Grootschalige productiefout drinkglazen IKEA.

Wereldwijd plaatst IKEA vandaag in allerlei kranten advertenties. Niet als reclame, maar om klanten te vragen drinkglazen van het type RUND terug te brengen naar de winkelketen. Er is een grootschalige fabricatiefout waarbij al 5 personen gewond raakten.


Blijkbaar is er een productiefout opgetreden waardoor de diktes van het glas variëren bij de bekers. Daardoor kunnen ze bij gebruik opeens barsten. Om verdere ongelukken te vermijden roept IKEA de glazen niet alleen terug uit de winkelrekken, maar verzoekt de keten consumenten ook de glazen die ze er al eerder kochten terug te brengen. Wie zijn glazen terugbrengt, krijgt het volledige aankoopbedrag terugbetaald.


Het kostenplaatje zal met andere woorden bijzonder hoog oplopen voor de Zweedse meubelfabrikant. Zeker als men weet dat er over de hele wereld nog maar twaalf incidenten bekend zijn. De meubelketen wil echter niks aan het toeval overlaten. Door zelf met het nieuws naar buiten te komen en radicaal in te grijpen, is IKEA slechte pers voor. Het kan zijn imago zodoende hoog houden.
 

 

Wereldwijd plaatst IKEA vandaag in allerlei kranten advertenties. Niet als reclame, maar om klanten te vragen drinkglazen van het type RUND terug te brengen naar de winkelketen. Er is een grootschalige fabricatiefout waarbij al 5 personen gewond raakten.


Blijkbaar is er een productiefout opgetreden waardoor de diktes van het glas variëren bij de bekers. Daardoor kunnen ze bij gebruik opeens barsten. Om verdere ongelukken te vermijden roept IKEA de glazen niet alleen terug uit de winkelrekken, maar verzoekt de keten consumenten ook de glazen die ze er al eerder kochten terug te brengen. Wie zijn glazen terugbrengt, krijgt het volledige aankoopbedrag terugbetaald.


Het kostenplaatje zal met andere woorden bijzonder hoog oplopen voor de Zweedse meubelfabrikant. Zeker als men weet dat er over de hele wereld nog maar twaalf incidenten bekend zijn. De meubelketen wil echter niks aan het toeval overlaten. Door zelf met het nieuws naar buiten te komen en radicaal in te grijpen, is IKEA slechte pers voor. Het kan zijn imago zodoende hoog houden.
 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bescheiden winst voor Mandemakers

04/01/2018

Mandemakers, de onbetwiste keukenkoning van Nederland, rapporteert na jaren van verlies eindelijk winst. In boekjaar 2016 haalde de groep een winst van ruim drie miljoen euro, op de cijfers voor 2017 is het nog even wachten.

Ook Ikea krijgt Europese belastinginspectie over de vloer

18/12/2017

De Europese Commissie heeft een officieel onderzoek geopend naar de belastingconstructies van de Zweedse woonketen Ikea. Die heeft een hoofdzetel in Nederland, maar laat de winsten ook circuleren naar Liechtenstein en Luxemburg.

Opnieuw recordcijfers voor JYSK

01/12/2017

Het Deense JYSK heeft in het boekjaar 2016-2017 opnieuw recordcijfers opgetekend, met een omzet van 3,36 miljard euro. Wereldwijd beschikt de woonketen inmiddels over meer dan 2.500 filialen.

Ikea wil investeren in meer stadswinkels

29/11/2017

Vanaf 2019 wil Ikea ook in stadscentra aanwezig zijn met kleinere winkels, die vooral mensen zonder auto moeten aantrekken. De Zweedse meubelgigant hoopt daarmee in te spelen op de snel oprukkende verstedelijking en digitalisering.

Nieuwe CEO Leen Bakker komt van bij Beter Bed

23/11/2017

Debbie Klein, tot nog toe algemeen directeur van Beter Bed Benelux, wordt op 1 februari de nieuwe CEO van Leen Bakker. Ze volgt er Rob van Noordt op, die sinds 2015 bij de retailer aan de slag was en eerder deze maand zijn vertrek aankondigde.

Ikea opent cadeauwinkel in Utrechtse binnenstad

16/11/2017

Wie in Utrecht op zoek gaat naar een eindejaarscadeau, kan vanaf vandaag terecht bij de Ikea Gift Shop. Het is de eerste keer dat Ikea een winkel toegespitst op de feestdagen opent in de binnenstad.

Back to top