Komst Jumbo geeft winkelcentra nieuwe impuls. | RetailDetail

Komst Jumbo geeft winkelcentra nieuwe impuls.

De vervanging van Super de Boer door Jumbo geeft hele winkelcentra een nieuwe impuls. Speciaalzaken en andere retailers in zo'n winkelcentrum profiteren mee van de groeiende klantenstroom.

 

Dat schrijft de Levensmiddelenkrant op basis van een eigen onderzoek. 'In veel gevallen draaide de Super de Boer niet meer optimaal. Wanneer er een tweede supermarkt op zo'n winkelcentrum zit, bijvoorbeeld een Albert Heijn, dan levert deze niet direct omzet in. Dit betekent dat Jumbo het winkelcentrum versterkt', zegt Richard Dallinga van vastgoedadviseur Jones Lang Lasalle.

 

Deze trend wordt ook gezien door Caroline Kievit van Corio Nederland. 'Een supermarkt als Jumbo heeft een hele grote trekkracht. Ik heb het in mijn eigen omgeving gezien. In de eerste drie weken was de drukte daar gewoon verbijsterend. Van al die nieuwe klanten profiteren ook de andere winkeliers in de omgeving. Zelfs in sectoren die ver van supermarkten af staan. Zo ken ik een juwelier die dankbaar mag zijn voor de komst van Jumbo.'

De vervanging van Super de Boer door Jumbo geeft hele winkelcentra een nieuwe impuls. Speciaalzaken en andere retailers in zo'n winkelcentrum profiteren mee van de groeiende klantenstroom.

 

Dat schrijft de Levensmiddelenkrant op basis van een eigen onderzoek. 'In veel gevallen draaide de Super de Boer niet meer optimaal. Wanneer er een tweede supermarkt op zo'n winkelcentrum zit, bijvoorbeeld een Albert Heijn, dan levert deze niet direct omzet in. Dit betekent dat Jumbo het winkelcentrum versterkt', zegt Richard Dallinga van vastgoedadviseur Jones Lang Lasalle.

 

Deze trend wordt ook gezien door Caroline Kievit van Corio Nederland. 'Een supermarkt als Jumbo heeft een hele grote trekkracht. Ik heb het in mijn eigen omgeving gezien. In de eerste drie weken was de drukte daar gewoon verbijsterend. Van al die nieuwe klanten profiteren ook de andere winkeliers in de omgeving. Zelfs in sectoren die ver van supermarkten af staan. Zo ken ik een juwelier die dankbaar mag zijn voor de komst van Jumbo.'

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.