Hoger rapportcijfer voor detailhandel

Nederlandse winkelketens krijgen gemiddeld het rapportcijfer 7,34 van hun vaste klanten. Dat is een verbetering ten opzichte van vorig jaar, toen de ketens gemiddeld nog een 7,20 kregen van hun klanten.


Zo bleek vandaag bij de bekendmaking van de nominaties voor de Nederlandse Publieksprijs Beste Winkelketen, die gebaseerd zijn op meer dan 750.000 beoordelingen. Daarbij wordt gekeken naar prijs-kwaliteitverhouding, prijsniveau, aanbiedingen, assortiment, vernieuwing, service, deskundigheid van het personeel, klantvriendelijkheid en de sfeer in de winkel.

 

Klanten zijn het meest tevreden over de klantvriendelijkheid van personeel (7,47) en het assortiment (7,46). Minder blij zijn klanten over de vernieuwing (7,18) en prijsniveau (7,21). Nu de genomineerden bekend zijn, begint de tweede stemronde, waardoor op 3 oktober de 26 categoriewinnaars bekend kunnen worden gemaakt. Op 9 november wordt tijdens het ING Retail Jaarprijs Gala de definitieve winnaar bekendgemaakt. Vorig jaar ging Paradigit met de prijs lopen.

 

Klik hier voor een overzicht van de genomineerden.

Nederlandse winkelketens krijgen gemiddeld het rapportcijfer 7,34 van hun vaste klanten. Dat is een verbetering ten opzichte van vorig jaar, toen de ketens gemiddeld nog een 7,20 kregen van hun klanten.


Zo bleek vandaag bij de bekendmaking van de nominaties voor de Nederlandse Publieksprijs Beste Winkelketen, die gebaseerd zijn op meer dan 750.000 beoordelingen. Daarbij wordt gekeken naar prijs-kwaliteitverhouding, prijsniveau, aanbiedingen, assortiment, vernieuwing, service, deskundigheid van het personeel, klantvriendelijkheid en de sfeer in de winkel.

 

Klanten zijn het meest tevreden over de klantvriendelijkheid van personeel (7,47) en het assortiment (7,46). Minder blij zijn klanten over de vernieuwing (7,18) en prijsniveau (7,21). Nu de genomineerden bekend zijn, begint de tweede stemronde, waardoor op 3 oktober de 26 categoriewinnaars bekend kunnen worden gemaakt. Op 9 november wordt tijdens het ING Retail Jaarprijs Gala de definitieve winnaar bekendgemaakt. Vorig jaar ging Paradigit met de prijs lopen.

 

Klik hier voor een overzicht van de genomineerden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Harrods plant grootste make-over in 180-jarig bestaan

24/11/2017

Harrods zal de komende drie jaar een immense opfrissing ondergaan. Het Londense luxewarenhuis investeert liefst 225 miljoen euro in de renovatie, de grootste in zijn 183-jarige bestaan, en in nieuwe diensten voor Chinese klanten op zijn webshop.

Black Friday bij Amazon overschaduwd door grote staking

24/11/2017

Werknemers van Amazon in Duitsland prikten Black Friday als de uitgelezen dag om het werk neer te leggen. Met de staking willen ze hun eis om meer loon en betere arbeidsvoorwaarden kracht bijzetten. De actie loopt tot zaterdagavond.

Retailers verzetten zich tegen Black Friday

23/11/2017

In Frankrijk rijst er onder retailers verzet tegen Black Friday: sommigen boycotten het 'retailfeest', anderen gaan zelfs nog een stapje verder en sluiten hun webshop gewoon voor een dag.

Amsterdam verbiedt ongevraagde reclamefolders

23/11/2017

Vanaf 1 januari ontvangen de Amsterdammers enkel nog reclamefolders als ze daar expliciet om vragen. Brancheorganisaties probeerden de invoering van de ja/ja-sticker vergeefs tegen te houden bij de rechtbank. 

LensOnline beoogt Duitse expansie

22/11/2017

LensGroup uit Kruibeke, dat met LensOnline de Belgische webverkoop van contactlenzen domineert, verovert stilaan ook de Europese markt. Na Nederland, Italië en Spanje laat de contactlenswebshop het oog nu vallen op Duitsland.

Europa zet stop op geoblocking

22/11/2017

Onderhandelaars van het Europees Parlement, de Europese Raad en de Europese Commissie hebben een akkoord bereikt rond het verbieden van geoblocking, waarbij webshops bezoekers uit het buitenland uitsluiten.

Back to top