Koffieketen Coffee Star groeit als kool | RetailDetail

Koffieketen Coffee Star groeit als kool

De keten van koffiecorners Coffee Star heeft de afgelopen jaren een flinke groei doorgemaakt. Voor de komende jaren zijn de ambities ook groot. Volgend jaar moet de omzet door de grens van 1 miljoen euro breken, terwijl het aantal zaken in 2016 op minimaal 45 moet staan. De koffieketen heeft nu negen vestigingen.

Dat zegt oprichter Jan Willem Keus in Het Financieele Dagblad. De keten is vooral bekend van de koffiehoeken in Openbare Bibliotheken. De eerste daarvan opende in 2006 en aan het eind van dat jaar draaide de onderneming al een omzet van 110.000 euro. Intussen is dat toegenomen tot 750.000 euro.

Het geheim van het succes is de vestigingslocatie. De bibliotheken zijn ideaal. ‘Wij betalen alleen een onkostenvergoeding voor water en elektriciteit. Die combinatie van weinig exploitatiekosten en veel bezoekers is goud waard.’  Voor de toekomst is er een duidelijke visie. ‘Wij willen in 2012 op een omzet zitten van 1 miljoen euro. In 2016 willen we zeker 30 zaken hebben in scholen, ziekenhuizen en bibliotheken. Daarnaast willen we vijftien zelfstandige winkels hebben’, aldus Keus.

 

De keten van koffiecorners Coffee Star heeft de afgelopen jaren een flinke groei doorgemaakt. Voor de komende jaren zijn de ambities ook groot. Volgend jaar moet de omzet door de grens van 1 miljoen euro breken, terwijl het aantal zaken in 2016 op minimaal 45 moet staan. De koffieketen heeft nu negen vestigingen.

Dat zegt oprichter Jan Willem Keus in Het Financieele Dagblad. De keten is vooral bekend van de koffiehoeken in Openbare Bibliotheken. De eerste daarvan opende in 2006 en aan het eind van dat jaar draaide de onderneming al een omzet van 110.000 euro. Intussen is dat toegenomen tot 750.000 euro.

Het geheim van het succes is de vestigingslocatie. De bibliotheken zijn ideaal. ‘Wij betalen alleen een onkostenvergoeding voor water en elektriciteit. Die combinatie van weinig exploitatiekosten en veel bezoekers is goud waard.’  Voor de toekomst is er een duidelijke visie. ‘Wij willen in 2012 op een omzet zitten van 1 miljoen euro. In 2016 willen we zeker 30 zaken hebben in scholen, ziekenhuizen en bibliotheken. Daarnaast willen we vijftien zelfstandige winkels hebben’, aldus Keus.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.