Klantgegevens van V&D op straat

De keten van warenhuizen V&D heeft deze week per abuis naar vijftienhonderd klanten een bestand gemaild met daarin de persoonlijke gegevens van andere kopers. Door de fout hadden klanten inzicht in naam, bestelling, adres en de email van hun collega-klanten.

 

Dat meldt RTL Nieuws. Volgens een woordvoerder van V&D is er geen sprake van een systematische fout, maar heeft een medewerker een fout gemaakt. Om herhaling in de toekomst te voorkomen, wordt de beveiliging van de klantgegevens verder aangescherpt.

 

Met de voortschrijdende automatisering en digitalisering worden aan bedrijven steeds hogere eisen gesteld als het gaat om de bescherming van de privacy van klanten. De afgelopen jaren zijn verschillende bedrijven om die reden in opspraak gekomen.

De keten van warenhuizen V&D heeft deze week per abuis naar vijftienhonderd klanten een bestand gemaild met daarin de persoonlijke gegevens van andere kopers. Door de fout hadden klanten inzicht in naam, bestelling, adres en de email van hun collega-klanten.

 

Dat meldt RTL Nieuws. Volgens een woordvoerder van V&D is er geen sprake van een systematische fout, maar heeft een medewerker een fout gemaakt. Om herhaling in de toekomst te voorkomen, wordt de beveiliging van de klantgegevens verder aangescherpt.

 

Met de voortschrijdende automatisering en digitalisering worden aan bedrijven steeds hogere eisen gesteld als het gaat om de bescherming van de privacy van klanten. De afgelopen jaren zijn verschillende bedrijven om die reden in opspraak gekomen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Univé start test met interactieve robot Pepper

21/09/2017

Univé Verzekeringen heeft in een winkel in Heerhugowaard de robot Pepper in gebruik genomen. Die moet dienst doen als hostess voor klanten die de winkel binnenwandelen. Univé wil weten hoe klanten daarop reageren.

Bruna verwacht beterschap ondanks nieuwe verliezen

19/09/2017

Boekwinkelketen Bruna blijft de verliezen opstapelen. Volgens het Financieele Dagblad kwam er in 2016 opnieuw een malus van zeven miljoen euro in de tabellen terecht, net als het jaar voordien. Toch zou er vanaf dit jaar beterschap zijn.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Detailhandel groeit met 4,5 procent in juli

15/09/2017

In juli is de omzet in de Nederlandse detailhandel met 4,5% gegroeid. Het volume ging er daarbij met 4% op vooruit. De online sector blijft veruit het snelst groeien (+21%), waarbij multichannelretailers (nog) sneller groeiden dan pure players (+20%).

Back to top