Afhaalpunten AH "direct winstgevend" | RetailDetail

Afhaalpunten AH "direct winstgevend"

Afhaalpunten AH "direct winstgevend"
De webverkopen van Albert Heijn beginnen steeds rendabeler te worden. De afhaalpunten die de supermarktketen het afgelopen anderhalf jaar heeft geopend zijn direct winstgevend, terwijl het thuisbezorgen van boodschappen in een gebied een jaar nodig heeft om winstgevend te worden.

"Nog veel meer mogelijk online"

Dat zegt Adriaan Thierry, die binnen Albert Heijn verantwoordelijk is voor marketing en e-commerce, in een vraaggesprek met De Volkskrant. Uit de jaarcijfers van moederconcern Ahold blijkt dat de webomzet van Albert.nl in Nederland, Peapod in de VS en non-foodverkoper Bol.com gezamenlijk inmiddels 1,1 miljard euro bijdraagt aan de jaaromzet van het concern. Voor het komende jaar verwacht Ahold-topman Dick Boer ook dat online de snelste groeier zal zijn.

 

Volgens Thierry is er in de toekomst nog veel meer mogelijk binnen de websupermarkt, die ondertussen gewoon als AH.nl actief is in Nederland. Op termijn zal het assortiment bijvoorbeeld veel groter worden dan in de supermarkten van het concern. Daarbij noemt de marketeer speciale pasta's, glutenvrije producten, speciale olijfolies en natriumarme producten als voorbeeld. In de winkels zullen deze assortimenten niet groot worden, maar online zijn er geen beperkingen van ruimte.

 

Albert Heijn denkt ook aan het bieden van oplossingen in plaats van enkel het leveren van boodschappen, bijvoorbeeld door het generern van boodschappenlijstjes voor de klant. "Als je elke week drie pakken melk gebruikt, kunnen wij het toch op je boodschappenlijstje zetten?" De komende twee jaar begint Albert Heijn ook online met het bieden van dag- en weekmenu's, die volledig zijn afgestemd op de smaak- en dieetwensen van de klant en die inclusief recepten met één druk op de knop besteld kunnen worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.