Grootschalige productiefout drinkglazen IKEA.

Wereldwijd plaatst IKEA vandaag in allerlei kranten advertenties. Niet als reclame, maar om klanten te vragen drinkglazen van het type RUND terug te brengen naar de winkelketen. Er is een grootschalige fabricatiefout waarbij al 5 personen gewond raakten.


Blijkbaar is er een productiefout opgetreden waardoor de diktes van het glas variëren bij de bekers. Daardoor kunnen ze bij gebruik opeens barsten. Om verdere ongelukken te vermijden roept IKEA de glazen niet alleen terug uit de winkelrekken, maar verzoekt de keten consumenten ook de glazen die ze er al eerder kochten terug te brengen. Wie zijn glazen terugbrengt, krijgt het volledige aankoopbedrag terugbetaald.


Het kostenplaatje zal met andere woorden bijzonder hoog oplopen voor de Zweedse meubelfabrikant. Zeker als men weet dat er over de hele wereld nog maar twaalf incidenten bekend zijn. De meubelketen wil echter niks aan het toeval overlaten. Door zelf met het nieuws naar buiten te komen en radicaal in te grijpen, is IKEA slechte pers voor. Het kan zijn imago zodoende hoog houden.
 

 

Wereldwijd plaatst IKEA vandaag in allerlei kranten advertenties. Niet als reclame, maar om klanten te vragen drinkglazen van het type RUND terug te brengen naar de winkelketen. Er is een grootschalige fabricatiefout waarbij al 5 personen gewond raakten.


Blijkbaar is er een productiefout opgetreden waardoor de diktes van het glas variëren bij de bekers. Daardoor kunnen ze bij gebruik opeens barsten. Om verdere ongelukken te vermijden roept IKEA de glazen niet alleen terug uit de winkelrekken, maar verzoekt de keten consumenten ook de glazen die ze er al eerder kochten terug te brengen. Wie zijn glazen terugbrengt, krijgt het volledige aankoopbedrag terugbetaald.


Het kostenplaatje zal met andere woorden bijzonder hoog oplopen voor de Zweedse meubelfabrikant. Zeker als men weet dat er over de hele wereld nog maar twaalf incidenten bekend zijn. De meubelketen wil echter niks aan het toeval overlaten. Door zelf met het nieuws naar buiten te komen en radicaal in te grijpen, is IKEA slechte pers voor. Het kan zijn imago zodoende hoog houden.
 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Apple en Ikea stappen samen in augmented reality

23/06/2017

Technologiebedrijf Apple en woonketen Ikea werken samen aan een app met augmented reality, die in de herfst van dit jaar moet verschijnen. Met die app moeten klanten eenvoudig kunnen zien hoe een mogelijke aankoop in hun interieur past.

Ikea wil verkopen via derde partijen

08/06/2017

De Zweedse woonketen Ikea wil volgend jaar starten met een proefproject, waarbij de producten van de keten verkocht worden op webshops van derde partijen, zoals Amazon of Alibaba.

Ikea geeft instructies voor ludieke alternatieven blauwe zak

02/06/2017

Ikea heeft in Dubai een beperkte oplage uitgebracht van de bekende blauwe Frakta-tas. Die bevat instructies waarin kort staat beschreven hoe de tas ook op een andere manier kan worden gebruikt.

Jesper Brodin nieuwe CEO Ikea Group

24/05/2017

Op 1 september zwaait Ikea de huidige CEO Peter Agnefjäll uit en krijgt Jesper Brodin de verantwoordelijkheid over de groep. Agnefjäll zat sinds 2012 op zijn post.

Bevestigd: Leen Bakker in handen van Gilde Equity Management

23/05/2017

Wat al enkele dagen in de lucht hing, is nu ook bevestigd door Blokker Holding. Gilde Equity Management, dat ook al eigenaar is van de keten Kwantum, neemt Leen Bakker over voor een onbekend bedrag.

Ikea werkt aan slim wonen

23/05/2017

Ikea werkt samen met Amazon Alexa en Google Assistant aan producten voor slim wonen. De keten begint deze zomer met verlichting voor een 'connected' huis, die met de stem kan worden bediend.

Back to top