Hans Anders gaat online en offline combineren.

Optiekketen Hans Anders gaat zijn winkel- en webactiviteiten verder integreren. De eind januari geopende nieuwe webwinkel van het bedrijf moet het gemak van online winkelen combineren met de persoonlijke service van de winkels.

 

Dat meldt Twinkle Magazine. In de webshop is het niet alleen mogelijk om lenzen, (zonne)brillen, vloeitstoffen en brillenkokers te kopen, maar kunnen klanten ook de resultaten van de oogmetingen bekijken. Daarnaast is er ook een digitale paskamer, waar klanten verschillende modellen kunnen passen. De foto's kunnen via social media worden gedeeld om vrienden hun oordeel te laten geven.

 

Bestellingen kunnen worden opgestuurd of afgehaald in een van de winkels. ‘Op 24 januari is de site live gegaan’, vertelt Sigrid Musters, marketeer bij de opticien. ‘We hebben dit momenteel nog niet groot naar buiten gebracht. Volgende week starten we met een grootschalige campagne om de webshop onder de aandacht te brengen bij de consument. Een tipje van de sluier? Het is erg interactief.'

Optiekketen Hans Anders gaat zijn winkel- en webactiviteiten verder integreren. De eind januari geopende nieuwe webwinkel van het bedrijf moet het gemak van online winkelen combineren met de persoonlijke service van de winkels.

 

Dat meldt Twinkle Magazine. In de webshop is het niet alleen mogelijk om lenzen, (zonne)brillen, vloeitstoffen en brillenkokers te kopen, maar kunnen klanten ook de resultaten van de oogmetingen bekijken. Daarnaast is er ook een digitale paskamer, waar klanten verschillende modellen kunnen passen. De foto's kunnen via social media worden gedeeld om vrienden hun oordeel te laten geven.

 

Bestellingen kunnen worden opgestuurd of afgehaald in een van de winkels. ‘Op 24 januari is de site live gegaan’, vertelt Sigrid Musters, marketeer bij de opticien. ‘We hebben dit momenteel nog niet groot naar buiten gebracht. Volgende week starten we met een grootschalige campagne om de webshop onder de aandacht te brengen bij de consument. Een tipje van de sluier? Het is erg interactief.'

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


LensOnline beoogt Duitse expansie

22/11/2017

LensGroup uit Kruibeke, dat met LensOnline de Belgische webverkoop van contactlenzen domineert, verovert stilaan ook de Europese markt. Na Nederland, Italië en Spanje laat de contactlenswebshop het oog nu vallen op Duitsland.

Europa zet stop op geoblocking

22/11/2017

Onderhandelaars van het Europees Parlement, de Europese Raad en de Europese Commissie hebben een akkoord bereikt rond het verbieden van geoblocking, waarbij webshops bezoekers uit het buitenland uitsluiten.

Hema wil fors uitbreiden in Duitsland

21/11/2017

Winkelketen Hema heeft grote plannen in Duitsland: de komende drie jaar moeten er minstens zeventig nieuwe vestigingen openen. Momenteel heeft de keten in Duitsland slechts elf winkels. Daarenboven wil Hema shop-in-shops en winkels in treinstations openen.

"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, director of retail industry solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld. Tegen 2020 zal de connectiviteit met klanten immers groter zijn dan ooit, wat een uiterst persoonlijke winkelervaring mogelijk maakt. 

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Back to top