Kruidvat bindt strijd aan met fietsendieven

Drogisterijketen Kruidvat gaat de slag aan met fietsendieven. De winkelketen begint op 7 juni met de verkoop van speciale alarmen die kunnen worden gemonteerd op fietsen. Daarmee hoopt de onderneming het aantal van vijfhonderdduizend fietsendiefstallen in Nederland te helpen terugdringen.

 

Onder de naam Cycla-alarm ligt het nieuwe apparaatje voor 9,95 euro in het schap bij Kruidvat. Kopers kunnen het daarna eenvoudig installeren aan hun fiets. Bij de eerste aanraking van de fiets geeft deze een waarschuwingstoon af. Als er daarna opnieuw beweging plaatsvindt, gaat het alarm gedurende vijftien seconden af. Door middel van een vierletterige code kan het alarm aan- en af worden gezet.

 

Het geluid is 130 decibel sterk en moet fietsendieven afschrikken. Fietsendiefstal is in Nederland één van de meest voorkomende misdrijven.

Drogisterijketen Kruidvat gaat de slag aan met fietsendieven. De winkelketen begint op 7 juni met de verkoop van speciale alarmen die kunnen worden gemonteerd op fietsen. Daarmee hoopt de onderneming het aantal van vijfhonderdduizend fietsendiefstallen in Nederland te helpen terugdringen.

 

Onder de naam Cycla-alarm ligt het nieuwe apparaatje voor 9,95 euro in het schap bij Kruidvat. Kopers kunnen het daarna eenvoudig installeren aan hun fiets. Bij de eerste aanraking van de fiets geeft deze een waarschuwingstoon af. Als er daarna opnieuw beweging plaatsvindt, gaat het alarm gedurende vijftien seconden af. Door middel van een vierletterige code kan het alarm aan- en af worden gezet.

 

Het geluid is 130 decibel sterk en moet fietsendieven afschrikken. Fietsendiefstal is in Nederland één van de meest voorkomende misdrijven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

DIO-drogisterijen worden allemaal DA

16/10/2017

De Mosadex-groep heeft de toekomstplannen voor de ketens DIO en DA uit de doeken gedaan. Het plan is om in de toekomst beide ketens te laten verdergaan onder de naam van DA, DIO verdwijnt zo uit het straatbeeld.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Etos naar België dankzij fusie Ahold-Delhaize

18/09/2017

Drogisterijketen Etos gaat profiteren van de fusie van haar moederbedrijf, het Nederlandse Ahold, met het Belgische Delhaize. Daardoor kunnen de producten van Etos verkocht gaan worden in onder andere België, Griekenland en Roemenië.

Ecover en Method in handen van SC Johnson

15/09/2017

De Amerikaanse fabrikant van onderhoudsproducten SC Johnson neemt de ecologische schoonmaakproducenten Ecover en Method over van hun moederbedrijf People Against Dirty. Daarbij geeft het bedrijf geen financiële details vrij. 

Unilever heeft interesse in Estée Lauder

25/08/2017

Er gaan geruchten de ronde dat meerdere partijen interesse tonen in een overname van cosmeticabedrijf Estée Lauder. Daarbij zouden onder andere L’Oréal en Unilever een bod overwegen.

Back to top