Hoger rapportcijfer voor detailhandel | RetailDetail

Hoger rapportcijfer voor detailhandel

Nederlandse winkelketens krijgen gemiddeld het rapportcijfer 7,34 van hun vaste klanten. Dat is een verbetering ten opzichte van vorig jaar, toen de ketens gemiddeld nog een 7,20 kregen van hun klanten.


Zo bleek vandaag bij de bekendmaking van de nominaties voor de Nederlandse Publieksprijs Beste Winkelketen, die gebaseerd zijn op meer dan 750.000 beoordelingen. Daarbij wordt gekeken naar prijs-kwaliteitverhouding, prijsniveau, aanbiedingen, assortiment, vernieuwing, service, deskundigheid van het personeel, klantvriendelijkheid en de sfeer in de winkel.

 

Klanten zijn het meest tevreden over de klantvriendelijkheid van personeel (7,47) en het assortiment (7,46). Minder blij zijn klanten over de vernieuwing (7,18) en prijsniveau (7,21). Nu de genomineerden bekend zijn, begint de tweede stemronde, waardoor op 3 oktober de 26 categoriewinnaars bekend kunnen worden gemaakt. Op 9 november wordt tijdens het ING Retail Jaarprijs Gala de definitieve winnaar bekendgemaakt. Vorig jaar ging Paradigit met de prijs lopen.

 

Klik hier voor een overzicht van de genomineerden.

Nederlandse winkelketens krijgen gemiddeld het rapportcijfer 7,34 van hun vaste klanten. Dat is een verbetering ten opzichte van vorig jaar, toen de ketens gemiddeld nog een 7,20 kregen van hun klanten.


Zo bleek vandaag bij de bekendmaking van de nominaties voor de Nederlandse Publieksprijs Beste Winkelketen, die gebaseerd zijn op meer dan 750.000 beoordelingen. Daarbij wordt gekeken naar prijs-kwaliteitverhouding, prijsniveau, aanbiedingen, assortiment, vernieuwing, service, deskundigheid van het personeel, klantvriendelijkheid en de sfeer in de winkel.

 

Klanten zijn het meest tevreden over de klantvriendelijkheid van personeel (7,47) en het assortiment (7,46). Minder blij zijn klanten over de vernieuwing (7,18) en prijsniveau (7,21). Nu de genomineerden bekend zijn, begint de tweede stemronde, waardoor op 3 oktober de 26 categoriewinnaars bekend kunnen worden gemaakt. Op 9 november wordt tijdens het ING Retail Jaarprijs Gala de definitieve winnaar bekendgemaakt. Vorig jaar ging Paradigit met de prijs lopen.

 

Klik hier voor een overzicht van de genomineerden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

KantoorExpert koopt Office Centre van Staples

21/06/2018

KantoorExpert wil de 39 Nederlandse vestigingen van Office Centre overnemen van Staples. De leverancier van kantoorbenodigdheden uit Soest zou zo’n 40 miljoen euro veil hebben voor Office Centre.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Hema opent eerste winkel in Berlijn

15/06/2018

Hema heeft zijn eerste Berlijnse winkel geopend, alweer de vijftiende in Duitsland.Hema ziet in Duitsland een belangrijke groeimarkt: reeds volgende maand opent de de keten haar tweede Berlijnse winkel.