Klantgegevens van V&D op straat | RetailDetail

Klantgegevens van V&D op straat

De keten van warenhuizen V&D heeft deze week per abuis naar vijftienhonderd klanten een bestand gemaild met daarin de persoonlijke gegevens van andere kopers. Door de fout hadden klanten inzicht in naam, bestelling, adres en de email van hun collega-klanten.

 

Dat meldt RTL Nieuws. Volgens een woordvoerder van V&D is er geen sprake van een systematische fout, maar heeft een medewerker een fout gemaakt. Om herhaling in de toekomst te voorkomen, wordt de beveiliging van de klantgegevens verder aangescherpt.

 

Met de voortschrijdende automatisering en digitalisering worden aan bedrijven steeds hogere eisen gesteld als het gaat om de bescherming van de privacy van klanten. De afgelopen jaren zijn verschillende bedrijven om die reden in opspraak gekomen.

De keten van warenhuizen V&D heeft deze week per abuis naar vijftienhonderd klanten een bestand gemaild met daarin de persoonlijke gegevens van andere kopers. Door de fout hadden klanten inzicht in naam, bestelling, adres en de email van hun collega-klanten.

 

Dat meldt RTL Nieuws. Volgens een woordvoerder van V&D is er geen sprake van een systematische fout, maar heeft een medewerker een fout gemaakt. Om herhaling in de toekomst te voorkomen, wordt de beveiliging van de klantgegevens verder aangescherpt.

 

Met de voortschrijdende automatisering en digitalisering worden aan bedrijven steeds hogere eisen gesteld als het gaat om de bescherming van de privacy van klanten. De afgelopen jaren zijn verschillende bedrijven om die reden in opspraak gekomen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.