Jumbo mogelijk ook grens over | RetailDetail

Jumbo mogelijk ook grens over

Na Albert Heijn gaat mogelijk ook supermarktketen Jumbo de grens over. Voor de lange termijn denkt oprichter Karel van Eerd dat het huidige groeitempo alleen maar volgehouden kan worden door naar het buitenland te gaan.

Dat zegt Van Eerd in een vraaggesprek met De Telegraaf. Van Eerd is het onderwerp van een boek over dienstverlening dat deze week verschijnt onder de naam ‘Mijn naam is Karel van Eerd en ik bewijs dat het wél kan’. Hierin wordt het ontstaan en de ontwikkeling van de Jumbo-formule beschreven, evenals de filosofie daarachter.

Over een mogelijke uitbreiding naar het buitenland zegt Van Eerd in de krant. ‘We willen elke vijf jaar verdubbelen in omzet. Maar met de overname van Super de Boer is dat wel lastiger geworden. Maar het zou nog kunnen als je kijkt naar Nederland. We hebben nu een marktaandeel van 7,5% en na het afronden van de ombouwoperatie 10%, dat is nog te verdubbelen, maar van 20 naar 40% gaat natuurlijk niet. Dus als we dat dan nog willen zullen we naar het buitenland moeten. Maar er is nog genoeg te doen in Nederland.’

 

Na Albert Heijn gaat mogelijk ook supermarktketen Jumbo de grens over. Voor de lange termijn denkt oprichter Karel van Eerd dat het huidige groeitempo alleen maar volgehouden kan worden door naar het buitenland te gaan.

Dat zegt Van Eerd in een vraaggesprek met De Telegraaf. Van Eerd is het onderwerp van een boek over dienstverlening dat deze week verschijnt onder de naam ‘Mijn naam is Karel van Eerd en ik bewijs dat het wél kan’. Hierin wordt het ontstaan en de ontwikkeling van de Jumbo-formule beschreven, evenals de filosofie daarachter.

Over een mogelijke uitbreiding naar het buitenland zegt Van Eerd in de krant. ‘We willen elke vijf jaar verdubbelen in omzet. Maar met de overname van Super de Boer is dat wel lastiger geworden. Maar het zou nog kunnen als je kijkt naar Nederland. We hebben nu een marktaandeel van 7,5% en na het afronden van de ombouwoperatie 10%, dat is nog te verdubbelen, maar van 20 naar 40% gaat natuurlijk niet. Dus als we dat dan nog willen zullen we naar het buitenland moeten. Maar er is nog genoeg te doen in Nederland.’

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.