Jumbo gaat voorlopig niet thuis bezorgen | RetailDetail

Jumbo gaat voorlopig niet thuis bezorgen

Jumbo gaat voorlopig niet thuis bezorgen

Jumbo wil vanaf november starten met de online verkoop van zijn producten en is daarvoor bezig met een test bij de werknemers op het hoofdkantoor in Veghel. De keten zegt wel in een eerste fase geen boodschappen te zullen bezorgen.

Minder rendabel

CFO Ton van Veen heeft aangegeven dat Jumbo met de test op het hoofdkantoor de eerste fouten uit het systeem wil halen, zodat ze in november live kunnen gaan voor het publiek. "Voorwaarde is wel dat we voor die tijd overeenstemming hebben bereikt met onze ondernemers", voegt hij daar aan toe tegenover Distrifood.

 

In een eerste fase gaat Jumbo enkel boodschappen aanbieden op afhaalpunten: "Er zijn twee varianten voor de supermarkt: een zogenaamde 'walk in', waarbij de klant de boodschappen in de winkel ophaalt, en een 'drive through', waarbij de klant met zijn auto op het parkeerterrein van de winkel zijn bestelde goederen ophaalt." Daarnaast komen er ook enkele losstaande afhaalpunten, maar voorlopig worden bestelde boodschappen dus niet aan huis geleverd.

 

De financiële topman houdt er ook rekening mee dat het online segment in een eerste periode niet zo rendabel zal zijn voor de supermarktketen. "Ik verwacht dat online verkoop de komende jaren enkele procenten van onze omzet zal zijn. Daarbij zullen we voor een deel goed renderende omzet inruilen voor minder renderende of niet renderende omzet. We kunnen er echter niet omheen: de klant gaat online en wij volgen onze klant, dat is kern van wat wij zijn."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.