Jumbo mogelijk ook grens over

Na Albert Heijn gaat mogelijk ook supermarktketen Jumbo de grens over. Voor de lange termijn denkt oprichter Karel van Eerd dat het huidige groeitempo alleen maar volgehouden kan worden door naar het buitenland te gaan.

Dat zegt Van Eerd in een vraaggesprek met De Telegraaf. Van Eerd is het onderwerp van een boek over dienstverlening dat deze week verschijnt onder de naam ‘Mijn naam is Karel van Eerd en ik bewijs dat het wél kan’. Hierin wordt het ontstaan en de ontwikkeling van de Jumbo-formule beschreven, evenals de filosofie daarachter.

Over een mogelijke uitbreiding naar het buitenland zegt Van Eerd in de krant. ‘We willen elke vijf jaar verdubbelen in omzet. Maar met de overname van Super de Boer is dat wel lastiger geworden. Maar het zou nog kunnen als je kijkt naar Nederland. We hebben nu een marktaandeel van 7,5% en na het afronden van de ombouwoperatie 10%, dat is nog te verdubbelen, maar van 20 naar 40% gaat natuurlijk niet. Dus als we dat dan nog willen zullen we naar het buitenland moeten. Maar er is nog genoeg te doen in Nederland.’

 

Na Albert Heijn gaat mogelijk ook supermarktketen Jumbo de grens over. Voor de lange termijn denkt oprichter Karel van Eerd dat het huidige groeitempo alleen maar volgehouden kan worden door naar het buitenland te gaan.

Dat zegt Van Eerd in een vraaggesprek met De Telegraaf. Van Eerd is het onderwerp van een boek over dienstverlening dat deze week verschijnt onder de naam ‘Mijn naam is Karel van Eerd en ik bewijs dat het wél kan’. Hierin wordt het ontstaan en de ontwikkeling van de Jumbo-formule beschreven, evenals de filosofie daarachter.

Over een mogelijke uitbreiding naar het buitenland zegt Van Eerd in de krant. ‘We willen elke vijf jaar verdubbelen in omzet. Maar met de overname van Super de Boer is dat wel lastiger geworden. Maar het zou nog kunnen als je kijkt naar Nederland. We hebben nu een marktaandeel van 7,5% en na het afronden van de ombouwoperatie 10%, dat is nog te verdubbelen, maar van 20 naar 40% gaat natuurlijk niet. Dus als we dat dan nog willen zullen we naar het buitenland moeten. Maar er is nog genoeg te doen in Nederland.’

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Akkoord over arbeidsvoorwaarden bij Unox-fabriek

22/11/2017

De vakbonden, Unilever en Zwanenberg Food Group hebben een akkoord bereikt rond de arbeidsvoorwaarden voor het personeel van de Unox-fabriek in Oss. Unilever verkoopt die fabriek aan Zwanenberg en dat zorgde voor problemen.

Utrecht Centraal krijgt KitKat Chocolatory

21/11/2017

In het station Utrecht Centraal opent eind deze maand een KitKat Chocolatory. Dat is een winkel waar je de bekende snoepreep in heel wat verschillende vormen kan vinden. De pop-up is geopend tot 23 december.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Back to top