doorverbonden met de respectievelijke online shop om over te gaan tot aankoop.


Op dit moment is de service enkel beschikbaar in de Verenigde Staten en voor dameskleding, maar in de toekomst zal Boutiques.com zowel geografisch als qua doelgroep uitbreiden. Google is dan ook op zoek naar nog meer partners en moedigt online retailers aan hun te contacteren. Het is de bedoeling dat Boutiques.com shoppers een rijkere en meer interactieve winkelervaring biedt en tevens retailers helpt om meer bezoekers naar hun website te krijgen.

 

Meer: Online shoppen wordt nu ook gezellig.

          80% ondernemers met webwinkel verwacht stijging online verkoop.

 

         Wat heeft Google retailers te bieden?

         Google stelt Google TV voor.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.

Coolblue bezorgt wél echt met de fiets

03/04/2018

Coolblue start een eigen bezorgservice per fiets: met CoolblueFietst gaat de elektroretailer pakketjes voor het eerst zelf per fiets leveren. Hoewel de retailer het eerst als een aprilgrap verpakte, is het uiteindelijk toch echt waar.

Trump richt pijlen op Amazon

03/04/2018

President Donald Trump heeft in Amazon blijkbaar een nieuwe vijand gevonden. Volgens hem profiteert de retailgigant van de U.S. Postal Service, het Amerikaanse postbedrijf, en daar wil hij nu paal en perk aan stellen met de nodige maatregelen.

Amazon heer en meester op Franse e-commercemarkt

29/03/2018

Met een omzet van 5,6 miljard euro en een marktaandeel van net geen 19% is Amazon de onbetwiste leider op de Franse e-commercemarkt. Die markt was in 2017 goed voor 30 miljard euro, zo becijferde Kantar Worldpanel.