Hema zoekt nieuwe logistieke webpartner. | RetailDetail

Hema zoekt nieuwe logistieke webpartner.

Hema zoekt een nieuwe logistieke partner die gespecialiseerd is in het bedienen van webwinkels. De webactiviteiten van het bedrijf groeien snel en Hema vindt bij bestaande pakketbezorgers niet wat het wil.

 

Dat zegt logistiek directeur Alex Jonker van Hema tegen Nieuwsblad Transport. Volgens hem is het bedienen van webwinkels voor de huidige bezorgers allemaal bijzaak, wat de service moeilijk maakt. 'Wij zouden graag zien dat de mensen tot ‘s avonds acht tot tien uur hun bestellingen bij ons kunnen plaatsen en dat wij het nog de volgende dag kunnen uitleveren. Nu kan dat alleen maar bij orders die voor twaalf uur ‘s middag zijn geplaatst.’

 

UPS kan deze dienst wel leveren, maar vraagt een prijs die veel te hoog is voor klanten. Hema kan het ook niet zelf. De onderneming kijkt met een schuine blik naar de bezorgdienst van Albert Heijn. 'Zij hebben er wel een business van gemaakt. Wij zouden dan ook een partij verwelkomen die het op die manier zou willen aanpakken. Daarbij moet er een scherpe afweging zijn tussen kosten en dienstverlening. De uitnodiging ligt er', aldus Jonker.'

Hema zoekt een nieuwe logistieke partner die gespecialiseerd is in het bedienen van webwinkels. De webactiviteiten van het bedrijf groeien snel en Hema vindt bij bestaande pakketbezorgers niet wat het wil.

 

Dat zegt logistiek directeur Alex Jonker van Hema tegen Nieuwsblad Transport. Volgens hem is het bedienen van webwinkels voor de huidige bezorgers allemaal bijzaak, wat de service moeilijk maakt. 'Wij zouden graag zien dat de mensen tot ‘s avonds acht tot tien uur hun bestellingen bij ons kunnen plaatsen en dat wij het nog de volgende dag kunnen uitleveren. Nu kan dat alleen maar bij orders die voor twaalf uur ‘s middag zijn geplaatst.’

 

UPS kan deze dienst wel leveren, maar vraagt een prijs die veel te hoog is voor klanten. Hema kan het ook niet zelf. De onderneming kijkt met een schuine blik naar de bezorgdienst van Albert Heijn. 'Zij hebben er wel een business van gemaakt. Wij zouden dan ook een partij verwelkomen die het op die manier zou willen aanpakken. Daarbij moet er een scherpe afweging zijn tussen kosten en dienstverlening. De uitnodiging ligt er', aldus Jonker.'

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon, en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven zetten nu hun ambities kracht bij met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.