Jumbo houdt vast aan laagsteprijsgarantie | RetailDetail

Jumbo houdt vast aan laagsteprijsgarantie

Jumbo zal zijn prijsgaranties niet stopzetten, meldde de supermarktketen op zijn website. Vorige week berichtte RetailDetail dat Albert Heijn voor zijn laagsteprijsgarantie op de vingers werd getikt door de Nederlandse Reclamecodecommissie (RCC). 

 

De RCC vond de laagsteprijsgarantie van Albert Heijn "misleidend" en "oneerlijk" omdat de keten zijn garantie niet nakwam. Jumbo meldde dat ze vele vragen van klanten kregen of Jumbo nu ook zou stoppen met de laagsteprijsgaranties en dat het antwoord op die vragen uitdrukkelijk "Nee" is. "Jumbo houdt onverkort vast aan haar laagsteprijsgarantie in elke vestigingsplaats."

 

In hetzelfde statement legt Jumbo ook nog eens het verschil uit tussen hun garantie en die van AH. Jumbo's garantie geldt voor "de vaste lage prijzen van het gehele assortiment", terwijl Albert Heijn enkel een paar actieprijzen per week in acht nam. Jumbo blijft alleszins garanderen dat ze, als een klant "bij een andere supermarkt in dezelfde vestigingsplaats een identiek product blijvend goedkoper aantreft", de prijs van dat product blijvend zullen verlagen. De melder krijgt het betreffende product ook gratis mee naar huis. 

 

Jumbo beslist uiteraard wel zelf over de concrete inhoud van de termen "dezelfde plaats", "identiek product" en "blijvend". Verschillende interpretaties kunnen daarin een heel verschil maken...

Jumbo zal zijn prijsgaranties niet stopzetten, meldde de supermarktketen op zijn website. Vorige week berichtte RetailDetail dat Albert Heijn voor zijn laagsteprijsgarantie op de vingers werd getikt door de Nederlandse Reclamecodecommissie (RCC). 

 

De RCC vond de laagsteprijsgarantie van Albert Heijn "misleidend" en "oneerlijk" omdat de keten zijn garantie niet nakwam. Jumbo meldde dat ze vele vragen van klanten kregen of Jumbo nu ook zou stoppen met de laagsteprijsgaranties en dat het antwoord op die vragen uitdrukkelijk "Nee" is. "Jumbo houdt onverkort vast aan haar laagsteprijsgarantie in elke vestigingsplaats."

 

In hetzelfde statement legt Jumbo ook nog eens het verschil uit tussen hun garantie en die van AH. Jumbo's garantie geldt voor "de vaste lage prijzen van het gehele assortiment", terwijl Albert Heijn enkel een paar actieprijzen per week in acht nam. Jumbo blijft alleszins garanderen dat ze, als een klant "bij een andere supermarkt in dezelfde vestigingsplaats een identiek product blijvend goedkoper aantreft", de prijs van dat product blijvend zullen verlagen. De melder krijgt het betreffende product ook gratis mee naar huis. 

 

Jumbo beslist uiteraard wel zelf over de concrete inhoud van de termen "dezelfde plaats", "identiek product" en "blijvend". Verschillende interpretaties kunnen daarin een heel verschil maken...

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Ondernemers akkoord met einde Emté

11/07/2018

De ondernemers van Emté hebben de overgang van hun keten naar Coop en Jumbo na een stemming goedgekeurd. Waarschijnlijk zullen alle partners de overeenkomst spoedig ondertekenen.