Jumbo steigert over doodskoppen bij energiedranken

Jumbo steigert over doodskoppen bij energiedranken

Jumbo wil niet dat franchiser Joop Bosmans uit Cuijk nog doodskoppen plaatst bij energiedranken in de winkelrekken. Hij wil zo consumenten aanzetten om gezondere producten te kopen, maar de manier waarop gaat de supermarktketen te ver.

"Over de schreef"

Het hoofdkantoor van de keten vindt de doodskoppen te extreem. Bosmans gaat in op de vraag van de keten en zal voortaan kaartjes met een mildere toon naast de producten zetten zoals "Drink verstandig, koop mineraalwater".

 

"Met de doodskoppen ging ik over de schreef, dat begrijp ik bij nader inzien wel", laat Bosmans weten aan Distrifood, "maar ik blijf klanten adviseren. Kijk eens om je heen hoeveel mensen lusteloos zijn. Het heeft veel te maken met verkeerde voedingsstoffen die ze tot zich nemen. Grotere groepen consumenten gaan dat inzien. De aandacht voor producten met een gezondheidsclaim neemt snel toe. Het is geen trend meer, maar een way of life."

Tags: