Hans Anders strijdt met oud-directeur.

Optiekketen Hans Anders eist in kort geding dat concurrent Eyelove Brillen zijn reclamecampagne per direct stopt. Volgens Hans Anders is de campagne misleidend en verwarrend voor de consument. Eyelove verkoopt zijn brillen voor een vaste lage prijs via DA Drogisterijen.

 

Opvallend is dat Eyelove een relatief nieuwe keten is op de markt van Nederlandse brillenwinkels, opgezet door John Keijsers. Deze was in het verleden directeur bij Hans Anders. Volgens zijn voormalige werkgever wordt in de reclamecampagne te vaak naar Hans Anders verwezen. De gebruikte kleuren zouden ook te veel lijken op die van de concurrent.

 

Eyelove ontkent alle beschuldigingen. De vergelijkingen met Hans Anders zouden feitelijk zijn en de advertenties zouden duidelijk genoeg maken welke partij er adverteert. De Nederlandse markt voor optieken is bijzonder concurrerend, met veel zelfstandigen die concurreren met enkele grote ketens. Hans Anders is er daar één van, maar ook buitenlandse ketens als Specsavers en Fielmann zijn actief op de Nederlandse markt.

Optiekketen Hans Anders eist in kort geding dat concurrent Eyelove Brillen zijn reclamecampagne per direct stopt. Volgens Hans Anders is de campagne misleidend en verwarrend voor de consument. Eyelove verkoopt zijn brillen voor een vaste lage prijs via DA Drogisterijen.

 

Opvallend is dat Eyelove een relatief nieuwe keten is op de markt van Nederlandse brillenwinkels, opgezet door John Keijsers. Deze was in het verleden directeur bij Hans Anders. Volgens zijn voormalige werkgever wordt in de reclamecampagne te vaak naar Hans Anders verwezen. De gebruikte kleuren zouden ook te veel lijken op die van de concurrent.

 

Eyelove ontkent alle beschuldigingen. De vergelijkingen met Hans Anders zouden feitelijk zijn en de advertenties zouden duidelijk genoeg maken welke partij er adverteert. De Nederlandse markt voor optieken is bijzonder concurrerend, met veel zelfstandigen die concurreren met enkele grote ketens. Hans Anders is er daar één van, maar ook buitenlandse ketens als Specsavers en Fielmann zijn actief op de Nederlandse markt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Weinig enthousiasme voor nieuwe boekwinkel Amazon in New York

26/05/2017

Online retailer Amazon heeft zijn eerste boekwinkel in New York geopend, maar de reacties op de opening van de nieuwe fysieke winkel zijn niet enkel positief. Het uitzicht zou immers te veel lijken op dat van een traditionele boekwinkel.

Forse winstdaling voor Marks & Spencer

24/05/2017

Ondanks een lichte omzetstijging is de winst voor belastingen bij het Britse Marks & Spencer vorig jaar met meer dan de helft teruggevallen. Zoals verwacht was er bij de verkoop van kleding een omzetdaling.

Shoptalk Europe maakt agenda bekend en geeft tickets weg

23/05/2017

(publireportage) De beurs Shoptalk Europe, die van 9 tot 11 oktober doorgaat in Kopenhagen, heeft naast haar agenda ook een programma bekendgemaakt waarmee retailers gratis kaarten en een deelname in de reiskosten kunnen krijgen.

Duurzame strategie werpt vruchten af voor Unilever

19/05/2017

Het is al een tijdje een discussiepunt binnen Unilever, maar de duurzame strategie werpt wel degelijk zijn vruchten af. Zo waren de duurzame merken in 2016 goed voor 60% van de omzetgroei van het bedrijf.

Amsterdamse Beethovenstraat gaat retailinnovaties testen

16/05/2017

Vandaag werd het startschot gegeven van het Shopping Street Innovation Lab: de Beethovenstraat in Amsterdam wordt het komende jaar een plek waar handelaars nieuwe technologieën op vlak van retail gaan uittesten.

Analyse: Redt Blokker het met Blokker?

16/05/2017

De ingrijpende ontmanteling die Blokker Holding nu inzet betekent het einde van een iconisch retailconcern. Maar kan de herstructurering ook het begin van iets nieuws betekenen, of is het gewoon te laat? 

Back to top