H&M berekent hogere katoenprijs niet door

De Zweedse modeketen H&M heeft last van de oplopende grondstofprijzen. Door de hogere prijzen die op de wereldmarkt worden gevraagd voor katoen daalde de winst van het ook in Nederland zeer actieve bedrijf.

 

De winst voor belastingen in de maanden december tot en met februari bedroeg 3,54 miljard kroon, wat neerkomt op 396 miljoen euro. Dat is een flinke daling ten opzichte van de 5,06 miljard kroon die het bedrijf een jaar eerder nog boekte in dezelfde periode. Wisselkoerseffecten en transportkosten droegen ook bij aan de daling van het resultaat.

 

H&M kiest er bewust voor de hogere katoenprijzen niet door te berekenen aan klanten. Door de prijzen zo laag mogelijk te houden, wil de onderneming verder marktaandeel winnen. De omzet bleeft in de genoemde periode gelijk ten opzichte van dezelfde periode een jaar deer: 24,5 miljard kroon.

De Zweedse modeketen H&M heeft last van de oplopende grondstofprijzen. Door de hogere prijzen die op de wereldmarkt worden gevraagd voor katoen daalde de winst van het ook in Nederland zeer actieve bedrijf.

 

De winst voor belastingen in de maanden december tot en met februari bedroeg 3,54 miljard kroon, wat neerkomt op 396 miljoen euro. Dat is een flinke daling ten opzichte van de 5,06 miljard kroon die het bedrijf een jaar eerder nog boekte in dezelfde periode. Wisselkoerseffecten en transportkosten droegen ook bij aan de daling van het resultaat.

 

H&M kiest er bewust voor de hogere katoenprijzen niet door te berekenen aan klanten. Door de prijzen zo laag mogelijk te houden, wil de onderneming verder marktaandeel winnen. De omzet bleeft in de genoemde periode gelijk ten opzichte van dezelfde periode een jaar deer: 24,5 miljard kroon.
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Back to top