Hema bouwt verder aan Frans winkelnet

De Nederlandse warenhuisketen Hema blijft internationaal aan de weg timmeren. Het bedrijf opent op 31 augustus de zevende winkel in Frankrijk. Deze komt in het winkelcentrum Evry2 in Parijs. Daarmee is het de vijfde vestiging in de Franse hoofdstad. Later dit jaar volgt ook nog een vestiging op station Gare du Nord.

Aparte formule

Met de nieuwe openingen geeft Hema invulling aan de ambitie om internationaal verder te groeien. De formule beschikt al over een breed winkelnet in Nederland en België en heeft voor nieuwe markten een aparte formule ontwikkeld. Deze is vooral gericht op non-food, waar Hema op de thuismarkt ook succesvol is met levensmiddelen.


Volgens ceo Ronald van Zetten lopen de Franse winkels goed: "In onze thuismarkt Nederland en België zijn we wel wat verwend. Mensen kennen onze producten en onze winkels. In Frankrijk staan we met de opening van deze zevende winkel nog steeds aan het begin. De zes andere vestigingen doen het gelukkig goed. De reacties van onze Franse klanten zijn heel positief."

Van levensbelang

Internationale groei is voor de toekomst van Hema van levensbelang. De keten is inmiddels alweer enkele jaren voor de tweede keer eigendom van een private equity-investeerder. Eigenaar Lion Capital was eerder dit jaar op zoek naar een koper, maar kon geen partij vinden die de benodigde overnamesom wilde betalen. Vooral twijfels over toekomstige groei zouden potentiële kopers hebben afgeschrokken om de hoofdprijs te betalen voor Hema.

De Nederlandse warenhuisketen Hema blijft internationaal aan de weg timmeren. Het bedrijf opent op 31 augustus de zevende winkel in Frankrijk. Deze komt in het winkelcentrum Evry2 in Parijs. Daarmee is het de vijfde vestiging in de Franse hoofdstad. Later dit jaar volgt ook nog een vestiging op station Gare du Nord.

Aparte formule

Met de nieuwe openingen geeft Hema invulling aan de ambitie om internationaal verder te groeien. De formule beschikt al over een breed winkelnet in Nederland en België en heeft voor nieuwe markten een aparte formule ontwikkeld. Deze is vooral gericht op non-food, waar Hema op de thuismarkt ook succesvol is met levensmiddelen.


Volgens ceo Ronald van Zetten lopen de Franse winkels goed: "In onze thuismarkt Nederland en België zijn we wel wat verwend. Mensen kennen onze producten en onze winkels. In Frankrijk staan we met de opening van deze zevende winkel nog steeds aan het begin. De zes andere vestigingen doen het gelukkig goed. De reacties van onze Franse klanten zijn heel positief."

Van levensbelang

Internationale groei is voor de toekomst van Hema van levensbelang. De keten is inmiddels alweer enkele jaren voor de tweede keer eigendom van een private equity-investeerder. Eigenaar Lion Capital was eerder dit jaar op zoek naar een koper, maar kon geen partij vinden die de benodigde overnamesom wilde betalen. Vooral twijfels over toekomstige groei zouden potentiële kopers hebben afgeschrokken om de hoofdprijs te betalen voor Hema.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Back to top