Hunkemöller wint derde gouden plak op rij.

Hunkemöller is de best gewaardeerde lingeriewinkel onder Nederlandse vrouwen en mannen. Het is de derde keer op rij dat de winkelketen beslag legt op de eerste plaats in het jaarlijks door marktvorsers GfK in samenwerking met modeblad Textilia georganiseerde onderzoek. Onder vrouwen eindigt LinCHérie op de tweede plaats met een minimale achterstand, gevolgd door Livera. Onder mannen zijn Livera en Bijenkorf de nummers twee en drie zijn.

 

Prijs blijft voor consumenten het belangrijkste aspect als het gaat om de beoordeling van lingeriezaken. Het verschil tussen Hunkemöller en LinCHérie zit hem vooral in de aanbiedingen bij de nummer één. Voor vrouwen is service het afgelopen jaar belangrijker geworden. Bij mannen is collectie een belangrijke tweede reden om voor een winkel te kiezen.

 

Het onderzoek werd uitgevoerd onder 7300 consumenten. Hunkemöller heeft een druk jaar achter de rug. In november 2010 werd bekend dat eigenaar Maxeda de keten verkoopt aan investeerders PAI Partners.

Hunkemöller is de best gewaardeerde lingeriewinkel onder Nederlandse vrouwen en mannen. Het is de derde keer op rij dat de winkelketen beslag legt op de eerste plaats in het jaarlijks door marktvorsers GfK in samenwerking met modeblad Textilia georganiseerde onderzoek. Onder vrouwen eindigt LinCHérie op de tweede plaats met een minimale achterstand, gevolgd door Livera. Onder mannen zijn Livera en Bijenkorf de nummers twee en drie zijn.

 

Prijs blijft voor consumenten het belangrijkste aspect als het gaat om de beoordeling van lingeriezaken. Het verschil tussen Hunkemöller en LinCHérie zit hem vooral in de aanbiedingen bij de nummer één. Voor vrouwen is service het afgelopen jaar belangrijker geworden. Bij mannen is collectie een belangrijke tweede reden om voor een winkel te kiezen.

 

Het onderzoek werd uitgevoerd onder 7300 consumenten. Hunkemöller heeft een druk jaar achter de rug. In november 2010 werd bekend dat eigenaar Maxeda de keten verkoopt aan investeerders PAI Partners.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Foot Locker kent kleine omzetstijging bij start van boekjaar

23/05/2017

Schoenenketen Foot Locker heeft in het eerste kwartaal van 2017 een kleine omzetstijging gekend van 0,7%, naar 2 miljard dollar (1,8 miljard euro). De nettowinst daalde wel ten opzichte van een jaar eerder, van 191 naar 180 miljoen dollar (160 miljoen euro).

Uniqlo maakt fast fashion nog sneller

23/05/2017

Het Japanse Fast Retailing, moederbedrijf van modeketen Uniqlo, heeft zijn productieproces drastisch weten te versnellen. Voortaan zal het nog maar dertien dagen duren om een nieuw product vanop de ontwerptafel tot in de winkels te krijgen.

13 winkels McGregor en Gaastra gered

19/05/2017

Twee kopers nemen samen dertien Belgische winkels over van modeketens McGregor en Gaastra, die eerder dit jaar in de problemen geraakten. Voor tien andere winkels is er nog geen oplossing. 

Patrick Louvet is nieuwe CEO Ralph Lauren

19/05/2017

Modemerk Ralph Lauren heeft Patrick Louvet aangeduid als de nieuwe CEO. Hij volgt Stefan Larsson op, die in februari onverwacht het bedrijf verliet omwille van een meningsverschil met oprichter en voorzitter Ralph Lauren.

Scotch & Soda zet verovering Frankrijk voort

18/05/2017

Het Nederlandse modemerk Scotch & Soda opent binnenkort boetieks in Dijon en Parijs. De twee nieuwe winkels komen boven op de negen eigen boetieks die het merk nu al runt in Frankrijk.

Winkels Noppies in nieuw kleedje

17/05/2017

Noppies, de modeketen voor zwangere vrouwen en baby’s, gaat al zijn winkels in een nieuw jasje steken vanwege het tienjarig bestaan van de keten. De eerste winkel die het nieuwe concept mag ontvangen, is die in Rotterdam.

Back to top