La Place test bezorging maaltijden | RetailDetail

La Place test bezorging maaltijden

La Place test bezorging maaltijden

V&D-dochter La Place test een nieuwe vorm voor het thuisbezorgen van maaltijden. Daartoe werkt de restaurantketen samen met New York Pizza. Voor La Place-baas Bart van den Nieuwenhof is het een belangrijke test om te kijken of het thuisbezorgen een optie is die in de toekomst kan worden uitgebouwd. Door de logistiek te combineren met die van New York Pizza, dat al landelijk actief is met bezorging, worden de kosten beperkt gehouden.

Test in gezamenlijk afhaalrestaurant

La Place en New York Pizza hebben in Zoetermeer een gezamenlijke vestiging geopend met een doorlopende balie. Klanten kunnen daar zowel de maaltijden van La Place als de pizza's van New York Pizza afhalen. Daarnaast kunnen bestellingen worden thuisbezorgd. Dit gebeurt met brommertjes waarop het logo van beide ondernemingen prijkt.

 

La Place heeft al een eigen webwinkel, maar daar zijn op dit moment nog geen verse maaltijden te krijgen. Wel onder meer koffie, chocolade en koffiebonen. Daarnaast heeft de onderneming de laatste jaren gebouwd aan een feestdagenservice. Klanten die geen zin hebben om uitgebreid in de keuken te gaan staan, maar ook niet naar een restaurant willen, kunnen op de site van La Place een compleet kerstdiner samenstellen dat bij de warenhuizen van V&D en losstaande vestigingen van La Place kan worden afgehaald.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.