Huurprijzen van winkelgebieden nu online | RetailDetail

Huurprijzen van winkelgebieden nu online

Het Hoofdbedrijfschap Detailhandel heeft een overzicht van de huurprijzen van winkels in winkelgebieden online gebracht. Via de website Huurprijsvergelijker.nl moet de huurmarkt voor winkelpanden inzichtelijker worden voor winkeliers, winkelketens en beleggers.

 

Het HBD werkt in het project samen met vastgoedbureau WPM Groep. Ondernemers moeten via de dienst makkelijker kunnen zien of ze op hun locatie een marktconforme prijs betalen en of uitbreiding naar een bepaalde locatie betaalbaar is.

 

Op de site wordt onderscheid gemaakt tussen gewone winkelpanden en panden waar een supermarktbestemming op rust. Gebruikers van de vergelijkingsdienst zien de huurprijzen per vierkante meter, per jaar. Kwaliteit van de locatie en de hoeveelheid passanten zijn belangrijke factoren die de huurprijs betalen.

Het Hoofdbedrijfschap Detailhandel heeft een overzicht van de huurprijzen van winkels in winkelgebieden online gebracht. Via de website Huurprijsvergelijker.nl moet de huurmarkt voor winkelpanden inzichtelijker worden voor winkeliers, winkelketens en beleggers.

 

Het HBD werkt in het project samen met vastgoedbureau WPM Groep. Ondernemers moeten via de dienst makkelijker kunnen zien of ze op hun locatie een marktconforme prijs betalen en of uitbreiding naar een bepaalde locatie betaalbaar is.

 

Op de site wordt onderscheid gemaakt tussen gewone winkelpanden en panden waar een supermarktbestemming op rust. Gebruikers van de vergelijkingsdienst zien de huurprijzen per vierkante meter, per jaar. Kwaliteit van de locatie en de hoeveelheid passanten zijn belangrijke factoren die de huurprijs betalen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.