Jumbo heeft geen plannen voor nieuwe overnames | RetailDetail

Jumbo heeft geen plannen voor nieuwe overnames

Jumbo heeft geen plannen voor nieuwe overnames

Volgens Niels Onkenhout, vertrekkend directievoorzitter van C1000 en lid van de raad van bestuur van Jumbo, heeft Jumbo geen plannen voor nieuwe overnames. De keten gaat zich immers focussen op optimalisatie.

Aanbiedingen terugschroeven

Zo gaat Jumbo meer aandacht schenken aan de "every day low cost"-aanpak en gaat de keten het aantal aanbiedingen terugschroeven: dat werd na de overname van C1000 opgevoerd, om de klanten van die keten bij Jumbo te houden. "Maar uiteindelijk is het opvoeren van promoties een race-to-the-bottom", zegt hij in een interview met Distrifood.

 

In week 29 van dit jaar valt definitief het doek voor C1000. De winkels in Steenwijk en Leeuwarden zullen waarschijnlijk de laatste twee filialen zijn die worden omgebouwd. Met het stopzetten van C1000 verdwijnen er ook 110 jobs op het hoofdkantoor in Amersfoort, waaronder die van Onkenhout.

 

Zelf heeft hij nog geen plannen voor de toekomst. "Ik ben graag te operationeel bezig voor een functie binnen Jumbo waar Frits van Eerd al op de bok zit en ook Ton van Veen operationele taken verricht."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.