La Place trekt naar Nutsgebouw in Alphen aan den Rijn | RetailDetail

La Place trekt naar Nutsgebouw in Alphen aan den Rijn

La Place trekt naar Nutsgebouw in Alphen aan den Rijn

Restaurantketen La Place heeft een huurovereenkomst getekend voor het Nutsgebouw in Alphen aan den Rijn. Omdat het pand groter is dan het gemiddelde filiaal van La Place, kan de keten het concept uitbreiden met nieuwe ideeën.

Wijnbar

"Het gebeurt zelden dat wij erin slagen om een monumentaal pand van deze grootte in een binnenstad te huren. Wij zijn erg blij met de locatie. In het Nutsgebouw kunnen we ons concept ruim neerzetten. Maar, we willen het ook uitbreiden met nieuwe dingen zoals een wijnbar. We gaan hier zeker een stapje verder. Aan de gebruikelijke daghoreca voegen we avondhoreca toe", zegt CEO Bart van den Nieuwenhof aan het Alphens Nieuwsblad.

 

Daarnaast denkt Van den Nieuwenhof ook nog aan enkele retailmogelijkheden aan de straatkant: hij wil er graag een bakkerij installeren en een winkel met benodigdheden voor het koken. Op de bovenverdieping komen er vergaderruimtes, die voor een lage prijs gehuurd kunnen worden.

 

La Place heeft in Alphen aan den Rijn al een vestiging in de Van Boetzelaerstraat bij warenhuisketen V&D. Volgens Van den Nieuwenhof zullen de twee vestigingen elkaar niet in de weg zitten. "Het zijn twee totaal verschillende concepten." Er is ook geen sprake van dat La Place bij V&D weg zou gaan."

 

Oorspronkelijk was bij de gemeente het plan gerezen om een Franse brasserie met terras op het zuiden, een hip Amerikaans café en een Italiaans restaurant te openen in het Nutsgebouw, maar daarvan kwam de financiering niet rond.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.