Hema zoekt nieuwe logistieke webpartner.

Hema zoekt een nieuwe logistieke partner die gespecialiseerd is in het bedienen van webwinkels. De webactiviteiten van het bedrijf groeien snel en Hema vindt bij bestaande pakketbezorgers niet wat het wil.

 

Dat zegt logistiek directeur Alex Jonker van Hema tegen Nieuwsblad Transport. Volgens hem is het bedienen van webwinkels voor de huidige bezorgers allemaal bijzaak, wat de service moeilijk maakt. 'Wij zouden graag zien dat de mensen tot ‘s avonds acht tot tien uur hun bestellingen bij ons kunnen plaatsen en dat wij het nog de volgende dag kunnen uitleveren. Nu kan dat alleen maar bij orders die voor twaalf uur ‘s middag zijn geplaatst.’

 

UPS kan deze dienst wel leveren, maar vraagt een prijs die veel te hoog is voor klanten. Hema kan het ook niet zelf. De onderneming kijkt met een schuine blik naar de bezorgdienst van Albert Heijn. 'Zij hebben er wel een business van gemaakt. Wij zouden dan ook een partij verwelkomen die het op die manier zou willen aanpakken. Daarbij moet er een scherpe afweging zijn tussen kosten en dienstverlening. De uitnodiging ligt er', aldus Jonker.'

Hema zoekt een nieuwe logistieke partner die gespecialiseerd is in het bedienen van webwinkels. De webactiviteiten van het bedrijf groeien snel en Hema vindt bij bestaande pakketbezorgers niet wat het wil.

 

Dat zegt logistiek directeur Alex Jonker van Hema tegen Nieuwsblad Transport. Volgens hem is het bedienen van webwinkels voor de huidige bezorgers allemaal bijzaak, wat de service moeilijk maakt. 'Wij zouden graag zien dat de mensen tot ‘s avonds acht tot tien uur hun bestellingen bij ons kunnen plaatsen en dat wij het nog de volgende dag kunnen uitleveren. Nu kan dat alleen maar bij orders die voor twaalf uur ‘s middag zijn geplaatst.’

 

UPS kan deze dienst wel leveren, maar vraagt een prijs die veel te hoog is voor klanten. Hema kan het ook niet zelf. De onderneming kijkt met een schuine blik naar de bezorgdienst van Albert Heijn. 'Zij hebben er wel een business van gemaakt. Wij zouden dan ook een partij verwelkomen die het op die manier zou willen aanpakken. Daarbij moet er een scherpe afweging zijn tussen kosten en dienstverlening. De uitnodiging ligt er', aldus Jonker.'

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Big Bazar brengt logistiek onder bij Bakker Logistiek

24/07/2017

Big Bazar brengt vanaf volgend jaar de logistiek onder bij Bakker Logistiek. Met deze nieuwe partner ondersteunt de discountformule van Blokker Holding haar verdere groei in de Benelux.

FonQ versterkt aanbod lifestyle

24/07/2017

FonQ versterkt haar aanbod in lifestyle met horloges en zonnebrillen. Het webwarenhuis wil met dergelijke global fashion brands haar retailformule verstevigen. Daarin ligt de focus op producten in wonen, koken en lifestyle.

“Blokker gaat niet ten onder”

24/07/2017

Blokker werd het slachtoffer van branchevervaging, stelt Richard Otto, medeauteur van een nieuw boek over de retailer. Toch heeft de keten overlevingskansen, op voorwaarde dat ze weer trendsettend en prijscompetitief wordt.

Schrijf u nu in voor de RetailDetail Day 2017

20/07/2017

De inschrijvingen voor de jaarlijkse RetailDetail Day zijn vanaf nu geopend. Dit jaar vindt de retailhoogdag plaats op 21 september in Mechelen. Het bijzonder diverse programma brengt zowel gerenommeerde retailers als digitale voorlopers.

 Hudson’s Bay gaat boeken van Scheltema brengen

18/07/2017

Hudson’s Bay en Boekhandel Scheltema gaan samenwerken. De Amsterdamse boekhandel gaat in de Nederlandse warenhuizen van de Canadese formule een uitgekozen assortiment boeken brengen. De eerste winkel opent in de tweede helft van augustus aan het Amsterdamse Rokin.

Grote namen bevestigen voor Shoptalk Europe

18/07/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, het grote nieuwe event voor innovatie in retail en e-commerce, kan al rekenen op meer dan 100 exposanten. Startups die zich willen voorstellen aan de Europese retailscene, kunnen dat aan gunstige voorwaarden.

Back to top