Groupon Stores maken aanbieden op Groupon gemakkelijker. | RetailDetail

Groupon Stores maken aanbieden op Groupon gemakkelijker.

altGroupon breidt steeds verder uit in België. Nu bijna alle grote steden door Groupon gedekt worden, is het vooral zoeken naar een manier om alle aanbieders een kans te geven. Om het voor retailers gemakkelijker te maken een promotieactie aan te bieden via Groupon, heeft de site eigen Groupon Stores in het leven geroepen.

 

Groupon.

Met de Stores wil Groupon zijn positie als lokaal marketingforum versterken. Het lokale aspect staat inderdaad centraal in het concept. Groupon biedt internetgebruikers de mogelijkheid zich te groeperen om kortingsbonnen te bedingen voor uitgaans- en ontspanningsactiviteiten in hun eigen stad: een gastronomisch diner, een uitgebreide wellnessbehandeling, een knipbeurt, een yogasessie, noem maar op.

 

Gebruikers van de site schrijven zich gratis in om in een bepaalde stad een dienst gemeenschappelijk aan te kopen. Als er voldoende belangstellenden zijn, gaat de deal door, en ontvangt de gebruiker een bon die hij vervolgens kan gebruiken bij de handelaar.

 

Ook voor de handelaar biedt dit concept nieuwe troeven. In tegenstelling tot conventionele promotiekanalen, is bij deze vorm van lokale marketing de wervingskost voor elke nieuwe klant immers op voorhand gekend.

 

Het concept kent reeds een enorm succes in de VS en in de rest van Europa. Er gebeuren tienduizenden gemeenschappelijke aankopen per dag en Groupon heeft in het buitenland een lange rij geïnteresseerde handelaars. Sinds de start in België begin juni heeft de Groupon beweging tienduizenden aanhangers gevonden in ons land.

 

De deals die worden aangeboden zijn zeer divers, maar hebben steeds een korting van 50% tot 90% op de retailprijs. In deze financieel moeilijkere tijden helpt Groupon consumenten hun budget te beheren. Of het stimuleert juist aankopen die de zuinige consument anders in deze tijden achterwege zou laten. Niks creëert impulsbehoeften beter dan de belofte van fikse, eenmalige kortingen.

 

Om te kunnen profiteren van de aanbiedingen volstaat het om zich gratis in te schrijven op de site. Op altde welkomstpagina wordt steeds de meest recente deal per stad getoond, samen met andere noodzakelijke informatie, zoals het aantal personen dat de deal reeds kocht, het minimum aantal personen dat de deal dient te kopen zodat de deal doorgaat en de tijd die rest om op het aanbod in te gaan.

 

De internetgebruikers kunnen ook communiceren via diverse sociale media kanalen. De aanbiedingen voor een bepaalde stad worden via een specifieke nieuwsbrief, alsook via Facebook en Twitter pagina’s, verspreid en becommentarieerd.


Groupon Stores.

De Groupon Stores worden op hun beurt in het leven geroepen om het de aanbieders van promoties gemakkelijker te maken. Het is een soort zelfbedieningssysteem waardoor bedrijven eigenhandig hun acties voor Groupon kunnen plaatsen. Klanten kunnen dankzij de Groupon Stores een bepaalde retailer volgen en steeds die zijn promoties zien.


Op Twitter en Facebook, evenals via de Groupon Stores, kan een aanbieder worden gevolgd. Op die manier verhoogt de loyaliteit van klanten. Het is ook de bedoeling dat consumenten gestimuleerd worden nog vaker gebruik te maken van zowel een bedrijf  als van Groupon.

 

Aangezien de Groupon Stores een zelfbedieningsysteem is, zullen aanbieders sneller hun aanbieding tot bij de consument kunnen krijgen. Voorheen moest er een lange procedure van onderhandelingen met Groupon worden ondergaan alvorens men zijn promotie op de site kreeg. De wachttijden liepen soms op tot maar liefst zes maanden.

 

altGroupon breidt steeds verder uit in België. Nu bijna alle grote steden door Groupon gedekt worden, is het vooral zoeken naar een manier om alle aanbieders een kans te geven. Om het voor retailers gemakkelijker te maken een promotieactie aan te bieden via Groupon, heeft de site eigen Groupon Stores in het leven geroepen.

 

Groupon.

Met de Stores wil Groupon zijn positie als lokaal marketingforum versterken. Het lokale aspect staat inderdaad centraal in het concept. Groupon biedt internetgebruikers de mogelijkheid zich te groeperen om kortingsbonnen te bedingen voor uitgaans- en ontspanningsactiviteiten in hun eigen stad: een gastronomisch diner, een uitgebreide wellnessbehandeling, een knipbeurt, een yogasessie, noem maar op.

 

Gebruikers van de site schrijven zich gratis in om in een bepaalde stad een dienst gemeenschappelijk aan te kopen. Als er voldoende belangstellenden zijn, gaat de deal door, en ontvangt de gebruiker een bon die hij vervolgens kan gebruiken bij de handelaar.

 

Ook voor de handelaar biedt dit concept nieuwe troeven. In tegenstelling tot conventionele promotiekanalen, is bij deze vorm van lokale marketing de wervingskost voor elke nieuwe klant immers op voorhand gekend.

 

Het concept kent reeds een enorm succes in de VS en in de rest van Europa. Er gebeuren tienduizenden gemeenschappelijke aankopen per dag en Groupon heeft in het buitenland een lange rij geïnteresseerde handelaars. Sinds de start in België begin juni heeft de Groupon beweging tienduizenden aanhangers gevonden in ons land.

 

De deals die worden aangeboden zijn zeer divers, maar hebben steeds een korting van 50% tot 90% op de retailprijs. In deze financieel moeilijkere tijden helpt Groupon consumenten hun budget te beheren. Of het stimuleert juist aankopen die de zuinige consument anders in deze tijden achterwege zou laten. Niks creëert impulsbehoeften beter dan de belofte van fikse, eenmalige kortingen.

 

Om te kunnen profiteren van de aanbiedingen volstaat het om zich gratis in te schrijven op de site. Op altde welkomstpagina wordt steeds de meest recente deal per stad getoond, samen met andere noodzakelijke informatie, zoals het aantal personen dat de deal reeds kocht, het minimum aantal personen dat de deal dient te kopen zodat de deal doorgaat en de tijd die rest om op het aanbod in te gaan.

 

De internetgebruikers kunnen ook communiceren via diverse sociale media kanalen. De aanbiedingen voor een bepaalde stad worden via een specifieke nieuwsbrief, alsook via Facebook en Twitter pagina’s, verspreid en becommentarieerd.


Groupon Stores.

De Groupon Stores worden op hun beurt in het leven geroepen om het de aanbieders van promoties gemakkelijker te maken. Het is een soort zelfbedieningssysteem waardoor bedrijven eigenhandig hun acties voor Groupon kunnen plaatsen. Klanten kunnen dankzij de Groupon Stores een bepaalde retailer volgen en steeds die zijn promoties zien.


Op Twitter en Facebook, evenals via de Groupon Stores, kan een aanbieder worden gevolgd. Op die manier verhoogt de loyaliteit van klanten. Het is ook de bedoeling dat consumenten gestimuleerd worden nog vaker gebruik te maken van zowel een bedrijf  als van Groupon.

 

Aangezien de Groupon Stores een zelfbedieningsysteem is, zullen aanbieders sneller hun aanbieding tot bij de consument kunnen krijgen. Voorheen moest er een lange procedure van onderhandelingen met Groupon worden ondergaan alvorens men zijn promotie op de site kreeg. De wachttijden liepen soms op tot maar liefst zes maanden.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.