La Place innoveert foodafdeling | RetailDetail

La Place innoveert foodafdeling

La Place innoveert foodafdeling

V&D-dochter La Place heeft een vernieuwd foodconcept gelanceerd onder de naam La Place Food. Het gaat om een versafdeling waar onder meer ambachtelijke streekproducten te krijgen zijn. De eerste vestiging is afgelopen week geopend op de benedenverdieping van de V&D in Enschede.

Daarmee waagt V&D een nieuwe poging op het gebied van foodverkoop: in het verleden waren er Dagmarktsupermarkten gevestigd in V&D-winkels, maar deze werden halverwege de jaren negentig afgestoten. Recentelijk werden er al onder meer kant-en-klare maaltijden onder het merk La Place gelanceerd, maar nu gaat het warenhuis de concurrentie aan met speciaalzaken.

Het assortiment bestaat onder meer uit 75 soorten verse vleeswaren, maar er zijn ook zestig verschillende soorten Nederlandse kazen - afkomstig van kleine boerderijen - en is er een selectie speciale broden te koop. La Place Food heeft daarnaast een selectie van tachtig producten van andere La Place-afdelingen in het assortiment.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.