Jumbo gaat voorlopig niet thuis bezorgen

Jumbo gaat voorlopig niet thuis bezorgen

Jumbo wil vanaf november starten met de online verkoop van zijn producten en is daarvoor bezig met een test bij de werknemers op het hoofdkantoor in Veghel. De keten zegt wel in een eerste fase geen boodschappen te zullen bezorgen.

Minder rendabel

CFO Ton van Veen heeft aangegeven dat Jumbo met de test op het hoofdkantoor de eerste fouten uit het systeem wil halen, zodat ze in november live kunnen gaan voor het publiek. "Voorwaarde is wel dat we voor die tijd overeenstemming hebben bereikt met onze ondernemers", voegt hij daar aan toe tegenover Distrifood.

 

In een eerste fase gaat Jumbo enkel boodschappen aanbieden op afhaalpunten: "Er zijn twee varianten voor de supermarkt: een zogenaamde 'walk in', waarbij de klant de boodschappen in de winkel ophaalt, en een 'drive through', waarbij de klant met zijn auto op het parkeerterrein van de winkel zijn bestelde goederen ophaalt." Daarnaast komen er ook enkele losstaande afhaalpunten, maar voorlopig worden bestelde boodschappen dus niet aan huis geleverd.

 

De financiële topman houdt er ook rekening mee dat het online segment in een eerste periode niet zo rendabel zal zijn voor de supermarktketen. "Ik verwacht dat online verkoop de komende jaren enkele procenten van onze omzet zal zijn. Daarbij zullen we voor een deel goed renderende omzet inruilen voor minder renderende of niet renderende omzet. We kunnen er echter niet omheen: de klant gaat online en wij volgen onze klant, dat is kern van wat wij zijn."

Tags: