H&M-zusje opent Europese webwinkel

H&M-zusje COS heeft voor het eerst een eigen webshop geopend. De Zweedse modeketen levert met de winkel in zestien verschillende Europese landen, waaronder Nederland en België. Cos geldt als iets meer upmarket ten opzichte van H&M.

Het kleine zusje van H&M heeft op dit moment in Nederland maar één winkel, in Den Haag. Later dit najaar wordt dit aantal verdubbeld als in winkelgebied Negenstraatjes in Amsterdam een COS Boutique open gaat. Deze is 220 m² groot, de helft van een normale vestiging. De nieuwe winkel gaat een selectie uit de heren- en damescollectie verkopen.

Met de nieuwe webshop wil het bedrijf klanten bedienen die ver van een vestiging wonen. De keten belooft echter slechts levering binnen dertig dagen en brengt verzendkosten in rekening. COS accepteert online alleen creditcards voor betalingen.

H&M-zusje COS heeft voor het eerst een eigen webshop geopend. De Zweedse modeketen levert met de winkel in zestien verschillende Europese landen, waaronder Nederland en België. Cos geldt als iets meer upmarket ten opzichte van H&M.

Het kleine zusje van H&M heeft op dit moment in Nederland maar één winkel, in Den Haag. Later dit najaar wordt dit aantal verdubbeld als in winkelgebied Negenstraatjes in Amsterdam een COS Boutique open gaat. Deze is 220 m² groot, de helft van een normale vestiging. De nieuwe winkel gaat een selectie uit de heren- en damescollectie verkopen.

Met de nieuwe webshop wil het bedrijf klanten bedienen die ver van een vestiging wonen. De keten belooft echter slechts levering binnen dertig dagen en brengt verzendkosten in rekening. COS accepteert online alleen creditcards voor betalingen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Desigual krijgt fikse tik in eerste drie kwartalen

14/11/2017

De Spaanse modeketen Desigual heeft in de eerste drie kwartalen van 2017 een tik gekregen van meer dan 10%. Vooral in Europa, waar de keten vrijwel al zijn omzet haalt, waren de resultaten teleurstellend.

Twee of drie streepjes op kleding, Adidas heeft het alleenrecht

13/11/2017

De Zweedse winkelketen H&M mag ook in de toekomst geen parallelle streepjes zetten op zijn (sport)kleding. Die lijken te sterk op de drie strepen van Adidas, zo besliste een rechtbank in Den Haag.

Athleisure: ‘sporty chic’ in opmars

10/11/2017

Athleisure, de trend die sportkledij met doordeweekse outfits verzoent, heeft eigenhandig de Amerikaanse modesector uit het slop getrokken. Ook Europa volgt nu. Is het een hype of gaat athleisure het mode- en winkelbeeld bepalen?

Sterk derde kwartaal voor Adidas

10/11/2017

Sportkledingfabrikant Adidas heeft er een sterk derde kwartaal opzitten. De groei vertraagde dan wel ten opzichte van het vorige kwartaal, maar de operationele winst oversteeg de verwachtingen van analisten.

Back to top