H&M-zusje opent Europese webwinkel | RetailDetail

H&M-zusje opent Europese webwinkel

H&M-zusje COS heeft voor het eerst een eigen webshop geopend. De Zweedse modeketen levert met de winkel in zestien verschillende Europese landen, waaronder Nederland en België. Cos geldt als iets meer upmarket ten opzichte van H&M.

Het kleine zusje van H&M heeft op dit moment in Nederland maar één winkel, in Den Haag. Later dit najaar wordt dit aantal verdubbeld als in winkelgebied Negenstraatjes in Amsterdam een COS Boutique open gaat. Deze is 220 m² groot, de helft van een normale vestiging. De nieuwe winkel gaat een selectie uit de heren- en damescollectie verkopen.

Met de nieuwe webshop wil het bedrijf klanten bedienen die ver van een vestiging wonen. De keten belooft echter slechts levering binnen dertig dagen en brengt verzendkosten in rekening. COS accepteert online alleen creditcards voor betalingen.

H&M-zusje COS heeft voor het eerst een eigen webshop geopend. De Zweedse modeketen levert met de winkel in zestien verschillende Europese landen, waaronder Nederland en België. Cos geldt als iets meer upmarket ten opzichte van H&M.

Het kleine zusje van H&M heeft op dit moment in Nederland maar één winkel, in Den Haag. Later dit najaar wordt dit aantal verdubbeld als in winkelgebied Negenstraatjes in Amsterdam een COS Boutique open gaat. Deze is 220 m² groot, de helft van een normale vestiging. De nieuwe winkel gaat een selectie uit de heren- en damescollectie verkopen.

Met de nieuwe webshop wil het bedrijf klanten bedienen die ver van een vestiging wonen. De keten belooft echter slechts levering binnen dertig dagen en brengt verzendkosten in rekening. COS accepteert online alleen creditcards voor betalingen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.