Hunkemöller opent in Brits luxewarenhuis House of Fraser

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller zet zijn eerste stapjes in het Verenigd Koninkrijk. Hunkemöller krijgt een shop-in-shop in de luxueuze department store House of Fraser op de Londense Oxford Street. Als het een succes blijkt, zal het concept worden uitgerold naar meerdere van de 61 House of Fraser-vestigingen.

 

Concessiepartner

De lingerieketen breidt tegenwoordig steeds vaker uit onder een concessieformule. In Nederland heeft Hunkemöller zo al een partnership met warenhuisketen V&D en in Duitsland met Karstadt.


Maar ook op het vlak van eigen winkels staat de grootste lingerieretailer van de Benelux niet stil. Sinds de Franse private-equitygroep PAI Partners de Nederlandse keten vorig jaar overnam van retailholding Maxeda, zet de ondergoedverkoper onder meer sterk in op de Duitse markt, waar het naar eigen zeggen het grootste groeipotentieel heeft. Vandaag heeft Hunkemöller al ruim 500 verkooppunten in vijftien landen verspreid over Europa en het Midden-Oosten.

 

Vernieuwd concept

Hunkemöller werkt ondertussen ook naarstig aan zijn imago. Na de logoverandering, waarbij het trema op de ‘o’ werd ingeruild voor een elegant strikje, komt de lingerieketen nu met een nieuw winkelconcept voor de dag. De flagship store in Amsterdam opent deze week in zijn nieuwe kleedje.

 

Ook in Oostenrijk maakt Hunkemöller dit jaar zijn intrede, al is het daar net zoals in Groot-Brittannië onder Hunkemöllers buitenlandse merknaam ‘Bodique’.

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller zet zijn eerste stapjes in het Verenigd Koninkrijk. Hunkemöller krijgt een shop-in-shop in de luxueuze department store House of Fraser op de Londense Oxford Street. Als het een succes blijkt, zal het concept worden uitgerold naar meerdere van de 61 House of Fraser-vestigingen.

 

Concessiepartner

De lingerieketen breidt tegenwoordig steeds vaker uit onder een concessieformule. In Nederland heeft Hunkemöller zo al een partnership met warenhuisketen V&D en in Duitsland met Karstadt.


Maar ook op het vlak van eigen winkels staat de grootste lingerieretailer van de Benelux niet stil. Sinds de Franse private-equitygroep PAI Partners de Nederlandse keten vorig jaar overnam van retailholding Maxeda, zet de ondergoedverkoper onder meer sterk in op de Duitse markt, waar het naar eigen zeggen het grootste groeipotentieel heeft. Vandaag heeft Hunkemöller al ruim 500 verkooppunten in vijftien landen verspreid over Europa en het Midden-Oosten.

 

Vernieuwd concept

Hunkemöller werkt ondertussen ook naarstig aan zijn imago. Na de logoverandering, waarbij het trema op de ‘o’ werd ingeruild voor een elegant strikje, komt de lingerieketen nu met een nieuw winkelconcept voor de dag. De flagship store in Amsterdam opent deze week in zijn nieuwe kleedje.

 

Ook in Oostenrijk maakt Hunkemöller dit jaar zijn intrede, al is het daar net zoals in Groot-Brittannië onder Hunkemöllers buitenlandse merknaam ‘Bodique’.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Crocs verliest strijd rond patent

14/08/2017

Schoenenfabrikant Crocs heeft een zaak verloren rond het patent waarin het design van de schoenen wordt vastgelegd. Volgens de Amerikaanse Patent and Trademark Office (USPTO) voerde een ander bedrijf al langer een gelijkaardig design.

Coolcat nog dieper in de rode cijfers

14/08/2017

Modeketen Coolcat, onderdeel van de groep rond ondernemer Roland Kahn, is er in 2016 niet in geslaagd om het verlies terug te dringen. Integendeel: er werd meer dan de helft meer verlies gemaakt dan een jaar eerder.

Doorstart Tuunte zeker een mogelijkheid

11/08/2017

De curator van het failliet verklaarde Tuunte Fashion zegt dat er een grote kans is op een doorstart van de modeketen. Er hebben zich al een aantal partijen gemeld en alle winkels blijven voorlopig gewoon geopend.

Zalando groeit opnieuw met meer dan 20 procent

10/08/2017

Het Duitse Zalando heeft in het tweede kwartaal van 2017 net de doelstelling van een groei van meer dan 20% gehaald. Ook voor het volledige boekjaar gaat het nog altijd uit van een groei tussen 20 en 25%.

Loake Shoemakers zet eerste stap in Nederland

09/08/2017

De Britse keten Loake Shoemakers zet met een conceptwinkel in Maastricht haar eerste stap in Nederland. De winkel brengt vanaf oktober in de Stokstraat een brede collectie klassieke herenschoenen. 

Gucci start rechtszaak tegen Forever 21

09/08/2017

Modehuis Gucci heeft besloten om in de Verenigde Staten een rechtszaak te starten tegen modeketen Forever 21. Volgens Gucci heeft de keten immers een specifiek design van het modemerk gekopieerd.

Back to top