Jumbo wint GfK Zomerrapport | RetailDetail

Jumbo wint GfK Zomerrapport

Jumbo wint GfK Zomerrapport

Nadat het eerder ook al het Kerstrapport won, dat jaarlijks wordt opgesteld door GfK, werd supermarktketen Jumbo ook uitgeroepen tot beste supermarkt in het Zomerrapport. Daarbij wordt naar de prestatie van de winkel in de markt en de klantenwaardering gekeken.

Online nog niet winstgevend

Bij het Zomerrapport werden enkele wijzigingen aangebracht ten opzichte van het Kerstrapport, maar toch was het opnieuw Jumbo dat met de prijzen aan de haal ging. Dat had het vooral te danken aan de overtuigende overwinning op vlak van prestatie.


Het was immers Nettorama dat met een eindcijfer van 7,91 de hoogste gemiddelde klantenwaardering kreeg. Het werd daar dan ook voor in de bloemetjes gezet tijdens een congres van GfK, dat het onderzoek voor het rapport uitvoert.


Tijdens dat congres liet Roland van den Berg, e-commerce directeur bij Jumbo, verstaan dat het momenteel belangrijker is om klanten te binden aan de online shop, dan om de financiële doelstellingen te halen. Momenteel dekken de bestelkosten namelijk niet de kostprijs van de online dienst.


"Het is voor ons zaak grip te krijgen op de toekomstvisie, waarvoor Jumbo via data meer kennis wil opdoen over de klant. E-commerce is daarbij altijd aanvullend aan de stenen winkels", aldus Van den Berg.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.