La Place wil meer producten voor thuis verkopen | RetailDetail

La Place wil meer producten voor thuis verkopen

La Place wil meer producten voor thuis verkopen

Restaurantketen La Place wil meer gaan concurreren met de supermarkten door het gamma producten die voor thuisgebruik uit te breiden. Dat is volgens oprichter Paul Bringmann de logische evolutie, al zegt hij niet hoe hij die plannen concreet wil invullen.

"Horeca in richting van supermarkt"

"Als je naar de markt van eten en drinken kijkt, zie je dat supermarkten in de richting van de horeca gaan en dat horeca zich in de richting van supermarkten beweegt", tekende Distrifood op bij Bringmann. "Het ligt daarom voor de hand dat wij concepten gaan ontwikkelen voor take-out. Dat zullen we gaan doen op een La Place-achtige manier, die ons in staat stelt de aanval op supermarkten te openen."

 

CEO van La Place Bart van den Nieuwenhof had eerder ook al gezegd dat La Place in de restaurants meer wou gaan focussen op beleving en dat het daarvoor zou werken aan een herpositionering van het bedrijf op de markt. Vorig jaar testte de keten ook al thuisbezorging van maaltijden in samenwerking met New York Pizza.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.