Hema bouwt verder aan Frans winkelnet

De Nederlandse warenhuisketen Hema blijft internationaal aan de weg timmeren. Het bedrijf opent op 31 augustus de zevende winkel in Frankrijk. Deze komt in het winkelcentrum Evry2 in Parijs. Daarmee is het de vijfde vestiging in de Franse hoofdstad. Later dit jaar volgt ook nog een vestiging op station Gare du Nord.

Aparte formule

Met de nieuwe openingen geeft Hema invulling aan de ambitie om internationaal verder te groeien. De formule beschikt al over een breed winkelnet in Nederland en België en heeft voor nieuwe markten een aparte formule ontwikkeld. Deze is vooral gericht op non-food, waar Hema op de thuismarkt ook succesvol is met levensmiddelen.


Volgens ceo Ronald van Zetten lopen de Franse winkels goed: "In onze thuismarkt Nederland en België zijn we wel wat verwend. Mensen kennen onze producten en onze winkels. In Frankrijk staan we met de opening van deze zevende winkel nog steeds aan het begin. De zes andere vestigingen doen het gelukkig goed. De reacties van onze Franse klanten zijn heel positief."

Van levensbelang

Internationale groei is voor de toekomst van Hema van levensbelang. De keten is inmiddels alweer enkele jaren voor de tweede keer eigendom van een private equity-investeerder. Eigenaar Lion Capital was eerder dit jaar op zoek naar een koper, maar kon geen partij vinden die de benodigde overnamesom wilde betalen. Vooral twijfels over toekomstige groei zouden potentiële kopers hebben afgeschrokken om de hoofdprijs te betalen voor Hema.

De Nederlandse warenhuisketen Hema blijft internationaal aan de weg timmeren. Het bedrijf opent op 31 augustus de zevende winkel in Frankrijk. Deze komt in het winkelcentrum Evry2 in Parijs. Daarmee is het de vijfde vestiging in de Franse hoofdstad. Later dit jaar volgt ook nog een vestiging op station Gare du Nord.

Aparte formule

Met de nieuwe openingen geeft Hema invulling aan de ambitie om internationaal verder te groeien. De formule beschikt al over een breed winkelnet in Nederland en België en heeft voor nieuwe markten een aparte formule ontwikkeld. Deze is vooral gericht op non-food, waar Hema op de thuismarkt ook succesvol is met levensmiddelen.


Volgens ceo Ronald van Zetten lopen de Franse winkels goed: "In onze thuismarkt Nederland en België zijn we wel wat verwend. Mensen kennen onze producten en onze winkels. In Frankrijk staan we met de opening van deze zevende winkel nog steeds aan het begin. De zes andere vestigingen doen het gelukkig goed. De reacties van onze Franse klanten zijn heel positief."

Van levensbelang

Internationale groei is voor de toekomst van Hema van levensbelang. De keten is inmiddels alweer enkele jaren voor de tweede keer eigendom van een private equity-investeerder. Eigenaar Lion Capital was eerder dit jaar op zoek naar een koper, maar kon geen partij vinden die de benodigde overnamesom wilde betalen. Vooral twijfels over toekomstige groei zouden potentiële kopers hebben afgeschrokken om de hoofdprijs te betalen voor Hema.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Harrods plant grootste make-over in 180-jarig bestaan

24/11/2017

Harrods zal de komende drie jaar een immense opfrissing ondergaan. Het Londense luxewarenhuis investeert liefst 225 miljoen euro in de renovatie, de grootste in zijn 183-jarige bestaan, en in nieuwe diensten voor Chinese klanten op zijn webshop.

Black Friday bij Amazon overschaduwd door grote staking

24/11/2017

Werknemers van Amazon in Duitsland prikten Black Friday als de uitgelezen dag om het werk neer te leggen. Met de staking willen ze hun eis om meer loon en betere arbeidsvoorwaarden kracht bijzetten. De actie loopt tot zaterdagavond.

Retailers verzetten zich tegen Black Friday

23/11/2017

In Frankrijk rijst er onder retailers verzet tegen Black Friday: sommigen boycotten het 'retailfeest', anderen gaan zelfs nog een stapje verder en sluiten hun webshop gewoon voor een dag.

Amsterdam verbiedt ongevraagde reclamefolders

23/11/2017

Vanaf 1 januari ontvangen de Amsterdammers enkel nog reclamefolders als ze daar expliciet om vragen. Brancheorganisaties probeerden de invoering van de ja/ja-sticker vergeefs tegen te houden bij de rechtbank. 

LensOnline beoogt Duitse expansie

22/11/2017

LensGroup uit Kruibeke, dat met LensOnline de Belgische webverkoop van contactlenzen domineert, verovert stilaan ook de Europese markt. Na Nederland, Italië en Spanje laat de contactlenswebshop het oog nu vallen op Duitsland.

Europa zet stop op geoblocking

22/11/2017

Onderhandelaars van het Europees Parlement, de Europese Raad en de Europese Commissie hebben een akkoord bereikt rond het verbieden van geoblocking, waarbij webshops bezoekers uit het buitenland uitsluiten.

Back to top