Kankerverwekkende stoffen in kleding Inwear, Part Two en Cottonfield | RetailDetail

Kankerverwekkende stoffen in kleding Inwear, Part Two en Cottonfield

Kleding van de merken Inwear, Cottonfield en Part Two bevat mogelijk kankerverwekkende en allergieopwekkende stoffen en moet daarom terug naar de winkels. Dat bevestigde een woordvoerder van het Deense IC Company. De bewuste kledij is niet in België op de markt, maar wel in Nederland - al zou het al bij al om een beperkt aantal stukken gaan.

Zuren, nikkel en chroom-6

De betrokken kleding bevat hoge waarden aan zuren, nikkel en chroom-6. Het zou gaan om 38 gerafelde, lederachtige armbanden van Part Two, 223 paarskleurige jurken (in twee uitvoeringen) van Inwear en om 12 crèmekleurige blouses met paletten van het merk Cottonfield. Van de armbanden zijn er intussen al 26 teruggestuurd naar het Deense moederbedrijf, aldus de woordvoerder.

IC Company ontdekte de hoge waarden chemicaliën zelf tijdens een steekproef in kleding die het van enkele onderaannemers in Azië had ontvangen.

Niet in België, wel in Nederland

Volgens het bedrijf zijn de bewuste producten niet op de Belgische markt. In Nederland verkoopt de Deense producent het merk Inwear via negen eigen winkels in Utrecht, Den Haag, Breda, Haarlem, Amsterdam, Eindhoven, Schiphol, Maastricht en Amersfoort. Part Two is via 69 eigen verkooppunten te koop in Nederland. Daarnaast zijn de merken ook verkrijgbaar in een aantal grote warenhuizen, via webshops en postorderbedrijven, onder meer Wehkamp.

 

Kleding van de merken Inwear, Cottonfield en Part Two bevat mogelijk kankerverwekkende en allergieopwekkende stoffen en moet daarom terug naar de winkels. Dat bevestigde een woordvoerder van het Deense IC Company. De bewuste kledij is niet in België op de markt, maar wel in Nederland - al zou het al bij al om een beperkt aantal stukken gaan.

Zuren, nikkel en chroom-6

De betrokken kleding bevat hoge waarden aan zuren, nikkel en chroom-6. Het zou gaan om 38 gerafelde, lederachtige armbanden van Part Two, 223 paarskleurige jurken (in twee uitvoeringen) van Inwear en om 12 crèmekleurige blouses met paletten van het merk Cottonfield. Van de armbanden zijn er intussen al 26 teruggestuurd naar het Deense moederbedrijf, aldus de woordvoerder.

IC Company ontdekte de hoge waarden chemicaliën zelf tijdens een steekproef in kleding die het van enkele onderaannemers in Azië had ontvangen.

Niet in België, wel in Nederland

Volgens het bedrijf zijn de bewuste producten niet op de Belgische markt. In Nederland verkoopt de Deense producent het merk Inwear via negen eigen winkels in Utrecht, Den Haag, Breda, Haarlem, Amsterdam, Eindhoven, Schiphol, Maastricht en Amersfoort. Part Two is via 69 eigen verkooppunten te koop in Nederland. Daarnaast zijn de merken ook verkrijgbaar in een aantal grote warenhuizen, via webshops en postorderbedrijven, onder meer Wehkamp.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Nederlandse modeketens knopen weer aan met groei

15/02/2018

Na enkele donkere jaren schijnt er weer licht aan het einde van de tunnel voor Nederlandse modeketens. Modebedrijven zoals C&A, WE, Coolcat of Score hebben het moeilijkste achter de rug, blijkt uit hun jaarcijfers. 

H&M waarschuwt voor moeilijk 2018

15/02/2018

De Zweedse modegroep H&M waarschuwt dat ook 2018 nog een moeilijk jaar kan worden voor het bedrijf. Het maakt dan wel werk van de online verkoop, de omzet in de winkels zal het komende jaar waarschijnlijk verder dalen.

Back to top