Jumbo verkoopt glutenvrij gebak | RetailDetail

Jumbo verkoopt glutenvrij gebak

Jumbo verkoopt glutenvrij gebak

Jumbo heeft als eerste supermarktketen in Nederland vier soorten glutenvrij gebak toegevoegd aan zijn assortiment. "Jumbo is er voor iedereen en dus willen we ook klanten met de behoefte om glutenvrij te eten, tegemoet komen", legt formuledirecteur Colette Cloosterman-van Eerd.

Geen kruisbesmetting

Bij alle winkels van Jumbo en ook in de webshop zijn voortaan glutenvrije appeltaart, abrikozenvlaai, aardbeienbavarois en nougatine verkrijgbaar. Het gebak wordt per twee stuks in een speciaal doosje gestoken, om "besmetting" van ander gebak te voorkomen, dat 4,49 euro moet gaan kosten.

 

Jumbo heeft momenteel meer dan 560 winkels in Nederland en is uitgegroeid tot het tweede grootste supermarktbedrijf van Nederland. De laatste maanden zet het vooral in op de uitbreiding van zijn online assortiment en het uitbouwen van afhaalpunten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.