Lidl en Plus spelen in op Suikerfeest

Supermarktketens Lidl en Plus spelen dit jaar voor het eerst in op het aanstaande Suikerfeest voor moslims. Lidl breidt het assortiment uit met extra lekkernijen en halal-producten, terwijl Plus in de winkels de nadruk legt op allerhande luxeproducten die bij de feestmaaltijden kunnen worden gebruikt.

Dat meldt het vakblad Levensmiddelenkrant na een rondvraag langs winkelketens. Het Suikerfeest vormt het einde van de jaarlijkse vastenperiode en begint na afloop van de Ramadan. Afhankelijk van de religieuze school binnen de Islam begint het Suikerfeest op 30 of 31 augustus. Het Suikerfeest duurt in totaal drie dagen.

Deskundigen vragen zich af waarom niet meer supermarkten op het feest inspelen, dat vergelijkbaar is met Kerstmis voor veel andere Nederlanders. Volgens deskundigen hebben vooral jonge moslims behoefte aan gemaksproducten om zichzelf en hun families te verwennen. Het politieke klimaat in Nederland is mogelijk een reden waarom veel supermarkten zich hier niet aan wagen.

Supermarktketens Lidl en Plus spelen dit jaar voor het eerst in op het aanstaande Suikerfeest voor moslims. Lidl breidt het assortiment uit met extra lekkernijen en halal-producten, terwijl Plus in de winkels de nadruk legt op allerhande luxeproducten die bij de feestmaaltijden kunnen worden gebruikt.

Dat meldt het vakblad Levensmiddelenkrant na een rondvraag langs winkelketens. Het Suikerfeest vormt het einde van de jaarlijkse vastenperiode en begint na afloop van de Ramadan. Afhankelijk van de religieuze school binnen de Islam begint het Suikerfeest op 30 of 31 augustus. Het Suikerfeest duurt in totaal drie dagen.

Deskundigen vragen zich af waarom niet meer supermarkten op het feest inspelen, dat vergelijkbaar is met Kerstmis voor veel andere Nederlanders. Volgens deskundigen hebben vooral jonge moslims behoefte aan gemaksproducten om zichzelf en hun families te verwennen. Het politieke klimaat in Nederland is mogelijk een reden waarom veel supermarkten zich hier niet aan wagen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Analyse: Hoe Colruyt Group zich wapent voor een prijsoorlog

14/12/2017

Ondanks krimpende marges zal Colruyt niet afstappen van zijn laagsteprijsgarantie: om een eventuele prijsoorlog te financieren zoekt de retailer zijn heil in automatisering, productiviteitswinst en iets kleinere winkels.

Albert Heijn stopt met AH to go in Duitsland

14/12/2017

Albert Heijn heeft besloten om zijn Duitse gemakswinkels van AH to go te sluiten. Volgens het supermarktbedrijf heeft de keten er te weinig ruimte om te groeien. AH to go is al vijf jaar actief in Duitsland.

Back to top