Koffieketen Coffee Star groeit als kool

De keten van koffiecorners Coffee Star heeft de afgelopen jaren een flinke groei doorgemaakt. Voor de komende jaren zijn de ambities ook groot. Volgend jaar moet de omzet door de grens van 1 miljoen euro breken, terwijl het aantal zaken in 2016 op minimaal 45 moet staan. De koffieketen heeft nu negen vestigingen.

Dat zegt oprichter Jan Willem Keus in Het Financieele Dagblad. De keten is vooral bekend van de koffiehoeken in Openbare Bibliotheken. De eerste daarvan opende in 2006 en aan het eind van dat jaar draaide de onderneming al een omzet van 110.000 euro. Intussen is dat toegenomen tot 750.000 euro.

Het geheim van het succes is de vestigingslocatie. De bibliotheken zijn ideaal. ‘Wij betalen alleen een onkostenvergoeding voor water en elektriciteit. Die combinatie van weinig exploitatiekosten en veel bezoekers is goud waard.’  Voor de toekomst is er een duidelijke visie. ‘Wij willen in 2012 op een omzet zitten van 1 miljoen euro. In 2016 willen we zeker 30 zaken hebben in scholen, ziekenhuizen en bibliotheken. Daarnaast willen we vijftien zelfstandige winkels hebben’, aldus Keus.

 

De keten van koffiecorners Coffee Star heeft de afgelopen jaren een flinke groei doorgemaakt. Voor de komende jaren zijn de ambities ook groot. Volgend jaar moet de omzet door de grens van 1 miljoen euro breken, terwijl het aantal zaken in 2016 op minimaal 45 moet staan. De koffieketen heeft nu negen vestigingen.

Dat zegt oprichter Jan Willem Keus in Het Financieele Dagblad. De keten is vooral bekend van de koffiehoeken in Openbare Bibliotheken. De eerste daarvan opende in 2006 en aan het eind van dat jaar draaide de onderneming al een omzet van 110.000 euro. Intussen is dat toegenomen tot 750.000 euro.

Het geheim van het succes is de vestigingslocatie. De bibliotheken zijn ideaal. ‘Wij betalen alleen een onkostenvergoeding voor water en elektriciteit. Die combinatie van weinig exploitatiekosten en veel bezoekers is goud waard.’  Voor de toekomst is er een duidelijke visie. ‘Wij willen in 2012 op een omzet zitten van 1 miljoen euro. In 2016 willen we zeker 30 zaken hebben in scholen, ziekenhuizen en bibliotheken. Daarnaast willen we vijftien zelfstandige winkels hebben’, aldus Keus.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter

20/11/2017

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft een belang van 36% genomen in supermarktbedrijf Sun Art Retail Group. Met 450 supermarkten is dat de tweede grootste supermarktketen van China, en de Franse retailer Auchan is er de grootste aandeelhouder.

Colruyt controleert vleesleveranciers nu ook zelf

20/11/2017

Colruyt verscherpt de controle op zijn vleesproducten na de reeks schandalen die de vleessector de voorbije maanden alweer in een negatief daglicht stelde. In opdracht van de warenhuisketen licht een externe partner de slachthuizen onaangekondigd door.

Passoã maakt Lucas Bols vreugdedronken

16/11/2017

De omzet van sterkedrankenproducent Lucas Bols steeg in de eerste zes maanden van het gebroken boekjaar met 23,8% naar 48,8 miljoen euro. Op een half procent na dankt Bols die groei volledig aan de integratie van likeurmerk Passoã.

Nederlandse chocolademerken Droste en Verkade werken aan comeback

16/11/2017

Met Droste en Verkade werken twee klassieke Nederlandse chocolademerken hard aan een comeback, na een periode waarin ze door slecht management en de opkomst van andere merken in de verdrukking zijn geraakt.

Jumbo zoekt grote winkelpanden in België

16/11/2017

Wanneer de Nederlandse supermarktketen Jumbo naar België komt, zal het alleszins niet met stadswinkels zijn. De retailer wil grote supermarkten openen, blijkt uit nieuwe tips die RetailDetail kreeg vanuit de vastgoedsector.

Back to top