La Place wil meer producten voor thuis verkopen | RetailDetail

La Place wil meer producten voor thuis verkopen

La Place wil meer producten voor thuis verkopen

Restaurantketen La Place wil meer gaan concurreren met de supermarkten door het gamma producten die voor thuisgebruik uit te breiden. Dat is volgens oprichter Paul Bringmann de logische evolutie, al zegt hij niet hoe hij die plannen concreet wil invullen.

"Horeca in richting van supermarkt"

"Als je naar de markt van eten en drinken kijkt, zie je dat supermarkten in de richting van de horeca gaan en dat horeca zich in de richting van supermarkten beweegt", tekende Distrifood op bij Bringmann. "Het ligt daarom voor de hand dat wij concepten gaan ontwikkelen voor take-out. Dat zullen we gaan doen op een La Place-achtige manier, die ons in staat stelt de aanval op supermarkten te openen."

 

CEO van La Place Bart van den Nieuwenhof had eerder ook al gezegd dat La Place in de restaurants meer wou gaan focussen op beleving en dat het daarvoor zou werken aan een herpositionering van het bedrijf op de markt. Vorig jaar testte de keten ook al thuisbezorging van maaltijden in samenwerking met New York Pizza.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.