Hunkemöller opent in Brits luxewarenhuis House of Fraser

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller zet zijn eerste stapjes in het Verenigd Koninkrijk. Hunkemöller krijgt een shop-in-shop in de luxueuze department store House of Fraser op de Londense Oxford Street. Als het een succes blijkt, zal het concept worden uitgerold naar meerdere van de 61 House of Fraser-vestigingen.

 

Concessiepartner

De lingerieketen breidt tegenwoordig steeds vaker uit onder een concessieformule. In Nederland heeft Hunkemöller zo al een partnership met warenhuisketen V&D en in Duitsland met Karstadt.


Maar ook op het vlak van eigen winkels staat de grootste lingerieretailer van de Benelux niet stil. Sinds de Franse private-equitygroep PAI Partners de Nederlandse keten vorig jaar overnam van retailholding Maxeda, zet de ondergoedverkoper onder meer sterk in op de Duitse markt, waar het naar eigen zeggen het grootste groeipotentieel heeft. Vandaag heeft Hunkemöller al ruim 500 verkooppunten in vijftien landen verspreid over Europa en het Midden-Oosten.

 

Vernieuwd concept

Hunkemöller werkt ondertussen ook naarstig aan zijn imago. Na de logoverandering, waarbij het trema op de ‘o’ werd ingeruild voor een elegant strikje, komt de lingerieketen nu met een nieuw winkelconcept voor de dag. De flagship store in Amsterdam opent deze week in zijn nieuwe kleedje.

 

Ook in Oostenrijk maakt Hunkemöller dit jaar zijn intrede, al is het daar net zoals in Groot-Brittannië onder Hunkemöllers buitenlandse merknaam ‘Bodique’.

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller zet zijn eerste stapjes in het Verenigd Koninkrijk. Hunkemöller krijgt een shop-in-shop in de luxueuze department store House of Fraser op de Londense Oxford Street. Als het een succes blijkt, zal het concept worden uitgerold naar meerdere van de 61 House of Fraser-vestigingen.

 

Concessiepartner

De lingerieketen breidt tegenwoordig steeds vaker uit onder een concessieformule. In Nederland heeft Hunkemöller zo al een partnership met warenhuisketen V&D en in Duitsland met Karstadt.


Maar ook op het vlak van eigen winkels staat de grootste lingerieretailer van de Benelux niet stil. Sinds de Franse private-equitygroep PAI Partners de Nederlandse keten vorig jaar overnam van retailholding Maxeda, zet de ondergoedverkoper onder meer sterk in op de Duitse markt, waar het naar eigen zeggen het grootste groeipotentieel heeft. Vandaag heeft Hunkemöller al ruim 500 verkooppunten in vijftien landen verspreid over Europa en het Midden-Oosten.

 

Vernieuwd concept

Hunkemöller werkt ondertussen ook naarstig aan zijn imago. Na de logoverandering, waarbij het trema op de ‘o’ werd ingeruild voor een elegant strikje, komt de lingerieketen nu met een nieuw winkelconcept voor de dag. De flagship store in Amsterdam opent deze week in zijn nieuwe kleedje.

 

Ook in Oostenrijk maakt Hunkemöller dit jaar zijn intrede, al is het daar net zoals in Groot-Brittannië onder Hunkemöllers buitenlandse merknaam ‘Bodique’.

Tags: