Kindermodeproducent The Hilt wellicht gered van faillissement

Nederlandse modegroothandel en retailer The Hilt, het huis achter modemerken Rags Industry en Blue Rebel, werd op 19 juli failliet verklaard. Echter, alles wijst erop dat het bedrijf toch nog een investeerder heeft gevonden. Op die manier zal The Hilt weldra een doorstart kunnen maken.

 

Op 12 juli 2011 werd The Hilt uitstel van betaling aan schuldeisers verleend. Precies een week later verliep deze echter al en is het faillissement uitgesproken over het groot- en kleinhandelsbedrijf. Ondertussen werd druk gezocht naar investeerders. Eén partij toonde zich bereid het failliete modehuis van de ondergang te redden. Volgens eigenaar Hans Nooij zijn de laatste onderhandelingen afgerond en zou vandaag nog de eindbeslissing vallen.

 

The Hilt, dat vijftien jaar bestaat en zich vooral op groothandel toespitst, produceert vooral kinder- en tienerkledij. Het doet dit onder de labels Rags Industry, het jeansmerk Blue Rebel en tot dit voorjaar ook onder kindercollectie Eager Beaver. Met eigen kantoren in Nederland, België en Duitsland, worden Rags Industry en Blue Rebel in respectievelijk tien en zes landen verdeeld.
 

Nederlandse modegroothandel en retailer The Hilt, het huis achter modemerken Rags Industry en Blue Rebel, werd op 19 juli failliet verklaard. Echter, alles wijst erop dat het bedrijf toch nog een investeerder heeft gevonden. Op die manier zal The Hilt weldra een doorstart kunnen maken.

 

Op 12 juli 2011 werd The Hilt uitstel van betaling aan schuldeisers verleend. Precies een week later verliep deze echter al en is het faillissement uitgesproken over het groot- en kleinhandelsbedrijf. Ondertussen werd druk gezocht naar investeerders. Eén partij toonde zich bereid het failliete modehuis van de ondergang te redden. Volgens eigenaar Hans Nooij zijn de laatste onderhandelingen afgerond en zou vandaag nog de eindbeslissing vallen.

 

The Hilt, dat vijftien jaar bestaat en zich vooral op groothandel toespitst, produceert vooral kinder- en tienerkledij. Het doet dit onder de labels Rags Industry, het jeansmerk Blue Rebel en tot dit voorjaar ook onder kindercollectie Eager Beaver. Met eigen kantoren in Nederland, België en Duitsland, worden Rags Industry en Blue Rebel in respectievelijk tien en zes landen verdeeld.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Back to top