17% van alle bestedingen gebeurt online | RetailDetail

17% van alle bestedingen gebeurt online

17% van alle bestedingen gebeurt online

Nederlandse consumenten hebben in de eerste drie kwartalen van 2014 9,81 miljard euro online uitgegeven. Dat is 17 procent van het totaalbedrag. Net geen miljard daarvan werd via een tablet gedaan.

13,7 miljard euro over heel 2014

In totaal werden er 90,7 miljoen aankopen online gedaan, goed voor vijf procent van het totale aantal aankopen. Het zijn dus vooral grote aankopen die online gebeuren, volgens cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor.

 

In het derde kwartaal gaven alle Nederlanders online 3,02 miljard euro uit, ongeveer evenveel als in het tweede kwartaal. Dat bedrag is goed voor 16,3 procent van alle bestedingen, iets meer dan in het tweede kwartaal. In absolute aantallen werden er 30,6 miljoen bestedingen gedaan, een half miljoen meer dan in het tweede kwartaal.

 

"We verwachten dat het vierde kwartaal, waarin ook de online Sinterklaas- en kerstaankopen van dit jaar worden meegenomen, goed is voor meer dan 31 miljoen online aankopen. Dit zal online retailers een omzet van zo'n 3,9 miljard euro opleveren, waarmee de totale online omzet, dus alle online consumentenbestedingen, over heel 2014 naar verwachting uitkomt op 13,7 miljard euro", zegt Wijnand Jongen van Thuiswinkel.org. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.