Grootschalige productiefout drinkglazen IKEA. | RetailDetail

Grootschalige productiefout drinkglazen IKEA.

Wereldwijd plaatst IKEA vandaag in allerlei kranten advertenties. Niet als reclame, maar om klanten te vragen drinkglazen van het type RUND terug te brengen naar de winkelketen. Er is een grootschalige fabricatiefout waarbij al 5 personen gewond raakten.


Blijkbaar is er een productiefout opgetreden waardoor de diktes van het glas variëren bij de bekers. Daardoor kunnen ze bij gebruik opeens barsten. Om verdere ongelukken te vermijden roept IKEA de glazen niet alleen terug uit de winkelrekken, maar verzoekt de keten consumenten ook de glazen die ze er al eerder kochten terug te brengen. Wie zijn glazen terugbrengt, krijgt het volledige aankoopbedrag terugbetaald.


Het kostenplaatje zal met andere woorden bijzonder hoog oplopen voor de Zweedse meubelfabrikant. Zeker als men weet dat er over de hele wereld nog maar twaalf incidenten bekend zijn. De meubelketen wil echter niks aan het toeval overlaten. Door zelf met het nieuws naar buiten te komen en radicaal in te grijpen, is IKEA slechte pers voor. Het kan zijn imago zodoende hoog houden.
 

 

Wereldwijd plaatst IKEA vandaag in allerlei kranten advertenties. Niet als reclame, maar om klanten te vragen drinkglazen van het type RUND terug te brengen naar de winkelketen. Er is een grootschalige fabricatiefout waarbij al 5 personen gewond raakten.


Blijkbaar is er een productiefout opgetreden waardoor de diktes van het glas variëren bij de bekers. Daardoor kunnen ze bij gebruik opeens barsten. Om verdere ongelukken te vermijden roept IKEA de glazen niet alleen terug uit de winkelrekken, maar verzoekt de keten consumenten ook de glazen die ze er al eerder kochten terug te brengen. Wie zijn glazen terugbrengt, krijgt het volledige aankoopbedrag terugbetaald.


Het kostenplaatje zal met andere woorden bijzonder hoog oplopen voor de Zweedse meubelfabrikant. Zeker als men weet dat er over de hele wereld nog maar twaalf incidenten bekend zijn. De meubelketen wil echter niks aan het toeval overlaten. Door zelf met het nieuws naar buiten te komen en radicaal in te grijpen, is IKEA slechte pers voor. Het kan zijn imago zodoende hoog houden.
 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Home24 nieuw succesverhaal voor Rocket Internet

18/06/2018

Investeringsgroep Rocket Internet bracht na Zalando, HelloFresh en Delivery Hero afgelopen vrijdag ook de online meubelwinkel Home24 met succes naar de beurs. Met het opgehaalde geld wil de webshop zijn groei versnellen.

Ikea wil alleen nog hernieuwbare materialen

08/06/2018

Ikea stelt zich forse duurzaamheidsdoelstellingen: de woonketen wil klimaatpositief worden tegen 2030 en al eind volgend jaar alle plastic wegwerpproducten bannen.

Casa gaat internationaal aan huis leveren

06/06/2018

Interieurketen Casa heeft een nieuwe webshop gelanceerd die klanten in heel Europa toelaat om meubilair en tuinmeubilair aan huis te laten leveren. De leveringen gebeuren vanuit een e-commercehub in Genk.

Jysk opent vijf winkels op één dag

01/06/2018

De Scandinavische interieurketen Jysk heeft op 31 mei vijf verschillende winkels geopend in vijf verschillende landen. Hongarije, Oekraïne, Roemenië, Slovakije en Zweden kregen allemaal op dezelfde dag een nieuw woonwarenhuis.

Casa opent eerste Nederlandse winkel

01/06/2018

Nederland maakt kennis met een nieuwe interieurwinkelketen: Casa opent op vrijdag 1 juni de deuren in de Utrechtse binnenstad en introduceert ook zijn webshop. De lancering betekent het startschot van een grote ombouwoperatie.

Blokker België heeft een nieuwe directeur

31/05/2018

Rob Schuyt is per 1 mei in dienst getreden als algemeen directeur van Blokker in België. Hij neemt hiermee de functie over van Bernd Bosch, met wie het contract is beëindigd.