"La Place kan verder zonder V&D" | RetailDetail

"La Place kan verder zonder V&D"

"La Place kan verder zonder V&D"

Als warenhuisketen V&D echt in de problemen komt en de deuren zou moeten sluiten, dan heeft restaurantketen La Place mogelijkheden om op zijn eentje verder te gaan. Dat is althans de mening van CEO Bart van den Nieuwenhof.

Snelle doorstart na faling V&D

Van den Nieuwenhof zegt dat La Place begon nadenken over zijn toekomst, toen binnen het bedrijf de eerste geruchten kwamen dat V&D wel eens financiële problemen kon hebben. La Place en V&D zijn weliswaar aparte bedrijven, maar ze vallen wel onder één holding.

 

De CEO stelt dat La Place na een faling van de warenhuisketen snel zou kunnen doorgaan. De vestigingen los van V&D zouden sowieso zonder problemen kunnen verder werken, maar voor de restaurants in een V&D moet er wel een oplossing gevonden worden met eigenaars van het pand.

 

Daarnaast moet La Place ook zelf over voldoende financiële middelen beschikken om op zijn eentje door te gaan. Belangrijk is dat bijvoorbeeld de leveranciers kunnen betaald worden. Van den Nieuwenhof wijst er daarbij op dat La Place vorig jaar winstgevend was en dus financieel gezond.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.