La Place wil meer producten voor thuis verkopen

La Place wil meer producten voor thuis verkopen

Restaurantketen La Place wil meer gaan concurreren met de supermarkten door het gamma producten die voor thuisgebruik uit te breiden. Dat is volgens oprichter Paul Bringmann de logische evolutie, al zegt hij niet hoe hij die plannen concreet wil invullen.

"Horeca in richting van supermarkt"

"Als je naar de markt van eten en drinken kijkt, zie je dat supermarkten in de richting van de horeca gaan en dat horeca zich in de richting van supermarkten beweegt", tekende Distrifood op bij Bringmann. "Het ligt daarom voor de hand dat wij concepten gaan ontwikkelen voor take-out. Dat zullen we gaan doen op een La Place-achtige manier, die ons in staat stelt de aanval op supermarkten te openen."

 

CEO van La Place Bart van den Nieuwenhof had eerder ook al gezegd dat La Place in de restaurants meer wou gaan focussen op beleving en dat het daarvoor zou werken aan een herpositionering van het bedrijf op de markt. Vorig jaar testte de keten ook al thuisbezorging van maaltijden in samenwerking met New York Pizza.

Tags: