Hunkemöller wint derde gouden plak op rij.

Hunkemöller is de best gewaardeerde lingeriewinkel onder Nederlandse vrouwen en mannen. Het is de derde keer op rij dat de winkelketen beslag legt op de eerste plaats in het jaarlijks door marktvorsers GfK in samenwerking met modeblad Textilia georganiseerde onderzoek. Onder vrouwen eindigt LinCHérie op de tweede plaats met een minimale achterstand, gevolgd door Livera. Onder mannen zijn Livera en Bijenkorf de nummers twee en drie zijn.

 

Prijs blijft voor consumenten het belangrijkste aspect als het gaat om de beoordeling van lingeriezaken. Het verschil tussen Hunkemöller en LinCHérie zit hem vooral in de aanbiedingen bij de nummer één. Voor vrouwen is service het afgelopen jaar belangrijker geworden. Bij mannen is collectie een belangrijke tweede reden om voor een winkel te kiezen.

 

Het onderzoek werd uitgevoerd onder 7300 consumenten. Hunkemöller heeft een druk jaar achter de rug. In november 2010 werd bekend dat eigenaar Maxeda de keten verkoopt aan investeerders PAI Partners.

Hunkemöller is de best gewaardeerde lingeriewinkel onder Nederlandse vrouwen en mannen. Het is de derde keer op rij dat de winkelketen beslag legt op de eerste plaats in het jaarlijks door marktvorsers GfK in samenwerking met modeblad Textilia georganiseerde onderzoek. Onder vrouwen eindigt LinCHérie op de tweede plaats met een minimale achterstand, gevolgd door Livera. Onder mannen zijn Livera en Bijenkorf de nummers twee en drie zijn.

 

Prijs blijft voor consumenten het belangrijkste aspect als het gaat om de beoordeling van lingeriezaken. Het verschil tussen Hunkemöller en LinCHérie zit hem vooral in de aanbiedingen bij de nummer één. Voor vrouwen is service het afgelopen jaar belangrijker geworden. Bij mannen is collectie een belangrijke tweede reden om voor een winkel te kiezen.

 

Het onderzoek werd uitgevoerd onder 7300 consumenten. Hunkemöller heeft een druk jaar achter de rug. In november 2010 werd bekend dat eigenaar Maxeda de keten verkoopt aan investeerders PAI Partners.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Luxegroep Richemont groeit met 7 procent

11/01/2018

De Franse luxegroep Richemont is in het derde kwartaal van zijn boekjaar met 7% gegroeid bij constante wisselkoersen. Na wisselkoerseffecten werd een groot deel van die omzetgroei weggeveegd.

Back to top