H&M-zusje opent Europese webwinkel | RetailDetail

H&M-zusje opent Europese webwinkel

H&M-zusje COS heeft voor het eerst een eigen webshop geopend. De Zweedse modeketen levert met de winkel in zestien verschillende Europese landen, waaronder Nederland en België. Cos geldt als iets meer upmarket ten opzichte van H&M.

Het kleine zusje van H&M heeft op dit moment in Nederland maar één winkel, in Den Haag. Later dit najaar wordt dit aantal verdubbeld als in winkelgebied Negenstraatjes in Amsterdam een COS Boutique open gaat. Deze is 220 m² groot, de helft van een normale vestiging. De nieuwe winkel gaat een selectie uit de heren- en damescollectie verkopen.

Met de nieuwe webshop wil het bedrijf klanten bedienen die ver van een vestiging wonen. De keten belooft echter slechts levering binnen dertig dagen en brengt verzendkosten in rekening. COS accepteert online alleen creditcards voor betalingen.

H&M-zusje COS heeft voor het eerst een eigen webshop geopend. De Zweedse modeketen levert met de winkel in zestien verschillende Europese landen, waaronder Nederland en België. Cos geldt als iets meer upmarket ten opzichte van H&M.

Het kleine zusje van H&M heeft op dit moment in Nederland maar één winkel, in Den Haag. Later dit najaar wordt dit aantal verdubbeld als in winkelgebied Negenstraatjes in Amsterdam een COS Boutique open gaat. Deze is 220 m² groot, de helft van een normale vestiging. De nieuwe winkel gaat een selectie uit de heren- en damescollectie verkopen.

Met de nieuwe webshop wil het bedrijf klanten bedienen die ver van een vestiging wonen. De keten belooft echter slechts levering binnen dertig dagen en brengt verzendkosten in rekening. COS accepteert online alleen creditcards voor betalingen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.