Kankerverwekkende stoffen in kleding Inwear, Part Two en Cottonfield

Kleding van de merken Inwear, Cottonfield en Part Two bevat mogelijk kankerverwekkende en allergieopwekkende stoffen en moet daarom terug naar de winkels. Dat bevestigde een woordvoerder van het Deense IC Company. De bewuste kledij is niet in België op de markt, maar wel in Nederland - al zou het al bij al om een beperkt aantal stukken gaan.

Zuren, nikkel en chroom-6

De betrokken kleding bevat hoge waarden aan zuren, nikkel en chroom-6. Het zou gaan om 38 gerafelde, lederachtige armbanden van Part Two, 223 paarskleurige jurken (in twee uitvoeringen) van Inwear en om 12 crèmekleurige blouses met paletten van het merk Cottonfield. Van de armbanden zijn er intussen al 26 teruggestuurd naar het Deense moederbedrijf, aldus de woordvoerder.

IC Company ontdekte de hoge waarden chemicaliën zelf tijdens een steekproef in kleding die het van enkele onderaannemers in Azië had ontvangen.

Niet in België, wel in Nederland

Volgens het bedrijf zijn de bewuste producten niet op de Belgische markt. In Nederland verkoopt de Deense producent het merk Inwear via negen eigen winkels in Utrecht, Den Haag, Breda, Haarlem, Amsterdam, Eindhoven, Schiphol, Maastricht en Amersfoort. Part Two is via 69 eigen verkooppunten te koop in Nederland. Daarnaast zijn de merken ook verkrijgbaar in een aantal grote warenhuizen, via webshops en postorderbedrijven, onder meer Wehkamp.

 

Kleding van de merken Inwear, Cottonfield en Part Two bevat mogelijk kankerverwekkende en allergieopwekkende stoffen en moet daarom terug naar de winkels. Dat bevestigde een woordvoerder van het Deense IC Company. De bewuste kledij is niet in België op de markt, maar wel in Nederland - al zou het al bij al om een beperkt aantal stukken gaan.

Zuren, nikkel en chroom-6

De betrokken kleding bevat hoge waarden aan zuren, nikkel en chroom-6. Het zou gaan om 38 gerafelde, lederachtige armbanden van Part Two, 223 paarskleurige jurken (in twee uitvoeringen) van Inwear en om 12 crèmekleurige blouses met paletten van het merk Cottonfield. Van de armbanden zijn er intussen al 26 teruggestuurd naar het Deense moederbedrijf, aldus de woordvoerder.

IC Company ontdekte de hoge waarden chemicaliën zelf tijdens een steekproef in kleding die het van enkele onderaannemers in Azië had ontvangen.

Niet in België, wel in Nederland

Volgens het bedrijf zijn de bewuste producten niet op de Belgische markt. In Nederland verkoopt de Deense producent het merk Inwear via negen eigen winkels in Utrecht, Den Haag, Breda, Haarlem, Amsterdam, Eindhoven, Schiphol, Maastricht en Amersfoort. Part Two is via 69 eigen verkooppunten te koop in Nederland. Daarnaast zijn de merken ook verkrijgbaar in een aantal grote warenhuizen, via webshops en postorderbedrijven, onder meer Wehkamp.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Glinstertje hoop voor de moderetail in 2018

08/12/2017

Het moeilijkste is voorbij voor de modesector, zegt studiebureau McKinsey. Al blijft niks zoals het was: de meeste groei is voortaan in het Zuiden en het Oosten te vinden, fast-fashion wordt sneller en de groten worden nog groter.

Back to top