Groupon wimpelt miljardenbod Google af.

Je moet sterk van jezelf overtuigd zijn als je een bod van 5,3 miljard op je bedrijf links laat liggen. Het is nochtans precies wat group buying platform Groupon deed met Google. Eerder deze week wisten we te melden dat de deal met Google nagenoeg rond was. Via een externe woordvoerder liet Groupon nu weten onafhankelijk te willen blijven. 


De exacte redenen voor het afspringen van de deal zijn niet helemaal duidelijk. Volgens insiders wil Groupon mogelijk een beursgang maken in 2011. Een andere reden kan zijn dat de geschatte jaaromzet van Groupon weleens vier maal zo hoog zou kunnen zijn als wat de media vermoeden (500 miljoen dollar). Zelf wil Groupon echter geen mededelingen doen voor maandag.


Ook Google's woordvoerder wil niet uitweiden over het afhaken van Groupon. In ieder geval zal het ego van de top van Google gedeukt zijn. Zeker aangezien enkele weken geleden naar buiten kwam dat ook Twitter een overnamebod van 4 miljard beledigend vond.


Door die onderschattingen heeft Google naast twee belangrijke deals gegrepen, die nochtans essentieel kunnen zijn voor de toekomst van de zoekmachine. De online markt voor local business advertising zal de komende jaren namelijk snel groeien. Zoekmachines Bing en Yahoo beloven op die markt geduchte concurrenten te worden, waardoor Google zich verplicht ziet acquisities te doen om zijn positie te verzekeren. Helaas totnogtoe zonder resultaat.
 

Je moet sterk van jezelf overtuigd zijn als je een bod van 5,3 miljard op je bedrijf links laat liggen. Het is nochtans precies wat group buying platform Groupon deed met Google. Eerder deze week wisten we te melden dat de deal met Google nagenoeg rond was. Via een externe woordvoerder liet Groupon nu weten onafhankelijk te willen blijven. 


De exacte redenen voor het afspringen van de deal zijn niet helemaal duidelijk. Volgens insiders wil Groupon mogelijk een beursgang maken in 2011. Een andere reden kan zijn dat de geschatte jaaromzet van Groupon weleens vier maal zo hoog zou kunnen zijn als wat de media vermoeden (500 miljoen dollar). Zelf wil Groupon echter geen mededelingen doen voor maandag.


Ook Google's woordvoerder wil niet uitweiden over het afhaken van Groupon. In ieder geval zal het ego van de top van Google gedeukt zijn. Zeker aangezien enkele weken geleden naar buiten kwam dat ook Twitter een overnamebod van 4 miljard beledigend vond.


Door die onderschattingen heeft Google naast twee belangrijke deals gegrepen, die nochtans essentieel kunnen zijn voor de toekomst van de zoekmachine. De online markt voor local business advertising zal de komende jaren namelijk snel groeien. Zoekmachines Bing en Yahoo beloven op die markt geduchte concurrenten te worden, waardoor Google zich verplicht ziet acquisities te doen om zijn positie te verzekeren. Helaas totnogtoe zonder resultaat.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JD.com zet vol in op drones

23/05/2017

Het Chinese JD.com kom gaat het grootste Chinese logistieke netwerk voor drones uitbouwen. Het heeft daarvoor een akkoord bereikt met het bestuur van de provincie Shaanxi in Midden-China. Sommige drones zouden zelfs tot duizend kilo moeten kunnen vervoeren.

Keurmerk EuroSafeShop in handen van Stichting WebwinkelKeur

22/05/2017

De Stichting WebwinkelKeur heeft het keurmerk EuroSafeShop overgenomen. De Stichting IECA, dat EuroSafeShop in handen had, staakt daarbij ook meteen al zijn activiteiten. WebwinkelKeur heeft dankzij de overname al meer dan 4.500 leden.

Heftige strijd om de laatste mijl in thuisbezorgen

16/05/2017

De strijd om de laagste bezorgkosten richting consument - met name tussen Amazon en Walmart - staat hoog op de agenda in de Verenigde Staten. “Standaardisatie van pakketlabels is in de VS ook een thema. Wel is men daar nog niet zo ver als in Europa.”

Jet.com experimenteert met pop-upsupermarkt

11/05/2017

Jet.com, dat onderdeel is van de groep rond de Amerikaanse warenhuisketen Walmart, heeft in New York een pop-upwinkel geopend voor dagelijkse boodschappen bij conceptwinkel Story.

LVMH lanceert eigen multimerkenwebshop

11/05/2017

Het Franse luxeconcern LVMH start een webshop voor zijn eigen luxemerken, maar het zal ook andere merken verkopen op 24Sevres.com.

Samenwerking met Walmart stuwt JD.com

10/05/2017

Het Chinese JD.com is in het eerste kwartaal met meer dan 40% gegroeid en moet daarvoor Walmart bedanken. De Amerikanen hebben 11% van de aandelen van het Chinese e-commercebedrijf in handen.

Back to top