Jumbo wint GfK Zomerrapport | RetailDetail

Jumbo wint GfK Zomerrapport

Jumbo wint GfK Zomerrapport

Nadat het eerder ook al het Kerstrapport won, dat jaarlijks wordt opgesteld door GfK, werd supermarktketen Jumbo ook uitgeroepen tot beste supermarkt in het Zomerrapport. Daarbij wordt naar de prestatie van de winkel in de markt en de klantenwaardering gekeken.

Online nog niet winstgevend

Bij het Zomerrapport werden enkele wijzigingen aangebracht ten opzichte van het Kerstrapport, maar toch was het opnieuw Jumbo dat met de prijzen aan de haal ging. Dat had het vooral te danken aan de overtuigende overwinning op vlak van prestatie.


Het was immers Nettorama dat met een eindcijfer van 7,91 de hoogste gemiddelde klantenwaardering kreeg. Het werd daar dan ook voor in de bloemetjes gezet tijdens een congres van GfK, dat het onderzoek voor het rapport uitvoert.


Tijdens dat congres liet Roland van den Berg, e-commerce directeur bij Jumbo, verstaan dat het momenteel belangrijker is om klanten te binden aan de online shop, dan om de financiële doelstellingen te halen. Momenteel dekken de bestelkosten namelijk niet de kostprijs van de online dienst.


"Het is voor ons zaak grip te krijgen op de toekomstvisie, waarvoor Jumbo via data meer kennis wil opdoen over de klant. E-commerce is daarbij altijd aanvullend aan de stenen winkels", aldus Van den Berg.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.