Komst Toys XL zorgt voor problemen in Apeldoorn. | RetailDetail

Komst Toys XL zorgt voor problemen in Apeldoorn.

De komst van speelgoedgigant Toys XL zorgt voor problemen in Apeldoorn. De mogelijke vestiging in het nieuwe winkelcentrum Omnisport zal volgens ondernemersvereniging FAO leiden tot grote problemen voor de bestaande speelgoedwinkels in de Gelderse stad.

 

Omnisport is al langer inzet van discussie in Apeldoorn. Uitgangspunt is dat de nieuwe detailhandel hier niet ten koste mag gaan van het stadscentrum of van de winkels in het centrum. Het zou een aanvulling moeten vormen op de detailhandel in de rest van de stad. FAO heeft daarbij eerder verzet tegen de komst van Media Markt laten vallen, maar een 1500 tot 2500 vierkante meter grote winkel van Toys XL in het nieuwe deel Op de Voorwaarts van Omnisport wordt afgewezen.

 

FAO-voorman Diependaal zegt in dagblad De Stentor zich over de gevolgen te hebben laten informeren door de financieel directeur van Intertoys. ' Onder meer in Roermond is gebleken dat de speelgoedzaken in het centrum en de stadsdelen dertig procent van hun omzet inleverden.'

De komst van speelgoedgigant Toys XL zorgt voor problemen in Apeldoorn. De mogelijke vestiging in het nieuwe winkelcentrum Omnisport zal volgens ondernemersvereniging FAO leiden tot grote problemen voor de bestaande speelgoedwinkels in de Gelderse stad.

 

Omnisport is al langer inzet van discussie in Apeldoorn. Uitgangspunt is dat de nieuwe detailhandel hier niet ten koste mag gaan van het stadscentrum of van de winkels in het centrum. Het zou een aanvulling moeten vormen op de detailhandel in de rest van de stad. FAO heeft daarbij eerder verzet tegen de komst van Media Markt laten vallen, maar een 1500 tot 2500 vierkante meter grote winkel van Toys XL in het nieuwe deel Op de Voorwaarts van Omnisport wordt afgewezen.

 

FAO-voorman Diependaal zegt in dagblad De Stentor zich over de gevolgen te hebben laten informeren door de financieel directeur van Intertoys. ' Onder meer in Roermond is gebleken dat de speelgoedzaken in het centrum en de stadsdelen dertig procent van hun omzet inleverden.'

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.