Groupon wimpelt miljardenbod Google af.

Je moet sterk van jezelf overtuigd zijn als je een bod van 5,3 miljard op je bedrijf links laat liggen. Het is nochtans precies wat group buying platform Groupon deed met Google. Eerder deze week wisten we te melden dat de deal met Google nagenoeg rond was. Via een externe woordvoerder liet Groupon nu weten onafhankelijk te willen blijven. 


De exacte redenen voor het afspringen van de deal zijn niet helemaal duidelijk. Volgens insiders wil Groupon mogelijk een beursgang maken in 2011. Een andere reden kan zijn dat de geschatte jaaromzet van Groupon weleens vier maal zo hoog zou kunnen zijn als wat de media vermoeden (500 miljoen dollar). Zelf wil Groupon echter geen mededelingen doen voor maandag.


Ook Google's woordvoerder wil niet uitweiden over het afhaken van Groupon. In ieder geval zal het ego van de top van Google gedeukt zijn. Zeker aangezien enkele weken geleden naar buiten kwam dat ook Twitter een overnamebod van 4 miljard beledigend vond.


Door die onderschattingen heeft Google naast twee belangrijke deals gegrepen, die nochtans essentieel kunnen zijn voor de toekomst van de zoekmachine. De online markt voor local business advertising zal de komende jaren namelijk snel groeien. Zoekmachines Bing en Yahoo beloven op die markt geduchte concurrenten te worden, waardoor Google zich verplicht ziet acquisities te doen om zijn positie te verzekeren. Helaas totnogtoe zonder resultaat.
 

Je moet sterk van jezelf overtuigd zijn als je een bod van 5,3 miljard op je bedrijf links laat liggen. Het is nochtans precies wat group buying platform Groupon deed met Google. Eerder deze week wisten we te melden dat de deal met Google nagenoeg rond was. Via een externe woordvoerder liet Groupon nu weten onafhankelijk te willen blijven. 


De exacte redenen voor het afspringen van de deal zijn niet helemaal duidelijk. Volgens insiders wil Groupon mogelijk een beursgang maken in 2011. Een andere reden kan zijn dat de geschatte jaaromzet van Groupon weleens vier maal zo hoog zou kunnen zijn als wat de media vermoeden (500 miljoen dollar). Zelf wil Groupon echter geen mededelingen doen voor maandag.


Ook Google's woordvoerder wil niet uitweiden over het afhaken van Groupon. In ieder geval zal het ego van de top van Google gedeukt zijn. Zeker aangezien enkele weken geleden naar buiten kwam dat ook Twitter een overnamebod van 4 miljard beledigend vond.


Door die onderschattingen heeft Google naast twee belangrijke deals gegrepen, die nochtans essentieel kunnen zijn voor de toekomst van de zoekmachine. De online markt voor local business advertising zal de komende jaren namelijk snel groeien. Zoekmachines Bing en Yahoo beloven op die markt geduchte concurrenten te worden, waardoor Google zich verplicht ziet acquisities te doen om zijn positie te verzekeren. Helaas totnogtoe zonder resultaat.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Nieuwe app Voedingscentrum wijst gezonde voeding aan

04/01/2018

Het Nederlandse Voedingscentrum lanceert een app om te checken hoe gezond voeding is. Met de ‘Kies Ik Gezond?’-app kunnen shoppers voeding in de supermarkt vergelijken en makkelijker kijken hoe gezond iets is.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top