Hans Anders strijdt met oud-directeur.

Optiekketen Hans Anders eist in kort geding dat concurrent Eyelove Brillen zijn reclamecampagne per direct stopt. Volgens Hans Anders is de campagne misleidend en verwarrend voor de consument. Eyelove verkoopt zijn brillen voor een vaste lage prijs via DA Drogisterijen.

 

Opvallend is dat Eyelove een relatief nieuwe keten is op de markt van Nederlandse brillenwinkels, opgezet door John Keijsers. Deze was in het verleden directeur bij Hans Anders. Volgens zijn voormalige werkgever wordt in de reclamecampagne te vaak naar Hans Anders verwezen. De gebruikte kleuren zouden ook te veel lijken op die van de concurrent.

 

Eyelove ontkent alle beschuldigingen. De vergelijkingen met Hans Anders zouden feitelijk zijn en de advertenties zouden duidelijk genoeg maken welke partij er adverteert. De Nederlandse markt voor optieken is bijzonder concurrerend, met veel zelfstandigen die concurreren met enkele grote ketens. Hans Anders is er daar één van, maar ook buitenlandse ketens als Specsavers en Fielmann zijn actief op de Nederlandse markt.

Optiekketen Hans Anders eist in kort geding dat concurrent Eyelove Brillen zijn reclamecampagne per direct stopt. Volgens Hans Anders is de campagne misleidend en verwarrend voor de consument. Eyelove verkoopt zijn brillen voor een vaste lage prijs via DA Drogisterijen.

 

Opvallend is dat Eyelove een relatief nieuwe keten is op de markt van Nederlandse brillenwinkels, opgezet door John Keijsers. Deze was in het verleden directeur bij Hans Anders. Volgens zijn voormalige werkgever wordt in de reclamecampagne te vaak naar Hans Anders verwezen. De gebruikte kleuren zouden ook te veel lijken op die van de concurrent.

 

Eyelove ontkent alle beschuldigingen. De vergelijkingen met Hans Anders zouden feitelijk zijn en de advertenties zouden duidelijk genoeg maken welke partij er adverteert. De Nederlandse markt voor optieken is bijzonder concurrerend, met veel zelfstandigen die concurreren met enkele grote ketens. Hans Anders is er daar één van, maar ook buitenlandse ketens als Specsavers en Fielmann zijn actief op de Nederlandse markt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett in Russische handen

26/06/2017

Voor het weekend kwam het nieuws naar buiten dat AS Watson, het moederbedrijf van Kruidvat, interesse zou hebben in een overname van Holland & Barrett. Nu heeft eigenaar Carlyle het bedrijf echter verkocht aan een Russische miljardair.

Nieuw Duits distributiecentrum voor Action

26/06/2017

De Nederlandse winkelketen Action heeft nabij Mannheim zijn eerste Duitse distributiecentrum geopend. Dat centrum wordt verantwoordelijk voor de bevoorrading van Duitsland, Oostenrijk en een deel van Frankrijk.

Caroline Thomaes leidt Procter & Gamble Benelux

23/06/2017

Vanaf 1 juli wijzigt de directie bij Procter & Gamble Benelux. De Belgische countrymanager Caroline Thomaes gaat nu de Benelux aansturen, Hanneke Spruijt wordt algemeen directeur Nederland. 

Gamesindustrie blijft in opmars

22/06/2017

Uit een analyse van onderzoeksbureau Newzoo blijkt dat de gamesindustrie ook in 2017 opnieuw een flinke stap voorwaarts moet zetten. De totale omzet stijgt volgens het rapport naar 108,9 miljard dollar (net geen honderd miljard euro).

Helft Europese online shoppers koopt in het buitenland

20/06/2017

Online shoppen is internationaal en wijdverspreid: liefst 52% van de Europeanen kocht het afgelopen jaar in een ander land. Dat en meer blijkt uit de eerste E-Shopper Barometer van logistiek dienstverlener DPD.

Still having the Blokker-blues

19/06/2017

De perikelen binnen Blokker Holding vormen een inspiratiebron van formaat voor een bluesnummer over de retail. De negatieve berichtgeving houdt niet op. Het meest recente refrein? De steelse afvloeiing van personeel in de afgelopen twee jaar.

Back to top