Jan Smit sluit zijn eigen kledingwinkel | RetailDetail

Jan Smit sluit zijn eigen kledingwinkel

De Nederlandse volkszanger Jan Smit sluit zijn kledingwinkel in Volendam. De artiest opende de winkel vijf jaar geleden en de zaak was jarenlang een groot succes. De laatste periode lieten klanten het echter afweten. Op sommige dagen kwamen er over de hele dag bekeken maar twee klanten binnen.

Dat melden verschillende Nederlandse media. De manager van Jan Smit, Jaap Buijs, denkt niet dat dit te maken heeft met verminderde populariteit van zijn klant. 'Je kunt nu alles op internet kopen en in de C&A-winkels, dus mensen hoeven niet meer naar de winkel te komen', vertelt Buijs aan RTL Boulevard.

De winkel, J-Style, sluit in november. De winkel verkoopt niet alleen de collectie van Jan Smit, maar ook die van zijn zus Monique en van andere artiesten uit het vissersdorp, zoals de 3J's en Nick en Simon.

De Nederlandse volkszanger Jan Smit sluit zijn kledingwinkel in Volendam. De artiest opende de winkel vijf jaar geleden en de zaak was jarenlang een groot succes. De laatste periode lieten klanten het echter afweten. Op sommige dagen kwamen er over de hele dag bekeken maar twee klanten binnen.

Dat melden verschillende Nederlandse media. De manager van Jan Smit, Jaap Buijs, denkt niet dat dit te maken heeft met verminderde populariteit van zijn klant. 'Je kunt nu alles op internet kopen en in de C&A-winkels, dus mensen hoeven niet meer naar de winkel te komen', vertelt Buijs aan RTL Boulevard.

De winkel, J-Style, sluit in november. De winkel verkoopt niet alleen de collectie van Jan Smit, maar ook die van zijn zus Monique en van andere artiesten uit het vissersdorp, zoals de 3J's en Nick en Simon.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.