Hans Anders gaat online en offline combineren.

Optiekketen Hans Anders gaat zijn winkel- en webactiviteiten verder integreren. De eind januari geopende nieuwe webwinkel van het bedrijf moet het gemak van online winkelen combineren met de persoonlijke service van de winkels.

 

Dat meldt Twinkle Magazine. In de webshop is het niet alleen mogelijk om lenzen, (zonne)brillen, vloeitstoffen en brillenkokers te kopen, maar kunnen klanten ook de resultaten van de oogmetingen bekijken. Daarnaast is er ook een digitale paskamer, waar klanten verschillende modellen kunnen passen. De foto's kunnen via social media worden gedeeld om vrienden hun oordeel te laten geven.

 

Bestellingen kunnen worden opgestuurd of afgehaald in een van de winkels. ‘Op 24 januari is de site live gegaan’, vertelt Sigrid Musters, marketeer bij de opticien. ‘We hebben dit momenteel nog niet groot naar buiten gebracht. Volgende week starten we met een grootschalige campagne om de webshop onder de aandacht te brengen bij de consument. Een tipje van de sluier? Het is erg interactief.'

Optiekketen Hans Anders gaat zijn winkel- en webactiviteiten verder integreren. De eind januari geopende nieuwe webwinkel van het bedrijf moet het gemak van online winkelen combineren met de persoonlijke service van de winkels.

 

Dat meldt Twinkle Magazine. In de webshop is het niet alleen mogelijk om lenzen, (zonne)brillen, vloeitstoffen en brillenkokers te kopen, maar kunnen klanten ook de resultaten van de oogmetingen bekijken. Daarnaast is er ook een digitale paskamer, waar klanten verschillende modellen kunnen passen. De foto's kunnen via social media worden gedeeld om vrienden hun oordeel te laten geven.

 

Bestellingen kunnen worden opgestuurd of afgehaald in een van de winkels. ‘Op 24 januari is de site live gegaan’, vertelt Sigrid Musters, marketeer bij de opticien. ‘We hebben dit momenteel nog niet groot naar buiten gebracht. Volgende week starten we met een grootschalige campagne om de webshop onder de aandacht te brengen bij de consument. Een tipje van de sluier? Het is erg interactief.'

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Caroline Thomaes leidt Procter & Gamble Benelux

23/06/2017

Vanaf 1 juli wijzigt de directie bij Procter & Gamble Benelux. De Belgische countrymanager Caroline Thomaes gaat nu de Benelux aansturen, Hanneke Spruijt wordt algemeen directeur Nederland. 

Gamesindustrie blijft in opmars

22/06/2017

Uit een analyse van onderzoeksbureau Newzoo blijkt dat de gamesindustrie ook in 2017 opnieuw een flinke stap voorwaarts moet zetten. De totale omzet stijgt volgens het rapport naar 108,9 miljard dollar (net geen honderd miljard euro).

Helft Europese online shoppers koopt in het buitenland

20/06/2017

Online shoppen is internationaal en wijdverspreid: liefst 52% van de Europeanen kocht het afgelopen jaar in een ander land. Dat en meer blijkt uit de eerste E-Shopper Barometer van logistiek dienstverlener DPD.

Still having the Blokker-blues

19/06/2017

De perikelen binnen Blokker Holding vormen een inspiratiebron van formaat voor een bluesnummer over de retail. De negatieve berichtgeving houdt niet op. Het meest recente refrein? De steelse afvloeiing van personeel in de afgelopen twee jaar.

Analyse: Vijf conclusies na de Amazon – Whole Foods deal

19/06/2017

Dat Amazon vroeg of laat een supermarktketen zou overnemen, stond in de sterren geschreven. Toch sloeg het nieuws in als een bommetje. Hoe moeten we de gevolgen inschatten voor foodretailers wereldwijd? 

Kinderwagenproducent Bugaboo in de etalage

15/06/2017

Als gevolg van een familieruzie tussen de twee oprichters-eigenaars staat Bugaboo te koop. Het Nederlandse merk van luxekinderwagens, dat internationaal doorbrak dankzij de tv-serie Sex and the City, zou zo’n 200 miljoen euro moeten kosten.

Back to top