"Achteraf betalen bij webshop schept vertrouwen" | RetailDetail

"Achteraf betalen bij webshop schept vertrouwen"

"Achteraf betalen bij webshop schept vertrouwen"

Klanten stellen meer vertrouwen in webshops die de mogelijkheid bieden om achteraf te betalen, blijkt uit een onderzoek van de Rotterdam Business School. Toch biedt meer dan de helft van de Nederlandse online winkels de optie niet aan.

Risico bij verkoper

Vooral 50-plussers geven aan meer vertrouwen te hebben in een webwinkel waar ze ook achteraf kunnen betalen. Ze zeggen ook dat er meer kans op een aankoop is, als ze zien dat ze achteraf kunnen betalen.

 

59,3 procent van de ondervraagden geeft aan dat veiligheid de belangrijkste reden is om achteraf te willen betalen, omdat het risico dan vooral bij de verkoper ligt. Zeker kleinere webshops kunnen het systeem gebruiken om het vertrouwen van de klant te winnen.

 

In Nederland biedt slechts 45 procent van de webshops de mogelijkheid om achteraf te betalen. In Duitsland is dat meer dan 80 procent en in Zweden zelfs 95 procent. Ook in Oostenrijk, Finland en Zwitserland kan er bij een groter aantal webshops achteraf betaald worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.