Jumbo mogelijk ook grens over | RetailDetail

Jumbo mogelijk ook grens over

Na Albert Heijn gaat mogelijk ook supermarktketen Jumbo de grens over. Voor de lange termijn denkt oprichter Karel van Eerd dat het huidige groeitempo alleen maar volgehouden kan worden door naar het buitenland te gaan.

Dat zegt Van Eerd in een vraaggesprek met De Telegraaf. Van Eerd is het onderwerp van een boek over dienstverlening dat deze week verschijnt onder de naam ‘Mijn naam is Karel van Eerd en ik bewijs dat het wél kan’. Hierin wordt het ontstaan en de ontwikkeling van de Jumbo-formule beschreven, evenals de filosofie daarachter.

Over een mogelijke uitbreiding naar het buitenland zegt Van Eerd in de krant. ‘We willen elke vijf jaar verdubbelen in omzet. Maar met de overname van Super de Boer is dat wel lastiger geworden. Maar het zou nog kunnen als je kijkt naar Nederland. We hebben nu een marktaandeel van 7,5% en na het afronden van de ombouwoperatie 10%, dat is nog te verdubbelen, maar van 20 naar 40% gaat natuurlijk niet. Dus als we dat dan nog willen zullen we naar het buitenland moeten. Maar er is nog genoeg te doen in Nederland.’

 

Na Albert Heijn gaat mogelijk ook supermarktketen Jumbo de grens over. Voor de lange termijn denkt oprichter Karel van Eerd dat het huidige groeitempo alleen maar volgehouden kan worden door naar het buitenland te gaan.

Dat zegt Van Eerd in een vraaggesprek met De Telegraaf. Van Eerd is het onderwerp van een boek over dienstverlening dat deze week verschijnt onder de naam ‘Mijn naam is Karel van Eerd en ik bewijs dat het wél kan’. Hierin wordt het ontstaan en de ontwikkeling van de Jumbo-formule beschreven, evenals de filosofie daarachter.

Over een mogelijke uitbreiding naar het buitenland zegt Van Eerd in de krant. ‘We willen elke vijf jaar verdubbelen in omzet. Maar met de overname van Super de Boer is dat wel lastiger geworden. Maar het zou nog kunnen als je kijkt naar Nederland. We hebben nu een marktaandeel van 7,5% en na het afronden van de ombouwoperatie 10%, dat is nog te verdubbelen, maar van 20 naar 40% gaat natuurlijk niet. Dus als we dat dan nog willen zullen we naar het buitenland moeten. Maar er is nog genoeg te doen in Nederland.’

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Ondernemers akkoord met einde Emté

11/07/2018

De ondernemers van Emté hebben de overgang van hun keten naar Coop en Jumbo na een stemming goedgekeurd. Waarschijnlijk zullen alle partners de overeenkomst spoedig ondertekenen.