Hunkemöller wint derde gouden plak op rij.

Hunkemöller is de best gewaardeerde lingeriewinkel onder Nederlandse vrouwen en mannen. Het is de derde keer op rij dat de winkelketen beslag legt op de eerste plaats in het jaarlijks door marktvorsers GfK in samenwerking met modeblad Textilia georganiseerde onderzoek. Onder vrouwen eindigt LinCHérie op de tweede plaats met een minimale achterstand, gevolgd door Livera. Onder mannen zijn Livera en Bijenkorf de nummers twee en drie zijn.

 

Prijs blijft voor consumenten het belangrijkste aspect als het gaat om de beoordeling van lingeriezaken. Het verschil tussen Hunkemöller en LinCHérie zit hem vooral in de aanbiedingen bij de nummer één. Voor vrouwen is service het afgelopen jaar belangrijker geworden. Bij mannen is collectie een belangrijke tweede reden om voor een winkel te kiezen.

 

Het onderzoek werd uitgevoerd onder 7300 consumenten. Hunkemöller heeft een druk jaar achter de rug. In november 2010 werd bekend dat eigenaar Maxeda de keten verkoopt aan investeerders PAI Partners.

Hunkemöller is de best gewaardeerde lingeriewinkel onder Nederlandse vrouwen en mannen. Het is de derde keer op rij dat de winkelketen beslag legt op de eerste plaats in het jaarlijks door marktvorsers GfK in samenwerking met modeblad Textilia georganiseerde onderzoek. Onder vrouwen eindigt LinCHérie op de tweede plaats met een minimale achterstand, gevolgd door Livera. Onder mannen zijn Livera en Bijenkorf de nummers twee en drie zijn.

 

Prijs blijft voor consumenten het belangrijkste aspect als het gaat om de beoordeling van lingeriezaken. Het verschil tussen Hunkemöller en LinCHérie zit hem vooral in de aanbiedingen bij de nummer één. Voor vrouwen is service het afgelopen jaar belangrijker geworden. Bij mannen is collectie een belangrijke tweede reden om voor een winkel te kiezen.

 

Het onderzoek werd uitgevoerd onder 7300 consumenten. Hunkemöller heeft een druk jaar achter de rug. In november 2010 werd bekend dat eigenaar Maxeda de keten verkoopt aan investeerders PAI Partners.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Maak kennis met HRVST, de duurzaamste jeans ter wereld

14/09/2017

Tom Duhoux, bezieler van het circulaire denimlabel HRVST, komt op de RetailDetail Day demonstreren hoe hij bijdraagt aan een schonere mode-industrie. Breng zeker uw oude jeans mee. Er zijn nog enkele tickets!

Nordstrom lanceert winkel zonder stock

13/09/2017

Modeketen Nordstrom opent volgende maand in Los Angeles een nieuw concept, waar klanten enkel terecht kunnen voor advies en het passen van kleding. Aankopen kunnen dan later worden opgehaald bij de winkel.

Primark profiteert van zwakkere Britse economie

12/09/2017

De Ierse modeketen Primark profiteert momenteel van de zwakke Britse economie, waardoor moederbedrijf AB Foods de verwachtingen voor het volledige jaar optrekt. De keten zal ook verder blijven uitbreiden.

Back to top