Jumbo heropent in maart nog eens 12 C1000-winkels | RetailDetail

Jumbo heropent in maart nog eens 12 C1000-winkels

Jumbo heropent in maart nog eens 12 C1000-winkels

Jumbo brengt in maart nog eens twaalf vestigingen van C1000 onder het eigen logo. De vervelling past in het strategische plan dat de keten maakte om alle overgenomen filialen binnen de drie jaar onder Jumbo-vlag te plaatsen.

Gevolg van overname

Jumbo nam C1000 in 2012 over, waarna het overgrote deel van de winkels bij Jumbo bleef en een kleiner deel op last van de mededingingsautoriteit werd doorgeschoven naar Albert Heijn en Coop. De keten besloot meteen om de zowat 300 overgenomen winkels binnen de drie jaar onder eigen logo te brengen.

 

De winkels die volgende maand de overstap maken, liggen in Appeldoorn, Baarn, Bergschenhoek, Blerick, Epe, Gieten, Molenaarsgraf, Nieuwerkerk, Oud-Gastel, Stiphout, Teteringen en Wassenaar.

 

Toch ondervindt Jumbo heel wat tegenstand bij de laatste winkels die de overstap moeten maken: zo zouden de uitbaters vrezen voor een omzetdaling. Voorts zou Jumbo erg op de kleintjes letten in een poging de hoge overnamesom terug te verdienen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.

Nieuw etiket Albert Heijn toont toegevoegde suikers

11/06/2018

Albert Heijn wil transparanter communiceren over de voedingswaarde van zijn huismerken: een nieuw etiket biedt meer informatie. Bovendien start de retailer een suikercampagne en haalt een miljard suikerklontjes uit zijn producten.  

Bavaria wordt Swinkels Family Brewers

11/06/2018

Brouwerijgroep Bavaria (bekend van bieren als Bavaria, Swinckels, Palm en Rodenbach) kiest voor "een nieuwe naam die beter past bij de grote verscheidenheid aan merken die ze produceert": de groep neemt de naam van de eigenaarsfamilie, Swinkels, aan.

Alliantie tussen Carrefour en Système U is een feit

11/06/2018

Carrefour en Système U starten een vijfjarig partnership voor de inkoop van grote nationale en internationale merken. De samenwerking moet ook de Franse landbouwsector ten goede komen, zeggen de betrokkenen.