Incodis Logistics, logistieke know how en performance uit Geel

Winkels moeten bevoorraad worden, liefst dagelijks, en alle multimodale voornemens ten spijt gebeurt dit nog steeds voor 99% via de weg. Incodis Logistics is een snelgroeiende onderneming gespecialiseerd in retailbevoorrading, gevestigd in Geel. Retail Detail sprak met Luc Verachtert, operations manager van Incodis Logistics.

 

RD: Incodis Logistics is een relatief jong bedrijf, maar toch bouwden jullie al een mooie klantenportfolio in de retailsector op. Hoe doe je dat?


Luc Verachtert: In de eerste plaats door focus. Ons specialisme is retailbevoorrading en onze markt is de Benelux. Daar houden we ons aan. Maar ook doordat we meedenken met onze klanten. Logistiek is anno 2009 meer dan enkel maar transport. Incodis Logistics labelt ook producten, schroeft displays in mekaar, zorgt voor extra logistiek personeel, ook ’s nachts, kortom doet alles om de retail supply chain soepel te laten draaien. Alles wat we vandaag ophalen wordt ten laatste morgen geleverd. Dat is onze missie, die maken we ook hard en onze klanten appreciëren dat.

 

RD: waarom enkel in de Benelux?

Luc Verachtert: We hechten enorm veel belang aan onze 24-uurservice. Die service en kwaliteitsgarantie kan je enkel hardmaken als de afstanden beperkt blijven. Daarom enkel de Benelux.

 

RD: wie belever je zoal?

Luc Verachtert: Tom & Co, Aveve, Exellent en MaxiZoo zijn zonder twijfel heel mooie referenties voor een logistiek bedrijf. Brico beleveren we met de Flamingo producten en ook de Makro’s krijgen hun Kettlers aangeleverd via Incodis Logistics. Voor al deze klanten samen zetten we dagelijks 40 vrachtwagens in.

 

RD: starten en groeien in een sputterende conjunctuur is niet echt evident. Wat is jullie troefkaart? Luc Verachtert: Zonder twijfel het meedenken met de klant. Daarom zetten we ook meer en meer in house logistics en joint ventures op met onze klanten. Retailers willen kost wat kost vermijden dat ze gegijzeld zouden worden door hun toeleveranciers. Daarom zitten ze graag zelf in de drivers seat. Maar Incodis Logistics doet het werk en dat vinden we prima.

 

Contact:

Luc Verachtert, operations manager

e-mail: luc.verachtert@incodis.be

 

Incodis Logistics
Klaus-Michael Kuehnelaan 13
2440 Geel
Tel +32 14 256 007
Fax +32 14 256 001

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


“Winkelen moet gestript worden van alle waardeloze momenten”

20/03/2017

De keuze waar retailers vandaag voor staan, is simpel: ofwel versnel je de winkelervaring ofwel vertraag je ze. Dat stelt Cate Trotter, trendhoofd bij Insider Trends, en een van de key-note sprekers op het RetailDetail Congress van 27 april.

Picnic bezorgt nu ook in Utrecht

19/04/2016

Picnic bezorgt sinds maandag ook in Utrecht: de online supermarkt wil na een uitrol in de wijk Leidsche Rijn geleidelijk uitbreiden over de stad. Dit zal naar verwachting deze zomer zijn.

Heikki Haldre: “De juiste maat is dubbele winst”

04/06/2014

“Een kwart van de kleding die online wordt besteld, wordt teruggestuurd door de consument. In 70% van de gevallen is dat omdat de maat niet correct is en niet omdat er een probleem is met de kwaliteit van het artikel”, zegt Heikki Haldre, medeoprichter en CEO van Fits.me.

25 praktische tips om e-mailadressen te verzamelen

03/06/2014

(publireportage) Er zijn talloze manieren om zelf e-mailadressen te verzamelen. Toch weten veel bedrijven niet hoe ze dit goed, en volgens de wetgeving, moeten aanpakken. Om te helpen, heeft MailPlus 25 praktische tips op een rij gezet.

Casebundel “Succesvolle e-mailmarketing”

28/05/2014

(publireportage) De nieuwe bundel van Blinker biedt drie inspirerende cases over de inzet van e-mailmarketing in verschillende branches. Hun grote overeenkomst? Bij elk van hen draagt e-mailmarketing meetbaar bij aan het realiseren van de doelstellingen.

12 inspirerende voorbeelden van e-mailmarketing

24/04/2014

(publireportage) E-mailmarketing is veel meer dan alleen een nieuwsbrief versturen: marketingbureau Blinker heeft daarom 12 inspirerende praktijkvoorbeelden uitgewerkt, die geïnteresseerden langs de verschillende toepassingen van e-mailmarketing leiden.

Back to top