Grootschalige productiefout drinkglazen IKEA.

Wereldwijd plaatst IKEA vandaag in allerlei kranten advertenties. Niet als reclame, maar om klanten te vragen drinkglazen van het type RUND terug te brengen naar de winkelketen. Er is een grootschalige fabricatiefout waarbij al 5 personen gewond raakten.


Blijkbaar is er een productiefout opgetreden waardoor de diktes van het glas variëren bij de bekers. Daardoor kunnen ze bij gebruik opeens barsten. Om verdere ongelukken te vermijden roept IKEA de glazen niet alleen terug uit de winkelrekken, maar verzoekt de keten consumenten ook de glazen die ze er al eerder kochten terug te brengen. Wie zijn glazen terugbrengt, krijgt het volledige aankoopbedrag terugbetaald.


Het kostenplaatje zal met andere woorden bijzonder hoog oplopen voor de Zweedse meubelfabrikant. Zeker als men weet dat er over de hele wereld nog maar twaalf incidenten bekend zijn. De meubelketen wil echter niks aan het toeval overlaten. Door zelf met het nieuws naar buiten te komen en radicaal in te grijpen, is IKEA slechte pers voor. Het kan zijn imago zodoende hoog houden.
 

 

Wereldwijd plaatst IKEA vandaag in allerlei kranten advertenties. Niet als reclame, maar om klanten te vragen drinkglazen van het type RUND terug te brengen naar de winkelketen. Er is een grootschalige fabricatiefout waarbij al 5 personen gewond raakten.


Blijkbaar is er een productiefout opgetreden waardoor de diktes van het glas variëren bij de bekers. Daardoor kunnen ze bij gebruik opeens barsten. Om verdere ongelukken te vermijden roept IKEA de glazen niet alleen terug uit de winkelrekken, maar verzoekt de keten consumenten ook de glazen die ze er al eerder kochten terug te brengen. Wie zijn glazen terugbrengt, krijgt het volledige aankoopbedrag terugbetaald.


Het kostenplaatje zal met andere woorden bijzonder hoog oplopen voor de Zweedse meubelfabrikant. Zeker als men weet dat er over de hele wereld nog maar twaalf incidenten bekend zijn. De meubelketen wil echter niks aan het toeval overlaten. Door zelf met het nieuws naar buiten te komen en radicaal in te grijpen, is IKEA slechte pers voor. Het kan zijn imago zodoende hoog houden.
 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Beter Bed ziet omzet alweer groeien

14/07/2017

De omzet van de Beter Bed Holding is in het tweede kwartaal van 2017 met 5,3% gegroeid ten opzichte van een jaar eerder, naar 94,6 miljoen euro. Ook zonder de overname van Sängjätten was er nog een mooie groei.

CEO Aart Roos verlaat Koninklijke Auping

13/07/2017

Ceo Aart Roos neemt per 1 september afscheid van Koninklijke Auping na er vijf jaar aan het roer te hebben gestaan. Lucas Boreel gaat zijn opvolging regelen.

Overname Leen Bakker helemaal afgerond

11/07/2017

Blokker Holding heeft in een persbericht laten weten dat de verkoop van woonketen Leen Bakker aan Gilde Equity Management helemaal is afgerond. Een exact overnamebedrag werd echter niet vrijgegeven.

4 procent loonsverhoging in nieuwe cao Ikea

03/07/2017

De werknemers van Ikea in Nederland krijgen volgens een principeakkoord rond de nieuwe cao bij de woonwinkelketen een loonsverhoging van bijna 4%. Ze krijgen ook meer zeggenschap over de eigen werktijden.

Apple en Ikea stappen samen in augmented reality

23/06/2017

Technologiebedrijf Apple en woonketen Ikea werken samen aan een app met augmented reality, die in de herfst van dit jaar moet verschijnen. Met die app moeten klanten eenvoudig kunnen zien hoe een mogelijke aankoop in hun interieur past.

Ikea wil verkopen via derde partijen

08/06/2017

De Zweedse woonketen Ikea wil volgend jaar starten met een proefproject, waarbij de producten van de keten verkocht worden op webshops van derde partijen, zoals Amazon of Alibaba.

Back to top