Koffieketen Coffee Star groeit als kool

De keten van koffiecorners Coffee Star heeft de afgelopen jaren een flinke groei doorgemaakt. Voor de komende jaren zijn de ambities ook groot. Volgend jaar moet de omzet door de grens van 1 miljoen euro breken, terwijl het aantal zaken in 2016 op minimaal 45 moet staan. De koffieketen heeft nu negen vestigingen.

Dat zegt oprichter Jan Willem Keus in Het Financieele Dagblad. De keten is vooral bekend van de koffiehoeken in Openbare Bibliotheken. De eerste daarvan opende in 2006 en aan het eind van dat jaar draaide de onderneming al een omzet van 110.000 euro. Intussen is dat toegenomen tot 750.000 euro.

Het geheim van het succes is de vestigingslocatie. De bibliotheken zijn ideaal. ‘Wij betalen alleen een onkostenvergoeding voor water en elektriciteit. Die combinatie van weinig exploitatiekosten en veel bezoekers is goud waard.’  Voor de toekomst is er een duidelijke visie. ‘Wij willen in 2012 op een omzet zitten van 1 miljoen euro. In 2016 willen we zeker 30 zaken hebben in scholen, ziekenhuizen en bibliotheken. Daarnaast willen we vijftien zelfstandige winkels hebben’, aldus Keus.

 

De keten van koffiecorners Coffee Star heeft de afgelopen jaren een flinke groei doorgemaakt. Voor de komende jaren zijn de ambities ook groot. Volgend jaar moet de omzet door de grens van 1 miljoen euro breken, terwijl het aantal zaken in 2016 op minimaal 45 moet staan. De koffieketen heeft nu negen vestigingen.

Dat zegt oprichter Jan Willem Keus in Het Financieele Dagblad. De keten is vooral bekend van de koffiehoeken in Openbare Bibliotheken. De eerste daarvan opende in 2006 en aan het eind van dat jaar draaide de onderneming al een omzet van 110.000 euro. Intussen is dat toegenomen tot 750.000 euro.

Het geheim van het succes is de vestigingslocatie. De bibliotheken zijn ideaal. ‘Wij betalen alleen een onkostenvergoeding voor water en elektriciteit. Die combinatie van weinig exploitatiekosten en veel bezoekers is goud waard.’  Voor de toekomst is er een duidelijke visie. ‘Wij willen in 2012 op een omzet zitten van 1 miljoen euro. In 2016 willen we zeker 30 zaken hebben in scholen, ziekenhuizen en bibliotheken. Daarnaast willen we vijftien zelfstandige winkels hebben’, aldus Keus.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Valora neemt Backwerk over

20/09/2017

Het Zwitserse Valora neemt de Duitse bakkerijketen Backwerk over van investeerder EQT. De formule die in Nederland dertien vestigingen heeft, is actief in diverse Europese landen en wil nu verder uitbreiden.

Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Alpro schrapt Amerikaanse sojabonen

19/09/2017

Sojadrankenfabrikant Alpro koopt zijn sojabonen alleen nog bij producenten in Europa en Canada, om er zeker van te zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Bonen uit de VS komen er niet meer in, Nederland plukt mee de vruchten.

Aandeel Heineken onderuit nadat Mexicanen uitstappen

19/09/2017

Het Mexicaanse Femsa, dat 15% percent van de aandelen van Heineken bezat, heeft besloten om voor 2,5 miljard aandelen van de Nederlandse brouwerijgroep te gaan verkopen. Op de beurs kreeg het aandeel meteen een flinke tik.

Bierplatform Beerwulf.com komt naar België

18/09/2017

Beerwulf, een online platform voor speciaalbieren, is voortaan ook te vinden in België. De website geeft elk van zijn 150 aangesloten brouwers een eigen pagina, waarop ze hun bieren aan een groter publiek kunnen aanbieden.

Aldi Nord gaat inkoop A-merken centraliseren

15/09/2017

Aldi Nord, de tak van het bedrijf die actief is in België en Nederland, wil de aankoop van A-merken centraliseren. Zo wil het bedrijf een gelijkwaardig aanbod bieden in alle landen en kan het vanwege schaalgrootte scherpere prijzen afdwingen.

Back to top