Hunkemöller opent in Brits luxewarenhuis House of Fraser

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller zet zijn eerste stapjes in het Verenigd Koninkrijk. Hunkemöller krijgt een shop-in-shop in de luxueuze department store House of Fraser op de Londense Oxford Street. Als het een succes blijkt, zal het concept worden uitgerold naar meerdere van de 61 House of Fraser-vestigingen.

 

Concessiepartner

De lingerieketen breidt tegenwoordig steeds vaker uit onder een concessieformule. In Nederland heeft Hunkemöller zo al een partnership met warenhuisketen V&D en in Duitsland met Karstadt.


Maar ook op het vlak van eigen winkels staat de grootste lingerieretailer van de Benelux niet stil. Sinds de Franse private-equitygroep PAI Partners de Nederlandse keten vorig jaar overnam van retailholding Maxeda, zet de ondergoedverkoper onder meer sterk in op de Duitse markt, waar het naar eigen zeggen het grootste groeipotentieel heeft. Vandaag heeft Hunkemöller al ruim 500 verkooppunten in vijftien landen verspreid over Europa en het Midden-Oosten.

 

Vernieuwd concept

Hunkemöller werkt ondertussen ook naarstig aan zijn imago. Na de logoverandering, waarbij het trema op de ‘o’ werd ingeruild voor een elegant strikje, komt de lingerieketen nu met een nieuw winkelconcept voor de dag. De flagship store in Amsterdam opent deze week in zijn nieuwe kleedje.

 

Ook in Oostenrijk maakt Hunkemöller dit jaar zijn intrede, al is het daar net zoals in Groot-Brittannië onder Hunkemöllers buitenlandse merknaam ‘Bodique’.

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller zet zijn eerste stapjes in het Verenigd Koninkrijk. Hunkemöller krijgt een shop-in-shop in de luxueuze department store House of Fraser op de Londense Oxford Street. Als het een succes blijkt, zal het concept worden uitgerold naar meerdere van de 61 House of Fraser-vestigingen.

 

Concessiepartner

De lingerieketen breidt tegenwoordig steeds vaker uit onder een concessieformule. In Nederland heeft Hunkemöller zo al een partnership met warenhuisketen V&D en in Duitsland met Karstadt.


Maar ook op het vlak van eigen winkels staat de grootste lingerieretailer van de Benelux niet stil. Sinds de Franse private-equitygroep PAI Partners de Nederlandse keten vorig jaar overnam van retailholding Maxeda, zet de ondergoedverkoper onder meer sterk in op de Duitse markt, waar het naar eigen zeggen het grootste groeipotentieel heeft. Vandaag heeft Hunkemöller al ruim 500 verkooppunten in vijftien landen verspreid over Europa en het Midden-Oosten.

 

Vernieuwd concept

Hunkemöller werkt ondertussen ook naarstig aan zijn imago. Na de logoverandering, waarbij het trema op de ‘o’ werd ingeruild voor een elegant strikje, komt de lingerieketen nu met een nieuw winkelconcept voor de dag. De flagship store in Amsterdam opent deze week in zijn nieuwe kleedje.

 

Ook in Oostenrijk maakt Hunkemöller dit jaar zijn intrede, al is het daar net zoals in Groot-Brittannië onder Hunkemöllers buitenlandse merknaam ‘Bodique’.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Luxegroep Richemont groeit met 7 procent

11/01/2018

De Franse luxegroep Richemont is in het derde kwartaal van zijn boekjaar met 7% gegroeid bij constante wisselkoersen. Na wisselkoerseffecten werd een groot deel van die omzetgroei weggeveegd.

Recordwinst voor moederbedrijf Uniqlo

11/01/2018

Fast Retailing, het moederbedrijf van het Japanse modemerk Uniqlo, heeft in het eerste kwartaal een recordwinst neergezet. Dat heeft het te danken aan de verkoop in het buitenland, die voor het eerst groter was dan die in Japan.

Overnemer McGregor verkoopt deel Adam-winkels aan Deutz

11/01/2018

Rens van de Schoor, die eind vorig jaar het failliete McGregor overnam, heeft een deel van de winkels van de keten Adam verkocht. De nieuwe eigenaar is Pim Deutz, eigenaar en uitbater van de keten Deutz.

Back to top