Komst Jumbo geeft winkelcentra nieuwe impuls. | RetailDetail

Komst Jumbo geeft winkelcentra nieuwe impuls.

De vervanging van Super de Boer door Jumbo geeft hele winkelcentra een nieuwe impuls. Speciaalzaken en andere retailers in zo'n winkelcentrum profiteren mee van de groeiende klantenstroom.

 

Dat schrijft de Levensmiddelenkrant op basis van een eigen onderzoek. 'In veel gevallen draaide de Super de Boer niet meer optimaal. Wanneer er een tweede supermarkt op zo'n winkelcentrum zit, bijvoorbeeld een Albert Heijn, dan levert deze niet direct omzet in. Dit betekent dat Jumbo het winkelcentrum versterkt', zegt Richard Dallinga van vastgoedadviseur Jones Lang Lasalle.

 

Deze trend wordt ook gezien door Caroline Kievit van Corio Nederland. 'Een supermarkt als Jumbo heeft een hele grote trekkracht. Ik heb het in mijn eigen omgeving gezien. In de eerste drie weken was de drukte daar gewoon verbijsterend. Van al die nieuwe klanten profiteren ook de andere winkeliers in de omgeving. Zelfs in sectoren die ver van supermarkten af staan. Zo ken ik een juwelier die dankbaar mag zijn voor de komst van Jumbo.'

De vervanging van Super de Boer door Jumbo geeft hele winkelcentra een nieuwe impuls. Speciaalzaken en andere retailers in zo'n winkelcentrum profiteren mee van de groeiende klantenstroom.

 

Dat schrijft de Levensmiddelenkrant op basis van een eigen onderzoek. 'In veel gevallen draaide de Super de Boer niet meer optimaal. Wanneer er een tweede supermarkt op zo'n winkelcentrum zit, bijvoorbeeld een Albert Heijn, dan levert deze niet direct omzet in. Dit betekent dat Jumbo het winkelcentrum versterkt', zegt Richard Dallinga van vastgoedadviseur Jones Lang Lasalle.

 

Deze trend wordt ook gezien door Caroline Kievit van Corio Nederland. 'Een supermarkt als Jumbo heeft een hele grote trekkracht. Ik heb het in mijn eigen omgeving gezien. In de eerste drie weken was de drukte daar gewoon verbijsterend. Van al die nieuwe klanten profiteren ook de andere winkeliers in de omgeving. Zelfs in sectoren die ver van supermarkten af staan. Zo ken ik een juwelier die dankbaar mag zijn voor de komst van Jumbo.'

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Ondernemers akkoord met einde Emté

11/07/2018

De ondernemers van Emté hebben de overgang van hun keten naar Coop en Jumbo na een stemming goedgekeurd. Waarschijnlijk zullen alle partners de overeenkomst spoedig ondertekenen.