Jumbo steigert over doodskoppen bij energiedranken | RetailDetail

Jumbo steigert over doodskoppen bij energiedranken

Jumbo steigert over doodskoppen bij energiedranken

Jumbo wil niet dat franchiser Joop Bosmans uit Cuijk nog doodskoppen plaatst bij energiedranken in de winkelrekken. Hij wil zo consumenten aanzetten om gezondere producten te kopen, maar de manier waarop gaat de supermarktketen te ver.

"Over de schreef"

Het hoofdkantoor van de keten vindt de doodskoppen te extreem. Bosmans gaat in op de vraag van de keten en zal voortaan kaartjes met een mildere toon naast de producten zetten zoals "Drink verstandig, koop mineraalwater".

 

"Met de doodskoppen ging ik over de schreef, dat begrijp ik bij nader inzien wel", laat Bosmans weten aan Distrifood, "maar ik blijf klanten adviseren. Kijk eens om je heen hoeveel mensen lusteloos zijn. Het heeft veel te maken met verkeerde voedingsstoffen die ze tot zich nemen. Grotere groepen consumenten gaan dat inzien. De aandacht voor producten met een gezondheidsclaim neemt snel toe. Het is geen trend meer, maar een way of life."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.