Kankerverwekkende stoffen in kleding Inwear, Part Two en Cottonfield | RetailDetail

Kankerverwekkende stoffen in kleding Inwear, Part Two en Cottonfield

Kleding van de merken Inwear, Cottonfield en Part Two bevat mogelijk kankerverwekkende en allergieopwekkende stoffen en moet daarom terug naar de winkels. Dat bevestigde een woordvoerder van het Deense IC Company. De bewuste kledij is niet in België op de markt, maar wel in Nederland - al zou het al bij al om een beperkt aantal stukken gaan.

Zuren, nikkel en chroom-6

De betrokken kleding bevat hoge waarden aan zuren, nikkel en chroom-6. Het zou gaan om 38 gerafelde, lederachtige armbanden van Part Two, 223 paarskleurige jurken (in twee uitvoeringen) van Inwear en om 12 crèmekleurige blouses met paletten van het merk Cottonfield. Van de armbanden zijn er intussen al 26 teruggestuurd naar het Deense moederbedrijf, aldus de woordvoerder.

IC Company ontdekte de hoge waarden chemicaliën zelf tijdens een steekproef in kleding die het van enkele onderaannemers in Azië had ontvangen.

Niet in België, wel in Nederland

Volgens het bedrijf zijn de bewuste producten niet op de Belgische markt. In Nederland verkoopt de Deense producent het merk Inwear via negen eigen winkels in Utrecht, Den Haag, Breda, Haarlem, Amsterdam, Eindhoven, Schiphol, Maastricht en Amersfoort. Part Two is via 69 eigen verkooppunten te koop in Nederland. Daarnaast zijn de merken ook verkrijgbaar in een aantal grote warenhuizen, via webshops en postorderbedrijven, onder meer Wehkamp.

 

Kleding van de merken Inwear, Cottonfield en Part Two bevat mogelijk kankerverwekkende en allergieopwekkende stoffen en moet daarom terug naar de winkels. Dat bevestigde een woordvoerder van het Deense IC Company. De bewuste kledij is niet in België op de markt, maar wel in Nederland - al zou het al bij al om een beperkt aantal stukken gaan.

Zuren, nikkel en chroom-6

De betrokken kleding bevat hoge waarden aan zuren, nikkel en chroom-6. Het zou gaan om 38 gerafelde, lederachtige armbanden van Part Two, 223 paarskleurige jurken (in twee uitvoeringen) van Inwear en om 12 crèmekleurige blouses met paletten van het merk Cottonfield. Van de armbanden zijn er intussen al 26 teruggestuurd naar het Deense moederbedrijf, aldus de woordvoerder.

IC Company ontdekte de hoge waarden chemicaliën zelf tijdens een steekproef in kleding die het van enkele onderaannemers in Azië had ontvangen.

Niet in België, wel in Nederland

Volgens het bedrijf zijn de bewuste producten niet op de Belgische markt. In Nederland verkoopt de Deense producent het merk Inwear via negen eigen winkels in Utrecht, Den Haag, Breda, Haarlem, Amsterdam, Eindhoven, Schiphol, Maastricht en Amersfoort. Part Two is via 69 eigen verkooppunten te koop in Nederland. Daarnaast zijn de merken ook verkrijgbaar in een aantal grote warenhuizen, via webshops en postorderbedrijven, onder meer Wehkamp.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.

Franse modeketen Naf Naf in Chinese handen

12/04/2018

Naf Naf, de Franse modeketen uit de Vivarte-groep, krijgt een nieuwe eigenaar. Een Chinees consortium onder leiding van modegroep La Chapelle legt 52 miljoen euro op tafel.

French Connection verkoopt Toast aan Bestseller-groep

10/04/2018

De Britse moderetailer French Connection, bekend van het opschrift FCUK, verkoopt haar dochtermerk Toast aan de Deense kledinggroep Bestseller, de groep achter labels zoals Vero Moda en Jack & Jones.

Aldi de stijlgoeroe? Aldi Süd geeft modeadvies op inspiratieplatform

09/04/2018

Discountketen Aldi Süd ontpopt zich tot lifestyle-partner met de lancering van een nieuwe inspiratiewebsite, waar mensen alles van recepten over tuintips tot zelfs mode-advies kunnen vinden.