Groupon Stores maken aanbieden op Groupon gemakkelijker.

altGroupon breidt steeds verder uit in België. Nu bijna alle grote steden door Groupon gedekt worden, is het vooral zoeken naar een manier om alle aanbieders een kans te geven. Om het voor retailers gemakkelijker te maken een promotieactie aan te bieden via Groupon, heeft de site eigen Groupon Stores in het leven geroepen.

 

Groupon.

Met de Stores wil Groupon zijn positie als lokaal marketingforum versterken. Het lokale aspect staat inderdaad centraal in het concept. Groupon biedt internetgebruikers de mogelijkheid zich te groeperen om kortingsbonnen te bedingen voor uitgaans- en ontspanningsactiviteiten in hun eigen stad: een gastronomisch diner, een uitgebreide wellnessbehandeling, een knipbeurt, een yogasessie, noem maar op.

 

Gebruikers van de site schrijven zich gratis in om in een bepaalde stad een dienst gemeenschappelijk aan te kopen. Als er voldoende belangstellenden zijn, gaat de deal door, en ontvangt de gebruiker een bon die hij vervolgens kan gebruiken bij de handelaar.

 

Ook voor de handelaar biedt dit concept nieuwe troeven. In tegenstelling tot conventionele promotiekanalen, is bij deze vorm van lokale marketing de wervingskost voor elke nieuwe klant immers op voorhand gekend.

 

Het concept kent reeds een enorm succes in de VS en in de rest van Europa. Er gebeuren tienduizenden gemeenschappelijke aankopen per dag en Groupon heeft in het buitenland een lange rij geïnteresseerde handelaars. Sinds de start in België begin juni heeft de Groupon beweging tienduizenden aanhangers gevonden in ons land.

 

De deals die worden aangeboden zijn zeer divers, maar hebben steeds een korting van 50% tot 90% op de retailprijs. In deze financieel moeilijkere tijden helpt Groupon consumenten hun budget te beheren. Of het stimuleert juist aankopen die de zuinige consument anders in deze tijden achterwege zou laten. Niks creëert impulsbehoeften beter dan de belofte van fikse, eenmalige kortingen.

 

Om te kunnen profiteren van de aanbiedingen volstaat het om zich gratis in te schrijven op de site. Op altde welkomstpagina wordt steeds de meest recente deal per stad getoond, samen met andere noodzakelijke informatie, zoals het aantal personen dat de deal reeds kocht, het minimum aantal personen dat de deal dient te kopen zodat de deal doorgaat en de tijd die rest om op het aanbod in te gaan.

 

De internetgebruikers kunnen ook communiceren via diverse sociale media kanalen. De aanbiedingen voor een bepaalde stad worden via een specifieke nieuwsbrief, alsook via Facebook en Twitter pagina’s, verspreid en becommentarieerd.


Groupon Stores.

De Groupon Stores worden op hun beurt in het leven geroepen om het de aanbieders van promoties gemakkelijker te maken. Het is een soort zelfbedieningssysteem waardoor bedrijven eigenhandig hun acties voor Groupon kunnen plaatsen. Klanten kunnen dankzij de Groupon Stores een bepaalde retailer volgen en steeds die zijn promoties zien.


Op Twitter en Facebook, evenals via de Groupon Stores, kan een aanbieder worden gevolgd. Op die manier verhoogt de loyaliteit van klanten. Het is ook de bedoeling dat consumenten gestimuleerd worden nog vaker gebruik te maken van zowel een bedrijf  als van Groupon.

 

Aangezien de Groupon Stores een zelfbedieningsysteem is, zullen aanbieders sneller hun aanbieding tot bij de consument kunnen krijgen. Voorheen moest er een lange procedure van onderhandelingen met Groupon worden ondergaan alvorens men zijn promotie op de site kreeg. De wachttijden liepen soms op tot maar liefst zes maanden.

 

altGroupon breidt steeds verder uit in België. Nu bijna alle grote steden door Groupon gedekt worden, is het vooral zoeken naar een manier om alle aanbieders een kans te geven. Om het voor retailers gemakkelijker te maken een promotieactie aan te bieden via Groupon, heeft de site eigen Groupon Stores in het leven geroepen.

 

Groupon.

Met de Stores wil Groupon zijn positie als lokaal marketingforum versterken. Het lokale aspect staat inderdaad centraal in het concept. Groupon biedt internetgebruikers de mogelijkheid zich te groeperen om kortingsbonnen te bedingen voor uitgaans- en ontspanningsactiviteiten in hun eigen stad: een gastronomisch diner, een uitgebreide wellnessbehandeling, een knipbeurt, een yogasessie, noem maar op.

 

Gebruikers van de site schrijven zich gratis in om in een bepaalde stad een dienst gemeenschappelijk aan te kopen. Als er voldoende belangstellenden zijn, gaat de deal door, en ontvangt de gebruiker een bon die hij vervolgens kan gebruiken bij de handelaar.

 

Ook voor de handelaar biedt dit concept nieuwe troeven. In tegenstelling tot conventionele promotiekanalen, is bij deze vorm van lokale marketing de wervingskost voor elke nieuwe klant immers op voorhand gekend.

 

Het concept kent reeds een enorm succes in de VS en in de rest van Europa. Er gebeuren tienduizenden gemeenschappelijke aankopen per dag en Groupon heeft in het buitenland een lange rij geïnteresseerde handelaars. Sinds de start in België begin juni heeft de Groupon beweging tienduizenden aanhangers gevonden in ons land.

 

De deals die worden aangeboden zijn zeer divers, maar hebben steeds een korting van 50% tot 90% op de retailprijs. In deze financieel moeilijkere tijden helpt Groupon consumenten hun budget te beheren. Of het stimuleert juist aankopen die de zuinige consument anders in deze tijden achterwege zou laten. Niks creëert impulsbehoeften beter dan de belofte van fikse, eenmalige kortingen.

 

Om te kunnen profiteren van de aanbiedingen volstaat het om zich gratis in te schrijven op de site. Op altde welkomstpagina wordt steeds de meest recente deal per stad getoond, samen met andere noodzakelijke informatie, zoals het aantal personen dat de deal reeds kocht, het minimum aantal personen dat de deal dient te kopen zodat de deal doorgaat en de tijd die rest om op het aanbod in te gaan.

 

De internetgebruikers kunnen ook communiceren via diverse sociale media kanalen. De aanbiedingen voor een bepaalde stad worden via een specifieke nieuwsbrief, alsook via Facebook en Twitter pagina’s, verspreid en becommentarieerd.


Groupon Stores.

De Groupon Stores worden op hun beurt in het leven geroepen om het de aanbieders van promoties gemakkelijker te maken. Het is een soort zelfbedieningssysteem waardoor bedrijven eigenhandig hun acties voor Groupon kunnen plaatsen. Klanten kunnen dankzij de Groupon Stores een bepaalde retailer volgen en steeds die zijn promoties zien.


Op Twitter en Facebook, evenals via de Groupon Stores, kan een aanbieder worden gevolgd. Op die manier verhoogt de loyaliteit van klanten. Het is ook de bedoeling dat consumenten gestimuleerd worden nog vaker gebruik te maken van zowel een bedrijf  als van Groupon.

 

Aangezien de Groupon Stores een zelfbedieningsysteem is, zullen aanbieders sneller hun aanbieding tot bij de consument kunnen krijgen. Voorheen moest er een lange procedure van onderhandelingen met Groupon worden ondergaan alvorens men zijn promotie op de site kreeg. De wachttijden liepen soms op tot maar liefst zes maanden.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Nieuwe app Voedingscentrum wijst gezonde voeding aan

04/01/2018

Het Nederlandse Voedingscentrum lanceert een app om te checken hoe gezond voeding is. Met de ‘Kies Ik Gezond?’-app kunnen shoppers voeding in de supermarkt vergelijken en makkelijker kijken hoe gezond iets is.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top