Kruidvat begint met QR-codes in folder | RetailDetail

Kruidvat begint met QR-codes in folder

Drogisterijketen Kruidvat begint met het plaatsen van QR-codes in de wekelijkse huis-aan-huis folder. Klanten kunnen de code met hun smartphone scannen om op speciale actiewebsites terecht te komen.

Het eerste bedrijf dat van deze mogelijkheid gebruikmaakt is Beiersdorf, dat een actie heeft met Nivea en de Eredivisie. Klanten krijgen via de actiesite het derde product gratis, maken kans op twee seizoenkaarten van hun favoriete club en twee maanden gratis Eredivisie Live via internet.

QR-codes worden in toenemende mate ingezet voor marketing. Een dochter van Tesco heeft zelfs een complete supermarkt ingericht die met deze codes werkt. De codes worden omgezet in een internetadres, dat vervolgens op allerlei manieren kan worden gebruikt.

 

Drogisterijketen Kruidvat begint met het plaatsen van QR-codes in de wekelijkse huis-aan-huis folder. Klanten kunnen de code met hun smartphone scannen om op speciale actiewebsites terecht te komen.

Het eerste bedrijf dat van deze mogelijkheid gebruikmaakt is Beiersdorf, dat een actie heeft met Nivea en de Eredivisie. Klanten krijgen via de actiesite het derde product gratis, maken kans op twee seizoenkaarten van hun favoriete club en twee maanden gratis Eredivisie Live via internet.

QR-codes worden in toenemende mate ingezet voor marketing. Een dochter van Tesco heeft zelfs een complete supermarkt ingericht die met deze codes werkt. De codes worden omgezet in een internetadres, dat vervolgens op allerlei manieren kan worden gebruikt.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.

Europa wil wereldwijd verbod op dierenproeven bij make-up

27/02/2018

Een aantal leden van het Europees Parlement stellen dat er werk moet worden gemaakt van een wereldwijd verbod op dierenproeven die worden uitgevoerd door cosmeticabedrijven. In Europa geldt zo’n verbod al.