Hunkemöller wint derde gouden plak op rij. | RetailDetail

Hunkemöller wint derde gouden plak op rij.

Hunkemöller is de best gewaardeerde lingeriewinkel onder Nederlandse vrouwen en mannen. Het is de derde keer op rij dat de winkelketen beslag legt op de eerste plaats in het jaarlijks door marktvorsers GfK in samenwerking met modeblad Textilia georganiseerde onderzoek. Onder vrouwen eindigt LinCHérie op de tweede plaats met een minimale achterstand, gevolgd door Livera. Onder mannen zijn Livera en Bijenkorf de nummers twee en drie zijn.

 

Prijs blijft voor consumenten het belangrijkste aspect als het gaat om de beoordeling van lingeriezaken. Het verschil tussen Hunkemöller en LinCHérie zit hem vooral in de aanbiedingen bij de nummer één. Voor vrouwen is service het afgelopen jaar belangrijker geworden. Bij mannen is collectie een belangrijke tweede reden om voor een winkel te kiezen.

 

Het onderzoek werd uitgevoerd onder 7300 consumenten. Hunkemöller heeft een druk jaar achter de rug. In november 2010 werd bekend dat eigenaar Maxeda de keten verkoopt aan investeerders PAI Partners.

Hunkemöller is de best gewaardeerde lingeriewinkel onder Nederlandse vrouwen en mannen. Het is de derde keer op rij dat de winkelketen beslag legt op de eerste plaats in het jaarlijks door marktvorsers GfK in samenwerking met modeblad Textilia georganiseerde onderzoek. Onder vrouwen eindigt LinCHérie op de tweede plaats met een minimale achterstand, gevolgd door Livera. Onder mannen zijn Livera en Bijenkorf de nummers twee en drie zijn.

 

Prijs blijft voor consumenten het belangrijkste aspect als het gaat om de beoordeling van lingeriezaken. Het verschil tussen Hunkemöller en LinCHérie zit hem vooral in de aanbiedingen bij de nummer één. Voor vrouwen is service het afgelopen jaar belangrijker geworden. Bij mannen is collectie een belangrijke tweede reden om voor een winkel te kiezen.

 

Het onderzoek werd uitgevoerd onder 7300 consumenten. Hunkemöller heeft een druk jaar achter de rug. In november 2010 werd bekend dat eigenaar Maxeda de keten verkoopt aan investeerders PAI Partners.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.