Lidl en Plus spelen in op Suikerfeest

Supermarktketens Lidl en Plus spelen dit jaar voor het eerst in op het aanstaande Suikerfeest voor moslims. Lidl breidt het assortiment uit met extra lekkernijen en halal-producten, terwijl Plus in de winkels de nadruk legt op allerhande luxeproducten die bij de feestmaaltijden kunnen worden gebruikt.

Dat meldt het vakblad Levensmiddelenkrant na een rondvraag langs winkelketens. Het Suikerfeest vormt het einde van de jaarlijkse vastenperiode en begint na afloop van de Ramadan. Afhankelijk van de religieuze school binnen de Islam begint het Suikerfeest op 30 of 31 augustus. Het Suikerfeest duurt in totaal drie dagen.

Deskundigen vragen zich af waarom niet meer supermarkten op het feest inspelen, dat vergelijkbaar is met Kerstmis voor veel andere Nederlanders. Volgens deskundigen hebben vooral jonge moslims behoefte aan gemaksproducten om zichzelf en hun families te verwennen. Het politieke klimaat in Nederland is mogelijk een reden waarom veel supermarkten zich hier niet aan wagen.

Supermarktketens Lidl en Plus spelen dit jaar voor het eerst in op het aanstaande Suikerfeest voor moslims. Lidl breidt het assortiment uit met extra lekkernijen en halal-producten, terwijl Plus in de winkels de nadruk legt op allerhande luxeproducten die bij de feestmaaltijden kunnen worden gebruikt.

Dat meldt het vakblad Levensmiddelenkrant na een rondvraag langs winkelketens. Het Suikerfeest vormt het einde van de jaarlijkse vastenperiode en begint na afloop van de Ramadan. Afhankelijk van de religieuze school binnen de Islam begint het Suikerfeest op 30 of 31 augustus. Het Suikerfeest duurt in totaal drie dagen.

Deskundigen vragen zich af waarom niet meer supermarkten op het feest inspelen, dat vergelijkbaar is met Kerstmis voor veel andere Nederlanders. Volgens deskundigen hebben vooral jonge moslims behoefte aan gemaksproducten om zichzelf en hun families te verwennen. Het politieke klimaat in Nederland is mogelijk een reden waarom veel supermarkten zich hier niet aan wagen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Danone wijzigt managementstructuur

19/10/2017

Danone heeft besloten om de managementstructuur aan de top van het bedrijf aan te passen. De functie van voorzitter van de raad van bestuur en die van CEO worden voortaan gecombineerd door huidig CEO Emmanuel Faber.

Lastig derde kwartaal voor Carrefour

18/10/2017

De kwartaalresultaten die Carrefour woensdagavond publiceerde, illustreren de grote uitdagingen waar de nieuwe CEO en zijn team voor staan, vooral dan in West-Europa. Ook in België daalde de vergelijkbare omzet.

Delhaize opent stadsmoestuin

18/10/2017

Voortaan kunnen de klanten van Delhaize Boondael in Elsene groenten kopen die net geplukt zijn op het dak van hun supermarkt. Geen marketingstunt, wel een onderdeel van de duurzaamheidsstrategie van de retailer.

Back to top