Hans Anders strijdt met oud-directeur.

Optiekketen Hans Anders eist in kort geding dat concurrent Eyelove Brillen zijn reclamecampagne per direct stopt. Volgens Hans Anders is de campagne misleidend en verwarrend voor de consument. Eyelove verkoopt zijn brillen voor een vaste lage prijs via DA Drogisterijen.

 

Opvallend is dat Eyelove een relatief nieuwe keten is op de markt van Nederlandse brillenwinkels, opgezet door John Keijsers. Deze was in het verleden directeur bij Hans Anders. Volgens zijn voormalige werkgever wordt in de reclamecampagne te vaak naar Hans Anders verwezen. De gebruikte kleuren zouden ook te veel lijken op die van de concurrent.

 

Eyelove ontkent alle beschuldigingen. De vergelijkingen met Hans Anders zouden feitelijk zijn en de advertenties zouden duidelijk genoeg maken welke partij er adverteert. De Nederlandse markt voor optieken is bijzonder concurrerend, met veel zelfstandigen die concurreren met enkele grote ketens. Hans Anders is er daar één van, maar ook buitenlandse ketens als Specsavers en Fielmann zijn actief op de Nederlandse markt.

Optiekketen Hans Anders eist in kort geding dat concurrent Eyelove Brillen zijn reclamecampagne per direct stopt. Volgens Hans Anders is de campagne misleidend en verwarrend voor de consument. Eyelove verkoopt zijn brillen voor een vaste lage prijs via DA Drogisterijen.

 

Opvallend is dat Eyelove een relatief nieuwe keten is op de markt van Nederlandse brillenwinkels, opgezet door John Keijsers. Deze was in het verleden directeur bij Hans Anders. Volgens zijn voormalige werkgever wordt in de reclamecampagne te vaak naar Hans Anders verwezen. De gebruikte kleuren zouden ook te veel lijken op die van de concurrent.

 

Eyelove ontkent alle beschuldigingen. De vergelijkingen met Hans Anders zouden feitelijk zijn en de advertenties zouden duidelijk genoeg maken welke partij er adverteert. De Nederlandse markt voor optieken is bijzonder concurrerend, met veel zelfstandigen die concurreren met enkele grote ketens. Hans Anders is er daar één van, maar ook buitenlandse ketens als Specsavers en Fielmann zijn actief op de Nederlandse markt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Schrijf u nu in voor de RetailDetail Day 2017

20/07/2017

De inschrijvingen voor de jaarlijkse RetailDetail Day zijn vanaf nu geopend. Dit jaar vindt de retailhoogdag plaats op 21 september in Mechelen. Het bijzonder diverse programma brengt zowel gerenommeerde retailers als digitale voorlopers.

 Hudson’s Bay gaat boeken van Scheltema brengen

18/07/2017

Hudson’s Bay en Boekhandel Scheltema gaan samenwerken. De Amsterdamse boekhandel gaat in de Nederlandse warenhuizen van de Canadese formule een uitgekozen assortiment boeken brengen. De eerste winkel opent in de tweede helft van augustus aan het Amsterdamse Rokin.

Grote namen bevestigen voor Shoptalk Europe

18/07/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, het grote nieuwe event voor innovatie in retail en e-commerce, kan al rekenen op meer dan 100 exposanten. Startups die zich willen voorstellen aan de Europese retailscene, kunnen dat aan gunstige voorwaarden.

Topshelf sluit in Nijmegen

17/07/2017

Warenhuis Topshelf sluit per 31 augustus haar vestiging in Nijmegen. De luxe formule werd net driekwart jaar geleden geopend. De locatie trekt mede vanwege de aanhoudende gedeeltelijke leegstand te weinig mensen, aldus eigenares en onderneemster Inge van Kemenade.

Blokker geeft 31 winkels over aan Op=Op Voordeelshop

17/07/2017

Discountketen Op=Op Voordeelshop heeft 31 vestigingen van winkelketen Blokker overgenomen van de Blokker Holding. Voor Op=Op Voordeelshop betekent de overname een fikse expansie, want de keten springt zo van 130 naar 161 winkels.

Fietskoeriers.nl levert voor Dille & Kamille

14/07/2017

Klanten die een online bestelling plaatsen bij Dille & Kamille, kunnen die voortaan ook op een duurzame manier laten leveren, want de keten heeft een samenwerking afgesloten met Fietskoeriers.nl.

Back to top