Hema zoekt nieuwe logistieke webpartner. | RetailDetail

Hema zoekt nieuwe logistieke webpartner.

Hema zoekt een nieuwe logistieke partner die gespecialiseerd is in het bedienen van webwinkels. De webactiviteiten van het bedrijf groeien snel en Hema vindt bij bestaande pakketbezorgers niet wat het wil.

 

Dat zegt logistiek directeur Alex Jonker van Hema tegen Nieuwsblad Transport. Volgens hem is het bedienen van webwinkels voor de huidige bezorgers allemaal bijzaak, wat de service moeilijk maakt. 'Wij zouden graag zien dat de mensen tot ‘s avonds acht tot tien uur hun bestellingen bij ons kunnen plaatsen en dat wij het nog de volgende dag kunnen uitleveren. Nu kan dat alleen maar bij orders die voor twaalf uur ‘s middag zijn geplaatst.’

 

UPS kan deze dienst wel leveren, maar vraagt een prijs die veel te hoog is voor klanten. Hema kan het ook niet zelf. De onderneming kijkt met een schuine blik naar de bezorgdienst van Albert Heijn. 'Zij hebben er wel een business van gemaakt. Wij zouden dan ook een partij verwelkomen die het op die manier zou willen aanpakken. Daarbij moet er een scherpe afweging zijn tussen kosten en dienstverlening. De uitnodiging ligt er', aldus Jonker.'

Hema zoekt een nieuwe logistieke partner die gespecialiseerd is in het bedienen van webwinkels. De webactiviteiten van het bedrijf groeien snel en Hema vindt bij bestaande pakketbezorgers niet wat het wil.

 

Dat zegt logistiek directeur Alex Jonker van Hema tegen Nieuwsblad Transport. Volgens hem is het bedienen van webwinkels voor de huidige bezorgers allemaal bijzaak, wat de service moeilijk maakt. 'Wij zouden graag zien dat de mensen tot ‘s avonds acht tot tien uur hun bestellingen bij ons kunnen plaatsen en dat wij het nog de volgende dag kunnen uitleveren. Nu kan dat alleen maar bij orders die voor twaalf uur ‘s middag zijn geplaatst.’

 

UPS kan deze dienst wel leveren, maar vraagt een prijs die veel te hoog is voor klanten. Hema kan het ook niet zelf. De onderneming kijkt met een schuine blik naar de bezorgdienst van Albert Heijn. 'Zij hebben er wel een business van gemaakt. Wij zouden dan ook een partij verwelkomen die het op die manier zou willen aanpakken. Daarbij moet er een scherpe afweging zijn tussen kosten en dienstverlening. De uitnodiging ligt er', aldus Jonker.'

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

Belgisch fonds dicht bij overname HEMA

09/05/2018

De Belgische Core Equity-holding zou dicht bij een overname van HEMA staan: er zou een mondeling akkoord zijn, de handtekeningen zouden snel kunnen volgen.

Opinie: “Help, er zit een Chinees in mijn broek!”

08/05/2018

Techbedrijven als Alibaba en Amazon gaan er met uw data vandoor, Europa stond erbij en keek ernaar. En de merken en retailers? Die sponsoren de hele operatie, zodat hun grootste concurrenten nog groter worden.

Nieuwe directie voor Xenos

08/05/2018

Blokker Holding heeft de verkoop van 110 Xenos-winkellocaties aan Casa nu formeel afgerond. De zestig resterende Xenos-winkels krijgen een nieuwe directie.