Hema sluit alliantie met Achmea

Hema verkoopt vanaf 1 juli 2011 alleen nog verzekeringen van Achmea en haar online dochter InShared. De combinatie van die twee partijen is volgens Hema interessant omdat 'die eenvoudige verzekeringsproducten tegen een lage prijs kan aanbieden via internet'.

 

Eerder was al bekend dat Hema de samenwerking met verzekeraar AON niet zou voortzetten. Volgens AON kon er geen overeenstemming worden bereikt over voorwaarden voor voortzetting van de samenwerking. Hema verkoopt onder huismerk een aantal verzekeringspolissen. De uitvoering wordt in handen gelegd van een partner, nu dus Achmea.

 

Hema is ervan overtuigd dat het voor Achmea kan zorgen voor een 'substantiële klantenportefeuille'. Hema vangt provisie bij afgesloten verzekeringen. Verschillende detailhandelaren hebben zich de afgelopen jaren gestort op de verkoop van financiële diensten.

Hema verkoopt vanaf 1 juli 2011 alleen nog verzekeringen van Achmea en haar online dochter InShared. De combinatie van die twee partijen is volgens Hema interessant omdat 'die eenvoudige verzekeringsproducten tegen een lage prijs kan aanbieden via internet'.

 

Eerder was al bekend dat Hema de samenwerking met verzekeraar AON niet zou voortzetten. Volgens AON kon er geen overeenstemming worden bereikt over voorwaarden voor voortzetting van de samenwerking. Hema verkoopt onder huismerk een aantal verzekeringspolissen. De uitvoering wordt in handen gelegd van een partner, nu dus Achmea.

 

Hema is ervan overtuigd dat het voor Achmea kan zorgen voor een 'substantiële klantenportefeuille'. Hema vangt provisie bij afgesloten verzekeringen. Verschillende detailhandelaren hebben zich de afgelopen jaren gestort op de verkoop van financiële diensten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


De Bijenkorf gaat gratis bezorgen

08/08/2017

Klanten van De Bijenkorf met een webshopaccount krijgen vanaf nu online bestellingen standaard gratis thuisbezorgd. Bezorgen op zondag of op afspraak blijft echter wel betalend.

Waarom retailers sociale media ernstig moeten nemen

08/08/2017

'Content marketing' is meer dan een buzzword: ook retailers kunnen hun voordeel doen met de kracht van verhalen. Dat bewees Snackbytes bijvoorbeeld met een succescase voor Schoenen Torfs.

Lion Capital zoekt opnieuw overnemer voor Hema

08/08/2017

Lion Capital heeft zakenbank Credit Suisse onder de arm genomen om ‘strategische opties’ te onderzoeken voor Hema, wat er eigenlijk op neerkomt dat die op zoek moet gaan naar een mogelijke overnemer.

Coolblue lanceert app voor iOS

07/08/2017

De Nederlandse webshop Coolblue heeft een eigen app gelanceerd, die voorlopig wel nog enkel beschikbaar is voor Apple-toestellen. Daarmee moeten klanten nog sneller een aankoop kunnen doen op de webshop.

Britse consumentenuitgaven blijven dalen

07/08/2017

In juli zijn de consumentenuitgaven in het Verenigd Koninkrijk er voor de derde maand op rij op achteruitgegaan. Het is de eerste keer in vier jaar dat er nog eens drie maanden op rij sprake was van een daling: analisten zien er de hand van de brexit in.

Vier inzichten over digitale transformatie

04/08/2017

Veel retailers en merken worstelen met digitale verandering. “Pak het aan zoals je een bergexpeditie zou voorbereiden”, adviseert ervaren gids Karel Demeester, die gedurende jaren de digitalisering bij Coca-Cola aanstuurde.

Back to top