Jumbo Foodmarkt komt wellicht naar Utrecht | RetailDetail

Jumbo Foodmarkt komt wellicht naar Utrecht

Jumbo Foodmarkt komt wellicht naar Utrecht

Jumbo Supermarkten gaat in het winkelcentrum Leidsche Rijn in Utrecht een winkeloppervlakte van 6.000 m² uitbaten. De grootte van het pand doet vermoeden dat er een Jumbo Foodmarkt komt.

Vrees voor te veel winkeloppervlakte

Jumbo had eerst een andere locatie toegewezen gekregen in het nieuwe winkelcentrum Leidsche Rijn, dat zal worden uitgebaat door Corio, maar heeft nu de plek ingenomen die oorspronkelijk bedoeld was voor een warenhuis. Dat bevestigt de woordvoerder van het winkelcentrum aan Distrifood.

 

Het nieuwe winkelcentrum moet in 2017 zijn deuren openen en zal een oppervlakte hebben van 32.000 m². Dat zijn althans de ambities van de gemeente Utrecht, die vasthoudt aan de oorspronkelijke plannen - ondanks het feit dat uitbater Corio zelf vreest dat er in de Utrechtse wijk slechts potentieel is voor 18.000 m² nieuwe winkeloppervlakte.

 

Bij Corio wordt dan ook gevreesd voor heel wat leegstand in het winkelcentrum. Zo heeft de verhuis van Jumbo naar een grotere locatie er ook al mee te maken dat geen enkel warenhuis zich had gemeld voor het pand.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.