Hans Anders strijdt met oud-directeur.

Optiekketen Hans Anders eist in kort geding dat concurrent Eyelove Brillen zijn reclamecampagne per direct stopt. Volgens Hans Anders is de campagne misleidend en verwarrend voor de consument. Eyelove verkoopt zijn brillen voor een vaste lage prijs via DA Drogisterijen.

 

Opvallend is dat Eyelove een relatief nieuwe keten is op de markt van Nederlandse brillenwinkels, opgezet door John Keijsers. Deze was in het verleden directeur bij Hans Anders. Volgens zijn voormalige werkgever wordt in de reclamecampagne te vaak naar Hans Anders verwezen. De gebruikte kleuren zouden ook te veel lijken op die van de concurrent.

 

Eyelove ontkent alle beschuldigingen. De vergelijkingen met Hans Anders zouden feitelijk zijn en de advertenties zouden duidelijk genoeg maken welke partij er adverteert. De Nederlandse markt voor optieken is bijzonder concurrerend, met veel zelfstandigen die concurreren met enkele grote ketens. Hans Anders is er daar één van, maar ook buitenlandse ketens als Specsavers en Fielmann zijn actief op de Nederlandse markt.

Optiekketen Hans Anders eist in kort geding dat concurrent Eyelove Brillen zijn reclamecampagne per direct stopt. Volgens Hans Anders is de campagne misleidend en verwarrend voor de consument. Eyelove verkoopt zijn brillen voor een vaste lage prijs via DA Drogisterijen.

 

Opvallend is dat Eyelove een relatief nieuwe keten is op de markt van Nederlandse brillenwinkels, opgezet door John Keijsers. Deze was in het verleden directeur bij Hans Anders. Volgens zijn voormalige werkgever wordt in de reclamecampagne te vaak naar Hans Anders verwezen. De gebruikte kleuren zouden ook te veel lijken op die van de concurrent.

 

Eyelove ontkent alle beschuldigingen. De vergelijkingen met Hans Anders zouden feitelijk zijn en de advertenties zouden duidelijk genoeg maken welke partij er adverteert. De Nederlandse markt voor optieken is bijzonder concurrerend, met veel zelfstandigen die concurreren met enkele grote ketens. Hans Anders is er daar één van, maar ook buitenlandse ketens als Specsavers en Fielmann zijn actief op de Nederlandse markt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Back to top