Italiaans modemerk Fornarina landt in Rotterdam

Het Italiaanse modemerk Fornarina heeft zijn eerste winkel in Nederland geopend. Het gaat om een vestiging aan de Oude Binnenweg in Rotterdam. Fornarina maakt van de komst naar Nederland gebruik om het nieuwe wereldwijde winkelconcept te introduceren.

De winkel van het merk is gevestigd boven een schoenenwinkel. Volgens het modevakblad Textilia heeft de winkel een warme, huiselijke sfeer met de dominante kleuren bruin en taupe. De bestaande winkels van het merk hebben juist wit en roze als de dominante kleuren.

De veranderingen passen in een aanpassing van het hele concept achter het merk, dat vanaf de najaarscollectie van 2011 volwassener en stoerder wil overkomen.

Het Italiaanse modemerk Fornarina heeft zijn eerste winkel in Nederland geopend. Het gaat om een vestiging aan de Oude Binnenweg in Rotterdam. Fornarina maakt van de komst naar Nederland gebruik om het nieuwe wereldwijde winkelconcept te introduceren.

De winkel van het merk is gevestigd boven een schoenenwinkel. Volgens het modevakblad Textilia heeft de winkel een warme, huiselijke sfeer met de dominante kleuren bruin en taupe. De bestaande winkels van het merk hebben juist wit en roze als de dominante kleuren.

De veranderingen passen in een aanpassing van het hele concept achter het merk, dat vanaf de najaarscollectie van 2011 volwassener en stoerder wil overkomen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

 Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10 procent ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Luxegroep Richemont groeit met 7 procent

11/01/2018

De Franse luxegroep Richemont is in het derde kwartaal van zijn boekjaar met 7% gegroeid bij constante wisselkoersen. Na wisselkoerseffecten werd een groot deel van die omzetgroei weggeveegd.

Back to top