Jumbo heeft geen plannen voor nieuwe overnames | RetailDetail

Jumbo heeft geen plannen voor nieuwe overnames

Jumbo heeft geen plannen voor nieuwe overnames

Volgens Niels Onkenhout, vertrekkend directievoorzitter van C1000 en lid van de raad van bestuur van Jumbo, heeft Jumbo geen plannen voor nieuwe overnames. De keten gaat zich immers focussen op optimalisatie.

Aanbiedingen terugschroeven

Zo gaat Jumbo meer aandacht schenken aan de "every day low cost"-aanpak en gaat de keten het aantal aanbiedingen terugschroeven: dat werd na de overname van C1000 opgevoerd, om de klanten van die keten bij Jumbo te houden. "Maar uiteindelijk is het opvoeren van promoties een race-to-the-bottom", zegt hij in een interview met Distrifood.

 

In week 29 van dit jaar valt definitief het doek voor C1000. De winkels in Steenwijk en Leeuwarden zullen waarschijnlijk de laatste twee filialen zijn die worden omgebouwd. Met het stopzetten van C1000 verdwijnen er ook 110 jobs op het hoofdkantoor in Amersfoort, waaronder die van Onkenhout.

 

Zelf heeft hij nog geen plannen voor de toekomst. "Ik ben graag te operationeel bezig voor een functie binnen Jumbo waar Frits van Eerd al op de bok zit en ook Ton van Veen operationele taken verricht."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.