Hans Textiel definitief op de fles

De kledingketen Hans Textiel is defnitief failliet, meldt de curator. Daarmee is de ontmanteling van de ooit succesvolle winkelketen in voordelige textielproducten die in februari begon definitief afgerond.

 

Hans Textiel meldde in februari dat de bedrijfsactiviteiten zouden worden beëindigd nadat een overname door het Duitse NKD was mislukt. Als zelfstandig bedrijf had de onderneming van eigenaar Hans van Heelsbergen geen toekomst. 

 

De afgelopen maanden zijn stevige plukken van het winkelbestand verkocht. Voor zo'n honderd van de 160 vestigingen werd een nieuwe eigenaar gevonden. De zestig overgebleven winkels gaan over twee weken definitief op slot als de overgebleven voorraden zijn verkocht. Het personeel op het hoofdkantoor was al eerder op straat gezet.

De kledingketen Hans Textiel is defnitief failliet, meldt de curator. Daarmee is de ontmanteling van de ooit succesvolle winkelketen in voordelige textielproducten die in februari begon definitief afgerond.

 

Hans Textiel meldde in februari dat de bedrijfsactiviteiten zouden worden beëindigd nadat een overname door het Duitse NKD was mislukt. Als zelfstandig bedrijf had de onderneming van eigenaar Hans van Heelsbergen geen toekomst. 

 

De afgelopen maanden zijn stevige plukken van het winkelbestand verkocht. Voor zo'n honderd van de 160 vestigingen werd een nieuwe eigenaar gevonden. De zestig overgebleven winkels gaan over twee weken definitief op slot als de overgebleven voorraden zijn verkocht. Het personeel op het hoofdkantoor was al eerder op straat gezet.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Maak kennis met HRVST, de duurzaamste jeans ter wereld

14/09/2017

Tom Duhoux, bezieler van het circulaire denimlabel HRVST, komt op de RetailDetail Day demonstreren hoe hij bijdraagt aan een schonere mode-industrie. Breng zeker uw oude jeans mee. Er zijn nog enkele tickets!

Back to top