Jumbo mogelijk ook grens over

Na Albert Heijn gaat mogelijk ook supermarktketen Jumbo de grens over. Voor de lange termijn denkt oprichter Karel van Eerd dat het huidige groeitempo alleen maar volgehouden kan worden door naar het buitenland te gaan.

Dat zegt Van Eerd in een vraaggesprek met De Telegraaf. Van Eerd is het onderwerp van een boek over dienstverlening dat deze week verschijnt onder de naam ‘Mijn naam is Karel van Eerd en ik bewijs dat het wél kan’. Hierin wordt het ontstaan en de ontwikkeling van de Jumbo-formule beschreven, evenals de filosofie daarachter.

Over een mogelijke uitbreiding naar het buitenland zegt Van Eerd in de krant. ‘We willen elke vijf jaar verdubbelen in omzet. Maar met de overname van Super de Boer is dat wel lastiger geworden. Maar het zou nog kunnen als je kijkt naar Nederland. We hebben nu een marktaandeel van 7,5% en na het afronden van de ombouwoperatie 10%, dat is nog te verdubbelen, maar van 20 naar 40% gaat natuurlijk niet. Dus als we dat dan nog willen zullen we naar het buitenland moeten. Maar er is nog genoeg te doen in Nederland.’

 

Na Albert Heijn gaat mogelijk ook supermarktketen Jumbo de grens over. Voor de lange termijn denkt oprichter Karel van Eerd dat het huidige groeitempo alleen maar volgehouden kan worden door naar het buitenland te gaan.

Dat zegt Van Eerd in een vraaggesprek met De Telegraaf. Van Eerd is het onderwerp van een boek over dienstverlening dat deze week verschijnt onder de naam ‘Mijn naam is Karel van Eerd en ik bewijs dat het wél kan’. Hierin wordt het ontstaan en de ontwikkeling van de Jumbo-formule beschreven, evenals de filosofie daarachter.

Over een mogelijke uitbreiding naar het buitenland zegt Van Eerd in de krant. ‘We willen elke vijf jaar verdubbelen in omzet. Maar met de overname van Super de Boer is dat wel lastiger geworden. Maar het zou nog kunnen als je kijkt naar Nederland. We hebben nu een marktaandeel van 7,5% en na het afronden van de ombouwoperatie 10%, dat is nog te verdubbelen, maar van 20 naar 40% gaat natuurlijk niet. Dus als we dat dan nog willen zullen we naar het buitenland moeten. Maar er is nog genoeg te doen in Nederland.’

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Aandeel Heineken onderuit nadat Mexicanen uitstappen

19/09/2017

Het Mexicaanse Femsa, dat 15% percent van de aandelen van Heineken bezat, heeft besloten om voor 2,5 miljard aandelen van de Nederlandse brouwerijgroep te gaan verkopen. Op de beurs kreeg het aandeel meteen een flinke tik.

Bierplatform Beerwulf.com komt naar België

18/09/2017

Beerwulf, een online platform voor speciaalbieren, is voortaan ook te vinden in België. De website geeft elk van zijn 150 aangesloten brouwers een eigen pagina, waarop ze hun bieren aan een groter publiek kunnen aanbieden.

Aldi Nord gaat inkoop A-merken centraliseren

15/09/2017

Aldi Nord, de tak van het bedrijf die actief is in België en Nederland, wil de aankoop van A-merken centraliseren. Zo wil het bedrijf een gelijkwaardig aanbod bieden in alle landen en kan het vanwege schaalgrootte scherpere prijzen afdwingen.

ACM keurt overname Heineken-groothandel door Sligro goed

13/09/2017

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft de overname van de groothandelsactiviteiten van Heineken door Sligro goedgekeurd. De overname moet eind dit jaar afgerond zijn.

Prijsverlagingen Whole Foods trekken kwart meer klanten

12/09/2017

Na de prijsverlagingen die Amazon doorvoerde bij supermarktketen Whole Foods, zijn er in de eerste dagen gemiddeld 25% meer klanten over de vloer gekomen bij de keten. 

Back to top