Hunkemöller opent in Brits luxewarenhuis House of Fraser

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller zet zijn eerste stapjes in het Verenigd Koninkrijk. Hunkemöller krijgt een shop-in-shop in de luxueuze department store House of Fraser op de Londense Oxford Street. Als het een succes blijkt, zal het concept worden uitgerold naar meerdere van de 61 House of Fraser-vestigingen.

 

Concessiepartner

De lingerieketen breidt tegenwoordig steeds vaker uit onder een concessieformule. In Nederland heeft Hunkemöller zo al een partnership met warenhuisketen V&D en in Duitsland met Karstadt.


Maar ook op het vlak van eigen winkels staat de grootste lingerieretailer van de Benelux niet stil. Sinds de Franse private-equitygroep PAI Partners de Nederlandse keten vorig jaar overnam van retailholding Maxeda, zet de ondergoedverkoper onder meer sterk in op de Duitse markt, waar het naar eigen zeggen het grootste groeipotentieel heeft. Vandaag heeft Hunkemöller al ruim 500 verkooppunten in vijftien landen verspreid over Europa en het Midden-Oosten.

 

Vernieuwd concept

Hunkemöller werkt ondertussen ook naarstig aan zijn imago. Na de logoverandering, waarbij het trema op de ‘o’ werd ingeruild voor een elegant strikje, komt de lingerieketen nu met een nieuw winkelconcept voor de dag. De flagship store in Amsterdam opent deze week in zijn nieuwe kleedje.

 

Ook in Oostenrijk maakt Hunkemöller dit jaar zijn intrede, al is het daar net zoals in Groot-Brittannië onder Hunkemöllers buitenlandse merknaam ‘Bodique’.

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller zet zijn eerste stapjes in het Verenigd Koninkrijk. Hunkemöller krijgt een shop-in-shop in de luxueuze department store House of Fraser op de Londense Oxford Street. Als het een succes blijkt, zal het concept worden uitgerold naar meerdere van de 61 House of Fraser-vestigingen.

 

Concessiepartner

De lingerieketen breidt tegenwoordig steeds vaker uit onder een concessieformule. In Nederland heeft Hunkemöller zo al een partnership met warenhuisketen V&D en in Duitsland met Karstadt.


Maar ook op het vlak van eigen winkels staat de grootste lingerieretailer van de Benelux niet stil. Sinds de Franse private-equitygroep PAI Partners de Nederlandse keten vorig jaar overnam van retailholding Maxeda, zet de ondergoedverkoper onder meer sterk in op de Duitse markt, waar het naar eigen zeggen het grootste groeipotentieel heeft. Vandaag heeft Hunkemöller al ruim 500 verkooppunten in vijftien landen verspreid over Europa en het Midden-Oosten.

 

Vernieuwd concept

Hunkemöller werkt ondertussen ook naarstig aan zijn imago. Na de logoverandering, waarbij het trema op de ‘o’ werd ingeruild voor een elegant strikje, komt de lingerieketen nu met een nieuw winkelconcept voor de dag. De flagship store in Amsterdam opent deze week in zijn nieuwe kleedje.

 

Ook in Oostenrijk maakt Hunkemöller dit jaar zijn intrede, al is het daar net zoals in Groot-Brittannië onder Hunkemöllers buitenlandse merknaam ‘Bodique’.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Back to top