Hans Anders gaat online en offline combineren.

Optiekketen Hans Anders gaat zijn winkel- en webactiviteiten verder integreren. De eind januari geopende nieuwe webwinkel van het bedrijf moet het gemak van online winkelen combineren met de persoonlijke service van de winkels.

 

Dat meldt Twinkle Magazine. In de webshop is het niet alleen mogelijk om lenzen, (zonne)brillen, vloeitstoffen en brillenkokers te kopen, maar kunnen klanten ook de resultaten van de oogmetingen bekijken. Daarnaast is er ook een digitale paskamer, waar klanten verschillende modellen kunnen passen. De foto's kunnen via social media worden gedeeld om vrienden hun oordeel te laten geven.

 

Bestellingen kunnen worden opgestuurd of afgehaald in een van de winkels. ‘Op 24 januari is de site live gegaan’, vertelt Sigrid Musters, marketeer bij de opticien. ‘We hebben dit momenteel nog niet groot naar buiten gebracht. Volgende week starten we met een grootschalige campagne om de webshop onder de aandacht te brengen bij de consument. Een tipje van de sluier? Het is erg interactief.'

Optiekketen Hans Anders gaat zijn winkel- en webactiviteiten verder integreren. De eind januari geopende nieuwe webwinkel van het bedrijf moet het gemak van online winkelen combineren met de persoonlijke service van de winkels.

 

Dat meldt Twinkle Magazine. In de webshop is het niet alleen mogelijk om lenzen, (zonne)brillen, vloeitstoffen en brillenkokers te kopen, maar kunnen klanten ook de resultaten van de oogmetingen bekijken. Daarnaast is er ook een digitale paskamer, waar klanten verschillende modellen kunnen passen. De foto's kunnen via social media worden gedeeld om vrienden hun oordeel te laten geven.

 

Bestellingen kunnen worden opgestuurd of afgehaald in een van de winkels. ‘Op 24 januari is de site live gegaan’, vertelt Sigrid Musters, marketeer bij de opticien. ‘We hebben dit momenteel nog niet groot naar buiten gebracht. Volgende week starten we met een grootschalige campagne om de webshop onder de aandacht te brengen bij de consument. Een tipje van de sluier? Het is erg interactief.'

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bruna verwacht beterschap ondanks nieuwe verliezen

19/09/2017

Boekwinkelketen Bruna blijft de verliezen opstapelen. Volgens het Financieele Dagblad kwam er in 2016 opnieuw een malus van zeven miljoen euro in de tabellen terecht, net als het jaar voordien. Toch zou er vanaf dit jaar beterschap zijn.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Detailhandel groeit met 4,5 procent in juli

15/09/2017

In juli is de omzet in de Nederlandse detailhandel met 4,5% gegroeid. Het volume ging er daarbij met 4% op vooruit. De online sector blijft veruit het snelst groeien (+21%), waarbij multichannelretailers (nog) sneller groeiden dan pure players (+20%).

Kortingsactie Shoptalk Europe nadert einde

14/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Picnic ziet ook rol als dienstverlener

14/09/2017

Online supermarkt Picnic ziet voor zichzelf in de toekomst ook een rol als dienstverlener weggelegd, waarbij de vloot elektrische voertuigen ook ingezet kan worden om leveringen te doen voor andere partijen.

"EU moet grenzen e-commerce beter vastleggen"

13/09/2017

Volgens Nederlands europarlementariër Marietje Schaak moet de Europese Commissie een beter kader creëren voor digitale handel in en met de Europese lidstaten. Anders gaan grote internetbedrijven de standaarden zelf bepalen, vreest ze.

Back to top