"La Place kan verder zonder V&D" | RetailDetail

"La Place kan verder zonder V&D"

"La Place kan verder zonder V&D"

Als warenhuisketen V&D echt in de problemen komt en de deuren zou moeten sluiten, dan heeft restaurantketen La Place mogelijkheden om op zijn eentje verder te gaan. Dat is althans de mening van CEO Bart van den Nieuwenhof.

Snelle doorstart na faling V&D

Van den Nieuwenhof zegt dat La Place begon nadenken over zijn toekomst, toen binnen het bedrijf de eerste geruchten kwamen dat V&D wel eens financiële problemen kon hebben. La Place en V&D zijn weliswaar aparte bedrijven, maar ze vallen wel onder één holding.

 

De CEO stelt dat La Place na een faling van de warenhuisketen snel zou kunnen doorgaan. De vestigingen los van V&D zouden sowieso zonder problemen kunnen verder werken, maar voor de restaurants in een V&D moet er wel een oplossing gevonden worden met eigenaars van het pand.

 

Daarnaast moet La Place ook zelf over voldoende financiële middelen beschikken om op zijn eentje door te gaan. Belangrijk is dat bijvoorbeeld de leveranciers kunnen betaald worden. Van den Nieuwenhof wijst er daarbij op dat La Place vorig jaar winstgevend was en dus financieel gezond.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.