Kankerverwekkende stoffen in kleding Inwear, Part Two en Cottonfield

Kleding van de merken Inwear, Cottonfield en Part Two bevat mogelijk kankerverwekkende en allergieopwekkende stoffen en moet daarom terug naar de winkels. Dat bevestigde een woordvoerder van het Deense IC Company. De bewuste kledij is niet in België op de markt, maar wel in Nederland - al zou het al bij al om een beperkt aantal stukken gaan.

Zuren, nikkel en chroom-6

De betrokken kleding bevat hoge waarden aan zuren, nikkel en chroom-6. Het zou gaan om 38 gerafelde, lederachtige armbanden van Part Two, 223 paarskleurige jurken (in twee uitvoeringen) van Inwear en om 12 crèmekleurige blouses met paletten van het merk Cottonfield. Van de armbanden zijn er intussen al 26 teruggestuurd naar het Deense moederbedrijf, aldus de woordvoerder.

IC Company ontdekte de hoge waarden chemicaliën zelf tijdens een steekproef in kleding die het van enkele onderaannemers in Azië had ontvangen.

Niet in België, wel in Nederland

Volgens het bedrijf zijn de bewuste producten niet op de Belgische markt. In Nederland verkoopt de Deense producent het merk Inwear via negen eigen winkels in Utrecht, Den Haag, Breda, Haarlem, Amsterdam, Eindhoven, Schiphol, Maastricht en Amersfoort. Part Two is via 69 eigen verkooppunten te koop in Nederland. Daarnaast zijn de merken ook verkrijgbaar in een aantal grote warenhuizen, via webshops en postorderbedrijven, onder meer Wehkamp.

 

Kleding van de merken Inwear, Cottonfield en Part Two bevat mogelijk kankerverwekkende en allergieopwekkende stoffen en moet daarom terug naar de winkels. Dat bevestigde een woordvoerder van het Deense IC Company. De bewuste kledij is niet in België op de markt, maar wel in Nederland - al zou het al bij al om een beperkt aantal stukken gaan.

Zuren, nikkel en chroom-6

De betrokken kleding bevat hoge waarden aan zuren, nikkel en chroom-6. Het zou gaan om 38 gerafelde, lederachtige armbanden van Part Two, 223 paarskleurige jurken (in twee uitvoeringen) van Inwear en om 12 crèmekleurige blouses met paletten van het merk Cottonfield. Van de armbanden zijn er intussen al 26 teruggestuurd naar het Deense moederbedrijf, aldus de woordvoerder.

IC Company ontdekte de hoge waarden chemicaliën zelf tijdens een steekproef in kleding die het van enkele onderaannemers in Azië had ontvangen.

Niet in België, wel in Nederland

Volgens het bedrijf zijn de bewuste producten niet op de Belgische markt. In Nederland verkoopt de Deense producent het merk Inwear via negen eigen winkels in Utrecht, Den Haag, Breda, Haarlem, Amsterdam, Eindhoven, Schiphol, Maastricht en Amersfoort. Part Two is via 69 eigen verkooppunten te koop in Nederland. Daarnaast zijn de merken ook verkrijgbaar in een aantal grote warenhuizen, via webshops en postorderbedrijven, onder meer Wehkamp.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Mexx opnieuw in Nederlandse handen

16/08/2017

De merknaam Mexx is opnieuw in Nederlandse handen na de overname door de RNF Holding uit de handen van de Turkse Eroglu Holding. De winkels, het personeel en de voorraden zijn geen onderdeel van de deal.

Schoenenmerk Bally in de etalage

16/08/2017

Het Oostenrijkse investeringsbedrijf JAB Holding wil het Zwitserse schoenenmerk Bally van de hand doen en mikt daarbij op een verkoopprijs van minstens 600 miljoen euro. Eerder verkocht JAB ook al schoenenmerk Jimmy Choo.

Crocs verliest strijd rond patent

14/08/2017

Schoenenfabrikant Crocs heeft een zaak verloren rond het patent waarin het design van de schoenen wordt vastgelegd. Volgens de Amerikaanse Patent and Trademark Office (USPTO) voerde een ander bedrijf al langer een gelijkaardig design.

Coolcat nog dieper in de rode cijfers

14/08/2017

Modeketen Coolcat, onderdeel van de groep rond ondernemer Roland Kahn, is er in 2016 niet in geslaagd om het verlies terug te dringen. Integendeel: er werd meer dan de helft meer verlies gemaakt dan een jaar eerder.

Doorstart Tuunte zeker een mogelijkheid

11/08/2017

De curator van het failliet verklaarde Tuunte Fashion zegt dat er een grote kans is op een doorstart van de modeketen. Er hebben zich al een aantal partijen gemeld en alle winkels blijven voorlopig gewoon geopend.

Zalando groeit opnieuw met meer dan 20 procent

10/08/2017

Het Duitse Zalando heeft in het tweede kwartaal van 2017 net de doelstelling van een groei van meer dan 20% gehaald. Ook voor het volledige boekjaar gaat het nog altijd uit van een groei tussen 20 en 25%.

Back to top