H&M-zusje opent Europese webwinkel

H&M-zusje COS heeft voor het eerst een eigen webshop geopend. De Zweedse modeketen levert met de winkel in zestien verschillende Europese landen, waaronder Nederland en België. Cos geldt als iets meer upmarket ten opzichte van H&M.

Het kleine zusje van H&M heeft op dit moment in Nederland maar één winkel, in Den Haag. Later dit najaar wordt dit aantal verdubbeld als in winkelgebied Negenstraatjes in Amsterdam een COS Boutique open gaat. Deze is 220 m² groot, de helft van een normale vestiging. De nieuwe winkel gaat een selectie uit de heren- en damescollectie verkopen.

Met de nieuwe webshop wil het bedrijf klanten bedienen die ver van een vestiging wonen. De keten belooft echter slechts levering binnen dertig dagen en brengt verzendkosten in rekening. COS accepteert online alleen creditcards voor betalingen.

H&M-zusje COS heeft voor het eerst een eigen webshop geopend. De Zweedse modeketen levert met de winkel in zestien verschillende Europese landen, waaronder Nederland en België. Cos geldt als iets meer upmarket ten opzichte van H&M.

Het kleine zusje van H&M heeft op dit moment in Nederland maar één winkel, in Den Haag. Later dit najaar wordt dit aantal verdubbeld als in winkelgebied Negenstraatjes in Amsterdam een COS Boutique open gaat. Deze is 220 m² groot, de helft van een normale vestiging. De nieuwe winkel gaat een selectie uit de heren- en damescollectie verkopen.

Met de nieuwe webshop wil het bedrijf klanten bedienen die ver van een vestiging wonen. De keten belooft echter slechts levering binnen dertig dagen en brengt verzendkosten in rekening. COS accepteert online alleen creditcards voor betalingen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Luxegroep Richemont groeit met 7 procent

11/01/2018

De Franse luxegroep Richemont is in het derde kwartaal van zijn boekjaar met 7% gegroeid bij constante wisselkoersen. Na wisselkoerseffecten werd een groot deel van die omzetgroei weggeveegd.

Recordwinst voor moederbedrijf Uniqlo

11/01/2018

Fast Retailing, het moederbedrijf van het Japanse modemerk Uniqlo, heeft in het eerste kwartaal een recordwinst neergezet. Dat heeft het te danken aan de verkoop in het buitenland, die voor het eerst groter was dan die in Japan.

Overnemer McGregor verkoopt deel Adam-winkels aan Deutz

11/01/2018

Rens van de Schoor, die eind vorig jaar het failliete McGregor overnam, heeft een deel van de winkels van de keten Adam verkocht. De nieuwe eigenaar is Pim Deutz, eigenaar en uitbater van de keten Deutz.

Back to top