La Place innoveert foodafdeling | RetailDetail

La Place innoveert foodafdeling

La Place innoveert foodafdeling

V&D-dochter La Place heeft een vernieuwd foodconcept gelanceerd onder de naam La Place Food. Het gaat om een versafdeling waar onder meer ambachtelijke streekproducten te krijgen zijn. De eerste vestiging is afgelopen week geopend op de benedenverdieping van de V&D in Enschede.

Daarmee waagt V&D een nieuwe poging op het gebied van foodverkoop: in het verleden waren er Dagmarktsupermarkten gevestigd in V&D-winkels, maar deze werden halverwege de jaren negentig afgestoten. Recentelijk werden er al onder meer kant-en-klare maaltijden onder het merk La Place gelanceerd, maar nu gaat het warenhuis de concurrentie aan met speciaalzaken.

Het assortiment bestaat onder meer uit 75 soorten verse vleeswaren, maar er zijn ook zestig verschillende soorten Nederlandse kazen - afkomstig van kleine boerderijen - en is er een selectie speciale broden te koop. La Place Food heeft daarnaast een selectie van tachtig producten van andere La Place-afdelingen in het assortiment.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.