Hunkemöller opent in Brits luxewarenhuis House of Fraser | RetailDetail

Hunkemöller opent in Brits luxewarenhuis House of Fraser

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller zet zijn eerste stapjes in het Verenigd Koninkrijk. Hunkemöller krijgt een shop-in-shop in de luxueuze department store House of Fraser op de Londense Oxford Street. Als het een succes blijkt, zal het concept worden uitgerold naar meerdere van de 61 House of Fraser-vestigingen.

 

Concessiepartner

De lingerieketen breidt tegenwoordig steeds vaker uit onder een concessieformule. In Nederland heeft Hunkemöller zo al een partnership met warenhuisketen V&D en in Duitsland met Karstadt.


Maar ook op het vlak van eigen winkels staat de grootste lingerieretailer van de Benelux niet stil. Sinds de Franse private-equitygroep PAI Partners de Nederlandse keten vorig jaar overnam van retailholding Maxeda, zet de ondergoedverkoper onder meer sterk in op de Duitse markt, waar het naar eigen zeggen het grootste groeipotentieel heeft. Vandaag heeft Hunkemöller al ruim 500 verkooppunten in vijftien landen verspreid over Europa en het Midden-Oosten.

 

Vernieuwd concept

Hunkemöller werkt ondertussen ook naarstig aan zijn imago. Na de logoverandering, waarbij het trema op de ‘o’ werd ingeruild voor een elegant strikje, komt de lingerieketen nu met een nieuw winkelconcept voor de dag. De flagship store in Amsterdam opent deze week in zijn nieuwe kleedje.

 

Ook in Oostenrijk maakt Hunkemöller dit jaar zijn intrede, al is het daar net zoals in Groot-Brittannië onder Hunkemöllers buitenlandse merknaam ‘Bodique’.

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller zet zijn eerste stapjes in het Verenigd Koninkrijk. Hunkemöller krijgt een shop-in-shop in de luxueuze department store House of Fraser op de Londense Oxford Street. Als het een succes blijkt, zal het concept worden uitgerold naar meerdere van de 61 House of Fraser-vestigingen.

 

Concessiepartner

De lingerieketen breidt tegenwoordig steeds vaker uit onder een concessieformule. In Nederland heeft Hunkemöller zo al een partnership met warenhuisketen V&D en in Duitsland met Karstadt.


Maar ook op het vlak van eigen winkels staat de grootste lingerieretailer van de Benelux niet stil. Sinds de Franse private-equitygroep PAI Partners de Nederlandse keten vorig jaar overnam van retailholding Maxeda, zet de ondergoedverkoper onder meer sterk in op de Duitse markt, waar het naar eigen zeggen het grootste groeipotentieel heeft. Vandaag heeft Hunkemöller al ruim 500 verkooppunten in vijftien landen verspreid over Europa en het Midden-Oosten.

 

Vernieuwd concept

Hunkemöller werkt ondertussen ook naarstig aan zijn imago. Na de logoverandering, waarbij het trema op de ‘o’ werd ingeruild voor een elegant strikje, komt de lingerieketen nu met een nieuw winkelconcept voor de dag. De flagship store in Amsterdam opent deze week in zijn nieuwe kleedje.

 

Ook in Oostenrijk maakt Hunkemöller dit jaar zijn intrede, al is het daar net zoals in Groot-Brittannië onder Hunkemöllers buitenlandse merknaam ‘Bodique’.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.