Lidl en Plus spelen in op Suikerfeest | RetailDetail

Lidl en Plus spelen in op Suikerfeest

Supermarktketens Lidl en Plus spelen dit jaar voor het eerst in op het aanstaande Suikerfeest voor moslims. Lidl breidt het assortiment uit met extra lekkernijen en halal-producten, terwijl Plus in de winkels de nadruk legt op allerhande luxeproducten die bij de feestmaaltijden kunnen worden gebruikt.

Dat meldt het vakblad Levensmiddelenkrant na een rondvraag langs winkelketens. Het Suikerfeest vormt het einde van de jaarlijkse vastenperiode en begint na afloop van de Ramadan. Afhankelijk van de religieuze school binnen de Islam begint het Suikerfeest op 30 of 31 augustus. Het Suikerfeest duurt in totaal drie dagen.

Deskundigen vragen zich af waarom niet meer supermarkten op het feest inspelen, dat vergelijkbaar is met Kerstmis voor veel andere Nederlanders. Volgens deskundigen hebben vooral jonge moslims behoefte aan gemaksproducten om zichzelf en hun families te verwennen. Het politieke klimaat in Nederland is mogelijk een reden waarom veel supermarkten zich hier niet aan wagen.

Supermarktketens Lidl en Plus spelen dit jaar voor het eerst in op het aanstaande Suikerfeest voor moslims. Lidl breidt het assortiment uit met extra lekkernijen en halal-producten, terwijl Plus in de winkels de nadruk legt op allerhande luxeproducten die bij de feestmaaltijden kunnen worden gebruikt.

Dat meldt het vakblad Levensmiddelenkrant na een rondvraag langs winkelketens. Het Suikerfeest vormt het einde van de jaarlijkse vastenperiode en begint na afloop van de Ramadan. Afhankelijk van de religieuze school binnen de Islam begint het Suikerfeest op 30 of 31 augustus. Het Suikerfeest duurt in totaal drie dagen.

Deskundigen vragen zich af waarom niet meer supermarkten op het feest inspelen, dat vergelijkbaar is met Kerstmis voor veel andere Nederlanders. Volgens deskundigen hebben vooral jonge moslims behoefte aan gemaksproducten om zichzelf en hun families te verwennen. Het politieke klimaat in Nederland is mogelijk een reden waarom veel supermarkten zich hier niet aan wagen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon wil nog zes kassaloze winkels openen

23/02/2018

Er komen na de opening van de eerste Amazon Go-winkel vorige maand nog minstens zes van de hoogtechnologische en kassaloze winkels gemakswinkels bij. Onder meer Los Angeles en Seattle krijgen nieuwe Amazon Go-winkels.

Ontdek de smaak van morgen op Tavola 2018: 11-12-13 maart 2018 in Kortrijk Xpo

23/02/2018

(publireportage) Delicatessen & hoge kwaliteit maken van Tavola een topevent voor de foodretail,  met 450 marktleiders én ambachtelijke fabrikanten, en veel nieuwigheden. We stellen u graag de winnaars van de Gouden Tavola voor.

Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

Duvel Moortgat de Italiaanse toer op

22/02/2018

Duvel Moortgat heeft zijn minderheidsbelang in de Italiaanse brouwerij Birrificio del Ducato opgetrokken tot 70%. De Belgische brouwerij, ook bekend van Vedett, zit al sinds 2016 in het kapitaal van de brouwerij uit Soragna bij Parma.

Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Back to top