H&M berekent hogere katoenprijs niet door | RetailDetail

H&M berekent hogere katoenprijs niet door

De Zweedse modeketen H&M heeft last van de oplopende grondstofprijzen. Door de hogere prijzen die op de wereldmarkt worden gevraagd voor katoen daalde de winst van het ook in Nederland zeer actieve bedrijf.

 

De winst voor belastingen in de maanden december tot en met februari bedroeg 3,54 miljard kroon, wat neerkomt op 396 miljoen euro. Dat is een flinke daling ten opzichte van de 5,06 miljard kroon die het bedrijf een jaar eerder nog boekte in dezelfde periode. Wisselkoerseffecten en transportkosten droegen ook bij aan de daling van het resultaat.

 

H&M kiest er bewust voor de hogere katoenprijzen niet door te berekenen aan klanten. Door de prijzen zo laag mogelijk te houden, wil de onderneming verder marktaandeel winnen. De omzet bleeft in de genoemde periode gelijk ten opzichte van dezelfde periode een jaar deer: 24,5 miljard kroon.

De Zweedse modeketen H&M heeft last van de oplopende grondstofprijzen. Door de hogere prijzen die op de wereldmarkt worden gevraagd voor katoen daalde de winst van het ook in Nederland zeer actieve bedrijf.

 

De winst voor belastingen in de maanden december tot en met februari bedroeg 3,54 miljard kroon, wat neerkomt op 396 miljoen euro. Dat is een flinke daling ten opzichte van de 5,06 miljard kroon die het bedrijf een jaar eerder nog boekte in dezelfde periode. Wisselkoerseffecten en transportkosten droegen ook bij aan de daling van het resultaat.

 

H&M kiest er bewust voor de hogere katoenprijzen niet door te berekenen aan klanten. Door de prijzen zo laag mogelijk te houden, wil de onderneming verder marktaandeel winnen. De omzet bleeft in de genoemde periode gelijk ten opzichte van dezelfde periode een jaar deer: 24,5 miljard kroon.
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).