Hans Anders gaat online en offline combineren.

Optiekketen Hans Anders gaat zijn winkel- en webactiviteiten verder integreren. De eind januari geopende nieuwe webwinkel van het bedrijf moet het gemak van online winkelen combineren met de persoonlijke service van de winkels.

 

Dat meldt Twinkle Magazine. In de webshop is het niet alleen mogelijk om lenzen, (zonne)brillen, vloeitstoffen en brillenkokers te kopen, maar kunnen klanten ook de resultaten van de oogmetingen bekijken. Daarnaast is er ook een digitale paskamer, waar klanten verschillende modellen kunnen passen. De foto's kunnen via social media worden gedeeld om vrienden hun oordeel te laten geven.

 

Bestellingen kunnen worden opgestuurd of afgehaald in een van de winkels. ‘Op 24 januari is de site live gegaan’, vertelt Sigrid Musters, marketeer bij de opticien. ‘We hebben dit momenteel nog niet groot naar buiten gebracht. Volgende week starten we met een grootschalige campagne om de webshop onder de aandacht te brengen bij de consument. Een tipje van de sluier? Het is erg interactief.'

Optiekketen Hans Anders gaat zijn winkel- en webactiviteiten verder integreren. De eind januari geopende nieuwe webwinkel van het bedrijf moet het gemak van online winkelen combineren met de persoonlijke service van de winkels.

 

Dat meldt Twinkle Magazine. In de webshop is het niet alleen mogelijk om lenzen, (zonne)brillen, vloeitstoffen en brillenkokers te kopen, maar kunnen klanten ook de resultaten van de oogmetingen bekijken. Daarnaast is er ook een digitale paskamer, waar klanten verschillende modellen kunnen passen. De foto's kunnen via social media worden gedeeld om vrienden hun oordeel te laten geven.

 

Bestellingen kunnen worden opgestuurd of afgehaald in een van de winkels. ‘Op 24 januari is de site live gegaan’, vertelt Sigrid Musters, marketeer bij de opticien. ‘We hebben dit momenteel nog niet groot naar buiten gebracht. Volgende week starten we met een grootschalige campagne om de webshop onder de aandacht te brengen bij de consument. Een tipje van de sluier? Het is erg interactief.'

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Weinig enthousiasme voor nieuwe boekwinkel Amazon in New York

26/05/2017

Online retailer Amazon heeft zijn eerste boekwinkel in New York geopend, maar de reacties op de opening van de nieuwe fysieke winkel zijn niet enkel positief. Het uitzicht zou immers te veel lijken op dat van een traditionele boekwinkel.

Forse winstdaling voor Marks & Spencer

24/05/2017

Ondanks een lichte omzetstijging is de winst voor belastingen bij het Britse Marks & Spencer vorig jaar met meer dan de helft teruggevallen. Zoals verwacht was er bij de verkoop van kleding een omzetdaling.

Shoptalk Europe maakt agenda bekend en geeft tickets weg

23/05/2017

(publireportage) De beurs Shoptalk Europe, die van 9 tot 11 oktober doorgaat in Kopenhagen, heeft naast haar agenda ook een programma bekendgemaakt waarmee retailers gratis kaarten en een deelname in de reiskosten kunnen krijgen.

Duurzame strategie werpt vruchten af voor Unilever

19/05/2017

Het is al een tijdje een discussiepunt binnen Unilever, maar de duurzame strategie werpt wel degelijk zijn vruchten af. Zo waren de duurzame merken in 2016 goed voor 60% van de omzetgroei van het bedrijf.

Amsterdamse Beethovenstraat gaat retailinnovaties testen

16/05/2017

Vandaag werd het startschot gegeven van het Shopping Street Innovation Lab: de Beethovenstraat in Amsterdam wordt het komende jaar een plek waar handelaars nieuwe technologieën op vlak van retail gaan uittesten.

Analyse: Redt Blokker het met Blokker?

16/05/2017

De ingrijpende ontmanteling die Blokker Holding nu inzet betekent het einde van een iconisch retailconcern. Maar kan de herstructurering ook het begin van iets nieuws betekenen, of is het gewoon te laat? 

Back to top