Jumbo mogelijk ook grens over

Na Albert Heijn gaat mogelijk ook supermarktketen Jumbo de grens over. Voor de lange termijn denkt oprichter Karel van Eerd dat het huidige groeitempo alleen maar volgehouden kan worden door naar het buitenland te gaan.

Dat zegt Van Eerd in een vraaggesprek met De Telegraaf. Van Eerd is het onderwerp van een boek over dienstverlening dat deze week verschijnt onder de naam ‘Mijn naam is Karel van Eerd en ik bewijs dat het wél kan’. Hierin wordt het ontstaan en de ontwikkeling van de Jumbo-formule beschreven, evenals de filosofie daarachter.

Over een mogelijke uitbreiding naar het buitenland zegt Van Eerd in de krant. ‘We willen elke vijf jaar verdubbelen in omzet. Maar met de overname van Super de Boer is dat wel lastiger geworden. Maar het zou nog kunnen als je kijkt naar Nederland. We hebben nu een marktaandeel van 7,5% en na het afronden van de ombouwoperatie 10%, dat is nog te verdubbelen, maar van 20 naar 40% gaat natuurlijk niet. Dus als we dat dan nog willen zullen we naar het buitenland moeten. Maar er is nog genoeg te doen in Nederland.’

 

Na Albert Heijn gaat mogelijk ook supermarktketen Jumbo de grens over. Voor de lange termijn denkt oprichter Karel van Eerd dat het huidige groeitempo alleen maar volgehouden kan worden door naar het buitenland te gaan.

Dat zegt Van Eerd in een vraaggesprek met De Telegraaf. Van Eerd is het onderwerp van een boek over dienstverlening dat deze week verschijnt onder de naam ‘Mijn naam is Karel van Eerd en ik bewijs dat het wél kan’. Hierin wordt het ontstaan en de ontwikkeling van de Jumbo-formule beschreven, evenals de filosofie daarachter.

Over een mogelijke uitbreiding naar het buitenland zegt Van Eerd in de krant. ‘We willen elke vijf jaar verdubbelen in omzet. Maar met de overname van Super de Boer is dat wel lastiger geworden. Maar het zou nog kunnen als je kijkt naar Nederland. We hebben nu een marktaandeel van 7,5% en na het afronden van de ombouwoperatie 10%, dat is nog te verdubbelen, maar van 20 naar 40% gaat natuurlijk niet. Dus als we dat dan nog willen zullen we naar het buitenland moeten. Maar er is nog genoeg te doen in Nederland.’

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Nutella eet Amerikaanse chocoladetak Nestlé op

17/01/2018

Nestlé heeft in Ferrero een koper gevonden voor zijn Amerikaanse chocolade-afdeling. Voor 2,4 miljard euro wordt de producent van Nutella de derde grootste chocoladeproducent ter wereld en kan Nestlé zich in de VS op gezondere producten gaan concentreren.

Back to top